کد خبر 631614
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۶

علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران عصر روز پنجشنبه با 'فیلیپ هاموند' وزیر دارایی انگلیس درخصوص ضرورت رفع موانع بانکی با ایران گفت وگو کرد.

به گزارش مشرق، صالحی در گفت وگویی با ایرنا در خصوص این دیدار گفت: همانطور که عنایت دارید بعد از عملی شدن برجام گشایش های فراوانی ایجاد شد و خیلی از بانک ها در حال حاضر با ایران کار می کنند. با این حال بانک های بزرگ هنوز وارد میدان نشده اند.
 
معاون رییس جمهوری ایران افزود: در جریان دیدار با آقای هاموند این مساله را مطرح شد و من احساس کردم که ایشان تلاش می کنند در ارتباط با رفع این مشکل راه حل هایی را پیدا کنند.
 
وی بیان داشت: ما در این باره به طور مفصل صحبت کردیم اما تا نتیجه قطعی و کاملی نگیریم نمی توانیم قطعا موضوع را مطرح کنیم، لذا این طور می توان گفت که کار رو به پیشرفت است و به جد در حال دنبال کردن موضوع هستند.
 
دکتر علی اکبر صالحی عصر روز پنجشنبه نیز در جریان سخنرانی اش در اندیشکده شورای اروپایی روابط خارجی در لندن با تاکید بر پایبندی تهران به تعهداتش در برجام ، گفت: توقع داریم که طرف مقابل نیز هرچه سریع تر به تعهداتش در زمینه رفع تحریم ها عمل کند.
 
صالحی افزود: از زمان توافق هسته ای وین تاکنون، آژانس بین المللی انرژی هسته ای دو گزارش ارائه کرده است که در آنها بر پایبندی ایران به توافق هسته ای تصریح شده است.
وی با بیان اینکه دو طرف بایستی به تعهداتشان عمل کنند، تاکیدکرد: در غیر این صورت شرایط به گونه ای خواهد بود که یک طرف کاملا به تعهداتش عمل کرده و طرف دیگر دائما بهانه تراشی می کند.
 
صالحی اظهار داشت: ما از طرف مقابل توقع داریم که هرچه سریع تر به تعهداتش در زمینه تحریم ها جامه عمل بپوشاند.
 
علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در نشست سالانه سازمان بین المللی'انجمن جهانی هسته ای' در انگلیس، روز پنجشنبه از بروکسل وارد لندن شد.
 
صالحی قرار است روز جمعه در انجمن جهانی هسته ای در لندن سخنرانی کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس