چهار مظنون در ارتباط با تهدیدات تروریستی اخیر علیه سفارت‌های آلمان و انگلیس در ترکیه که منجر به تعطیلی آن‌ها شد، دستگیر شدند.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، در جریان تحقیقات درباره تهدیدات تروریستی علیه سفارتخانه های آلمان و انگلیس در ترکیه چهار مظنون دستگیر شده اند.

خبرگزاری دولتی آنادولو روز جمعه گزارش داد که سه مظنون در ارتباط با این تهدیدات تروریستی در آنکارا و یک نفر هم در استانبول دستگیر شده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان در برلین تایید کرد که شواهد هنوز اثبات نشده ای درباره حملات تروریستی به دفاتر دیپلماتیک ما در این کشور وجود دارد که به ما ارائه شده است. از این رو بستن سفارتخانه و همچنین مدارس آلمان تصمیم گیری شده است. این تصمیم ابتدا برای این هفته گرفته و همزمان با تعطیلات عید قربان گرفته شده است و بعد از آن شرایط از نو مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

سازمان ها بر اساس داده های اطلاعاتی درباره تهدیدات احتمالی داعش علیه دفاتر دیپلماتیک آلمان و انگلیس در ترکیه تحقیق می کنند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه با استناد به سخنان یک نماینده وزارت کشور ترکیه گزارش داد که اما تا به حال هیچ مدرکی مبنی بر اینکه دستگیر شدگان به سازمان های تروریستی تعلق داشته اند وجود ندارد.

سفارت انگلیس در ترکیه نیز بعد از تهدیدات تروریستی به صورت موقت تعطیل شده است.

در ماه مارس گذشته نیز بعد از کشف شواهدی درباره خطر حملات تروریستی بسیاری از دفاتر دیپلماتیک و مدارس آلمان در ترکیه برای مدتی تعطیل شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس