نشریه انگلیسی دیلی میل در گزارشی ضمن اشاره به بی میلی بانک های خارجی در همکاری با ایران نوشت که عدم سرمایه گذاری خارجی در ایران به دلیل ترس از تحریم های دولت آمریکاست.

بی‌میلی بانک‎های اروپایی به همکاری با ایران
به گزارش مشرق، نشریه «دیلی میل» در گزارشی ضمن پرداختن به چرایی عدم تمایل بانک های بزرگ اروپایی به مراودات بانکی و سرمایه‌ گذاری د ایران نوشت: پیش‌بینی‌ های کارشناسان در خصوص سرازیرشدن سرمایه‌های کشورهای غربی به اقتصاد ایران پیش از توافق هسته‌ای و بی‌میلی بانک های بزرگ غربی به سرمایه‌گذاری پس از این توافق  به سبب ترس از تحریم دولت آمریکاست.

دیلی میل می نویسد که حسن روحانی عقیده دارد برای خروج از رکود اقتصادی و توسعه بخش صنعنتی نیاز به ورود 50 میلیارد دلار سرمایه خارجی به ایران است.

این نشریه مدعی است که جذب 50 میلیارد دلار بدون همکاری بانک های بزرگ غربی امکان‌پذیر نیست.

این نشریه انگلیسی در بخش دیگری از این این گزارش ضمن  اشاره به کارشکنی‌های دولت آمریکا در رفع عملی تحریم ها به نقل از«هنری اسمیت» کارشناس مسائل ایران می نویسد: مشخص‌ بودن ملیت و هویت افرادی که درگیر تعامل اقتصادی خاصی هستند برای بانک ها از اهمیت خاصی برخوردار است و به علت تحریم های باقی‌مانده دولت آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل بانک های ایران و افراد با ملیت ایرانی نمی‌توانند  با بانک های اروپایی تعامل داشته باشند.

دیلی میل با بیان اینکه شرایط کنونی حتی موجب ناراحتی کشورهای اروپایی نیز شده است که تمایل شدیدی به سرمایه گذاری در یکی از بزرگترین بازارهای منطقه را دارند می‌افزاید که «سگولن روایال» وزیر محیط زیست فرانسه می  گوید تحریم بانک های بزرگ اروپایی به عدم سرمایه‌گذاری در ایران برای ما پذیرفتنی نیست.
 
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس