مدیر انتشارات ملک اعظم از شروع مستندنگاری جنگ سوریه خبر داد و گفت: در این پروژه وقایع جنگ سوریه توسط کسانی نقل می‌شود که در دل جنگ حضور دارند.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - سعید عاکف، مدیر انتشارات ملک اعظم با اشاره به آغاز طرح نگارش مستندنگاری جنگ سوریه گفت: محوریت اصلی در این طرح، نگارش ناگفته‌ها و اسرار جنگ سوریه است. به همین دلیل از کسانی که در این جنگ حضور داشتند، خواسته‌ایم تا دیده‌های خود از اصلی‌ و تأثیرگذارترین حوادث در این جنگ را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه برای نگارش مستند از این وقایع از کسانی استفاده شده که در این میدان حضور داشتند،‌ ادامه داد: بنابراین در چنین آثاری ناگفته‌هایی از جنگ سوریه روایت خواهد شد که تاکنون به آن اشاره نشده است. در واقع تلاش داریم تا پشت پرده جنگ سوریه از زبان کسانی که در این جنگ حضور داشتند، گفته و ثبت شود.

مدیر انتشارات ملک اعظم با تأکید بر اهمیت مستندنگاری در جنگ سوریه گفت: عده‌ای غافل معتقدند که این جنگ، جنگ سوریه است و به ما ارتباطی ندارد؛ حال آنکه به نظر من اینجا دیگر سوریه و ایران مطرح نیست، ایران محور مقاومت است، سوریه برای ایران یعنی حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س). حرم برای ما تنها جایی مقدس با گنبد و ... نیست، بلکه محتوا و اصل حرم برای ما اهمیت دارد.

عاکف اضافه کرد: قصد داریم با مستندنگاری از جنگ سوریه، از فرصت‌هایی که وجود دارد_ قبل از آنکه دیر شود_ استفاده کنیم. تجربه دفاع مقدس نشان داد که اگر از این فرصت‌ها استفاده نکنیم، بعدها دچار خسران می‌شویم. در زمان جنگ برخی از مدیران اعتقادی به مستندنگاری از جنگ نداشتند و سال‌ها بعد از جنگ این رویه ایجاد شد، آن هم نه به صورت کامل و بدون نقص. با توجه به همین تجربه در نظر داریم تا از فرصتی که در سوریه است، استفاده کنیم.

نویسنده «خاک‌های نرم کوشک» با بیان اینکه ظرفیت پرداختن به جنگ سوریه از دفاع مقدس بیشتر است، ادامه داد: در جنگ سوریه 90 کشور جهان حضور دارد و سلاح می‌دهد. هرچند می‌گویند که تکفیری‌ها عامل جنگ‌اند، اما همه می‌دانیم که این جنگ، جنگ 90 کشور با سوریه است. اخیراً هم که آمریکا وارد میدان شده و نمی‌گذارد شرایط سوریه بهتر شود. در واقع رزمندگان اسلام با همه دنیای استکبار می‌جنگند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس