ولادیمیر پوتین به طور مکرر النصره را به عملیات تروریستی تحت پرچم «شورشیان میانه رو» متهم کرده است، و این موضوعی بود که او در مکالمه تلفنی خود با اوباما بر آن تاکید کرد.

سرویس جهان مشرق - به گزارش «راشا تودی»، کرملین اعلام کرد که رهبران روسیه و آمریکا آماده انجام تلاش های هماهنگ تر برای از بین بردن گروه های افراطی تروریستی در سوریه هستند. این توافق بعد از تماس تلفنی ولادیمیر پوتین با باراک اوباما و مذاکرات این دو رهبر حاصل شد. در بیانینه  کرملین که چهارشنبه شب منتشر شد، آمده است:

روسیه و آمریکا برسر همکاری نظامی نزدیک تر در سوریه توافق کردند

" دو طرف آمادگی خود را برای همکاری نظامی بیشتر میان روسیه و امریکا در سوریه تایید کردند و تصریح کردند که ضرورت است مذاکرات صلح به میانجیگری سازمان ملل، برای رسیدن به یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه، احیاء شود."

بنا بر گزارش رسانه ها در هفته گذشته، مقامات آمریکایی پیشنهادی را ارایه کرده اند که طبق آن نیروهای روسی و آمریکایی عملیات هوایی مشترک علیه جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه، انجام دهند. تاکنون روسیه درباره طرح مذکور اعلام نظر نکرده است، طرحی که توسط وزارت خارجه و پنتاگون به تایید رسیده است.

روسیه و آمریکا برسر همکاری نظامی نزدیک تر در سوریه توافق کردند

واشینگتن امیدوار است که علاوه بر مقابله با گروه های افراطی، این طرح به دو طرف کمک کند تا درباره تعیین نیروهایی که باید مشمول آتش بس شوند، به توافق برسند. ولادیمیر پوتین به طور مکرر النصره را به عملیات تروریستی تحت پرچم «شورشیان میانه رو» متهم کرده است، و این موضوعی بود که او در مکالمه تلفنی خود با اوباما بر آن تاکید کرد:

روسیه و آمریکا برسر همکاری نظامی نزدیک تر در سوریه توافق کردند

" پوتین از همتای خود خواست هر چه زودتر مفهوم نیروی میانه رو را از جبهه النصره و سایر گروه های افراطی جدا کند."

اوباما و پوتین درباره مناقشات در حال شعله ور شدن در کشورهایی بحث کردند که قبلا بخشی از اتحاد شوروی محسوب می شدند.

کرملین گفت که اوباما " ارزیابی مثبتی از تلاش های روسیه برای میانجیگری میان ارمنستان و آذربایجانم بر سر ناگورنو-قره باغ داشته است. باکو و ایروان از اواخر دهه 1980 بر سر قلمرو با هم درگیری دارند. این درگیری از 1994، بعد از آتش بس متوقف مانده بود تا این که در ماه می گذشته دوباره بالا گرفت. در ماه ژوئنف سن پترزبورگ میزبان مذاکرات میان رهبران دو کشور با وساطتت ولادیمیر پوتین بود.

پوتین موضوع توافقنامه مینسک را هم در صحبت با اوباما مطرح کرد و خواستار آن شد که رهبران کی یف به شرایط این پیمان که 18 ماه از عمر آن می گذرد و هنوز به طور کامل اجرایی نشده است، پایبند باشند. پوتین به طور خاص خواست که پترو پوروشنکو، رییس جمهور اوکراین وارد گفتگوی مستقیم با رهبران دو منطقه دونتسک و لوگانسک شود و با اعلام یک عفو عمومی، به این دو منطقه وضعیت خودمختاری ویژه اعطاء کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    0 0
    آقای پوتین توافق با فرزند نا مشروع روباه پیر به اعتبار تان لطمه می زند مثل ایران با روباه یر هیچ میزی ننشینید وگرنه آسیب می بینی
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    0 0
    پوتین خوب میداند چکار میکند ما ایرانی ها خواب هستیم با کارت ایران و سوریه وارد بازی سیاسی با امریکا و اروپا شده تا مشکلات مهم روسیه در اوکراین و غیره را حل کند همچنانکه خیانت روسیه در خان طومان و جاهای دیگر آشکار شد باقی ماندن 25000 نظامی روس در سوریه بدون اینکه عملیات محسوس و قابل توجهی بر علیه تروریستها انجام دهند خبر از کودتا بر علیه بشار اسد در آینده خبر میدهد روسها در گذشته هم بر علیه متحدان خویش کودتا کرده اند مثلا ببرک کارمل در افغانستان از نظر روسها وجود اسد مشکلی برای حل بحران سوریه میباشد چند وقت پیش پوتین پزشک مخصوصش را برای معاینه اسد به سوریه فرستاد البته در باطن احتمالا ترور اسد
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    0 0
    همین موارد تاریخیه که باعث میشه هیچ کشوری خودشو هم پیمان با روسیه قلم نده در حالی که امریکا هم برای هم پیمانانش خود کشی نمیکنه ولی به این راحتی و ارزون هم اونارو نمیفروشه
  • پرفسورسعیدعالمی ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
    0 0
    آری پوتین از پشت بهمون خنجر زد
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    اقای اوباما متاسفانه انسان سرگردانیه و فقط در یک عقیده ثابته و اون هم مبارزه با ماست سوره مبارکه فرقان خداوند می فرماید براستی کافر بر مخالفت امر پروردگارش پشتیبان است درسته اقای اوباما به جهان اعلام کن چطور شما و روس ها و چینی ها و در یمن به جنگ با ما پرداختید و به دشمنی با ما پرداختید ای ابوجهل زمان بله براستی تو ابوجهلی مثل شید .....
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۸
    0 0
    قابل توجه مدافعین توهمی کدخدا امروز منتشر شد که پوتین در هیچ موردی در خصوص سوریه با اوبااااما به توافق نرسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس