روسیه خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بحث درباره حمله جنگنده‌های آمریکا به مواضع ارتش سوریه شد.

به گزارش مشرق، بعد از حمله جنگنده‌های آمریکا به مواضع ارتش سوریه در نزدیکی دیرالزور، مسکو خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

ماریا زاخاروف، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور گفت نماینده روسیه در سازمان ملل متحد مأمور برگزاری نشستی فوری برای بررسی حمله جنگنده‌های آمریکا به مواضع ارتش سوریه شده است.

زاخاروف تأکید کرد: «ما خواستار توضیحات مفصل و کامل واشنگتن هستیم و این کار بایستی در شورای امنیت انجام شود.» 

  جنگنده‎های آمریکایی روز شنبه مواضع ارتش سوریه را در نزدیکی فرودگاه شهر «دیرالزور» بمباران کردند. 

ارتش روسیه در بیانیه‎ای اعلام کرد که در این حمله هوایی بیش از 60 نفر از نظامیان ارتش سوریه کشته شدند. دستک‌م 100 نفر هم زخمی شده‌اند.

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر» سوریه وابسته به معارضان ساعتی بعد اعلام کرد که تعداد کشته‌ها به 80 نفر رسیده است.

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر» سوریه وابسته به معارضان ساعتی بعد اعلام کرد که تعداد کشته‌ها به 80 نفر رسیده است. این گروه با این حال ادعا کرد که نمی‌داند چه کسی این حمله را انجام داده است. 

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، ساعتی بعد در بیانیه‌ای تأیید کرد مواضع ارتش سوریه را در نزدیکی دیرالزور هدف قرار داده است. این نهاد آمریکایی با وجود این مدعی شد این حمله عمدی نبوده و بلافاصله بعد از اخطار روسیه متوقف شده است. 

منابع دیپلماتیک به خبرگزاری رویترز گفته‌اند شورای امنیت سازمان ملل متحد احتمالاً تا ساعاتی دیگر به درخواست روسیه، برای بررسی حمله هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه تشکیل جلسه خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس