علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر ضرورت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بر فعالیت های غیر مشروع هسته ای رژیم صهیونیستی، خواستار قرار دادن این موضوع در دستور کار شورای حکام آژانس شد.

 به گزارش مشرق، معاون رئیس جمهوری در سخنرانی خود در شصتمین کنفرانس عمومی آژانس بین الملی انرژی اتمی بر ضرورت بیطرفی این نهاد در نظارت بر فعالیت های هسته ای کشورهای عضو، کمک این نهاد به اعضا در جهت توسعه هر چه بیشتر کاربرد صنعت هسته ای در سلامت و توسعه کشورهای دنیا از دیگر موضوعات مورد اشاره در این سخنرانی بود .

صالحی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به فتوای تاریخی رهبر معظم انقلاب در باره حرام بودن تولید، انباشت و به کارگیری سلاح های کشتار جمعی افزود: در نتیجه مقاومت ملت ایران، پرونده ساختگی موضوعات گذشته کشورمان برای همیشه بسته شد و راه را برای به نتیجه رساندن دو سال مذاکرات فشرده بین ایران و کشورهای پنج به علاوه یک و توافقی تاریخی فراهم آورد.

وی تاکید کرد: ایران با اجرای تعهدات خود از جمله پذیرش داوطلبانه پروتکل الحاقی و همکاری نزدیک با آژانس انتظار دارد که طرف مقابل نیز تعهدات خود را بطور کامل اجرا کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر و صرفه جویی در مصرف نفت به میزان 25 میلیون بشکه و کاهش 16 میلیون تن آلاینده در توسعه کشور از رهگذر آن، بر نقش انرژی هسته ای در توسعه کشور تاکید و به آغاز احداث دو نیروگاه جدید در بوشهر اشاره کرد.

صالحی در مورد لزوم حفظ امنیت جهانی انرژی هسته ای، با یادآوری خطرات دسترسی تروریست ها به بمب کثیف (هسته ای)، رخنه دادن ویروس کامپیوتری معروف به استاکس نت را در تاسیسات هسته ای و تاسیسات شهری مصداقی از تروریسم خواند.

ضرورت خلع سلاح براساس ماده شش معاهده عدم تکثیر از دیگر موضوعات مورد اشاره رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بود و وی با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف هسته ای بر آمادگی ایران برای همکاری و تبادل تجربیات با کشورهای پیشرفته هسته ای و کشورهای در حال توسعه تاکید کرد.

معاون رئیس جمهوری ایران سخنان خود را با شعار معروف انرژی هسته ای برای همه و سلاح هسته ای برای هیچ کس به پایان رساند.

شصتمین کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور نمایندگان 168 کشور عضو آژانس از امروز (دوشنبه) در مقر آژانس در وین آغاز شد و تا جمعه این هفته ادامه خواهد یافت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس