کد خبر 630975
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران با بیان اینکه موضوع FATF هفته اول مهر در مجلس بررسی می‌شود، گفت: موضوعات و توافقات دولت با FATF بدون نظر و مصوبه مجلس اجرایی نمی‌شود.

به گزارش مشرق، قاسم احمدی‌لاشکی رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران درباره پیوستن ایران به FATF اظهار کرد: در بعضی مباحث دولت اختیار این را دارد که خودش تصمیم‌گیری کند اما در ارتباط با توافق با FATF نیاز به مصوبه مجلس دارد.

وی با بیان اینکه موضوع توافق با سازمان مبارزه با پولشویی از موارد خاصی است که باید نمایندگان از آخرین وضعیت آن اطلاع داشته باشند، خاطر نشان کرد: تصمیم سریع در مورد این موضوع خوب نیست و باید در مورد بندهای توافقات و موضوعات مطرح شده بحث شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران با اظهار اینکه کمیسیون اقتصاد، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی باید روی این موضوع نظر دهند، تاکید کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس هم باید حتما نظرش را در ارتباط با این توافق اعلام و ابلاغ کند.

احمدی‌لاشکی بیان کرد: اینکه دولت این توافق را انجام دهد مورد تایید ما نیست و باید نظر مجلس شورای اسلامی را داشته باشد.

 وی با بیان اینکه اطلاعات و بحث این توافق در ایام تعطیلات مجلس بیرونی شد و بعضی نشریات چند موضوع آن را ابلاغ کردند، تصریح کرد: موضوع توافق با FATF یکی از موضوعاتی است که در هفته اول مهر در مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار می‌گیرد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس با اشاره به اینکه دولت هم می‌داند که این موضوع باید در مجلس شورای اسلامی مطرح شود، یادآور شد: امیدواریم با کارشناسی انجام شده مجلس شورای اسلامی، در این بحث هم دولت آسیب نبیند و اصل و پایه‌هایی که کشور نیاز دارد حفظ شود.

وی وزارت اطلاعات را امین کشور دانست و تصریح کرد: وزارت اطلاعات باید از زیر و بم این موضوعات مطلع باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران با بیان اینکه اظهارنظر در مورد توافق با FATF زود است، اضافه کرد: این توافق نیاز به مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد و نمایندگان مردم باید در این مورد نظر دهند چرا که اگر نمایندگان وارد نشوند ممکن است اتفاقات تلخی بیفتد که جبران ناپذیر باشد.

وی افزود: اینکه این مسئله در کدام دولت بوده است مهم نیست و نباید توپ را در زمین این دولت و آن دولت انداخت در حال حاضر بحث نظام است و ما نمی‌توانیم کاری کنیم که به نظام آسیب وارد شود.

احمدی‌لاشکی با اشاره به حرف و حدیث‌های پیرامون برجام تشریح کرد: در بحث برجام حرف و حدیث‌هایی وجود داشت که با ورود به مجلس مردم آرام شدند و بالغ بر 80 درصد از مردم خواهان این امر بودند و در نهایت با نظر مردم، کارشناسان و خبرگان به تایید نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

وی با بیان اینکه چون حرف و حدیث‌های مختلف و گفتارهای ضد‌ونقیض در مورد توافق با FATF وجود دارد باید در مجلس شورای اسلامی مطرح و با کار کارشناسی نظر نهایی داده شود، گفت: موضوعات و توافقات با FATF بدون نظر مجلس شورای اسلامی اجرایی نمی‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس