کد خبر 631901
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷

یک کارشناس فوتبال گفت: دربی 83 پایتخت را باید پینگ‌پنگی شبیه فوتبال دانست که در آن هیچ اتفاقی رخ نداد.

به گزارش مشرق، جلال چراغپور در مورد برگزاری دربی 83، گفت: همه آنچه که مزدک  میرزایی به عنوان گزارشگر بازی پرسپولیس و استقلال گفت پیمان میرزایی مجری شبکه سه به آن اشاره کرد و 4 بازیکن سابق پرسپولیس و استقلال بین دو نیمه گفتند همگی تحلیلی درست از این صحبت‌ها بود. اکنون گوش جامعه از شنیدن این صبحت‌ها پر است.

وی افزود: نمی‌دانم چرا مربیان ما فکر می‌کنند با تقلید از تیم‌های اروپایی و دیدن بازی‌های اروپایی فوتبال ما هم اروپایی می‌شود. ما چه چیزی را تقلید می‌کنیم. اگر در بازی تجمع بازیکنان صورت می‌گیرد در فوتبال‌های اروپایی پاس‌های خلاق، کنترل‌های عالی، کار تاکتیکی منظم باعث می‌شود که یک فوتبال ناب را در  اروپا بیبینم مسابقه‌ای مثل رئال با اتلتیکو مادرید یا رئال با بارسلونا اما در فوتبال ما تجمع بازیکنان حاصلش چیست؟ پاس‌های غلط‌،کنترل توپ‌هایی که از پا جدا می‌شود و این مسائل فوتبال ما را از ریخت می‌اندازد.

چراغپور تصریح کرد: آنچه که ما از فوتبال دربی دیدیم جز شوت هوایی، یک ضرب دو ضرب چیز دیگری نبود. واقعا نمی‌دانم اسم این فوتبال را چه باید گذاشت به نظرم این پینگ پنگی شبیه فوتبال بود ما فقط در ورزش پینگ پنگ یا همان تنیس روی میز است که شاهدیم بازیکن یک ضربه به توپ می‌زند.

این کارشناس فوتبال با ا شاره به 10 دقیقه پایانی نیمه اول این دقایق را اینگونه ارزیابی کرد:

دقیقه 36: هیچ

دقیقه 37: هیچ

دقیقه 38: هیچ؛ هیچ ساختاری برای معماری ایجاد نمی‌کنیم.

دقیقه 39: تسلط استقلال بر توپ بدون برنامه برای حمله

دقیقه 40: همان وضعیت

دقیقه 41: همان وضعیت

دقیقه 42: پینک پنگی به نام فوتبال

دقیقه 43:‌موقعیت پرسپولیس و شوت عالیشاه

دقیقه 44: هیچ

دقیقه 45: هیچ

چراغپور با اشاره به شروع بازی در نیمه دوم گفت: در شروع نیمه دوم هم ه مین شرایط را در فوتبال دیدیم. در دقیقه 46 یک پرتاب اوت دستی.

دقیقه 47: موقعیت گلزنی استقلال توسط کاوه رضایی

دقیقه 48: هیچ

دقیقه 49: اجرا بدون نتیجه

دقیقه 47 تا 50: هیچ

دقیقه 50 تا 50 بدون اجرا

دقیقه 51 تا 52 یک سانتر استقلال از جناح راست

دقیقه 52 تا 53 : 4 پاس غلط

دقیقه 54 تا 55: پینگ پنگی به نام فوتبال

وی افزود:  سایر دقایق باز‌ی هم همین شرایط حاکم بود ، ما دچار هیچ چیز در دربی بودیم. آنچه که در فوتبالمان کم داریم تکنیک بارور شده است . آنچه که در فوتبالمان کم داریم استادی در پاس دادن است یک ضرب فوتبال بازی می‌کنیم و باید بگویم و از دربی 83 این نتیجه را می‌توانیم بگیریم که با تبلیغ نمی‌توان شبه فوتبال را تبدیل به فوتبال کرد و آن را به نمایش گذاشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس