کد خبر 653222
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷

دادگاه کیفری عربستان یک فیلم‌نامه نویس و فعال حقوق بشری شیعه عربستانی را به اتهام اعتراض به اعدام شیخ نمر به 4 سال زندان محکوم کرد.

به گزارش مشرق، دادگاه کیفری عربستان روز یکشنبه گذشته «فاضل الشعله» وبلاگ‌نویس، فیلمنامه نویس و فعال حقوق بشری این کشور را به 4 سال زندان و 4 سال ممنوعیت خروج از عربستان محکوم کرد.

پایگاه خبری «بحرین الیوم»، گزارش داد که الشعله به دلیل اظهار نظر درباره اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان و متهم کردن آل سعود به انتشار دیدگاه‌های تکفیری محکوم شده است.

در پی صدور این حکم فعالان حقوق بشری صدور این حکم را نتیجه نبود عدالت قضایی در عربستان توصیف کرده و «طه الحاجی» این حکم را سختگیرانه و تلاش برای نابودی توانمندی‌های جوانان عربستانی توصیف کرد.

فاضل الشعله در دسامبر 2015 به وسیله نهادهای امنیتی سعودی ربوده شد و پس از مدتی اعلام شد که در بازداشت به سر می‌برد و در جریان دادگاه نیز از حق دفاع از خودش محروم بود.

از سوی دیگر حساب‌های کاربری فعالان شیعه عربستانی از بازداشت شماری از کارمندان منطقه الاحساء که در محله «الرائد» زندگی می‌کنند خبر دادند.

از سوی دیگر نیروهای امنیتی سعودی به خانه «ایمن المختار» فعال حقوق بشری عربستانی که در فهرست افراد تهت تعقیب دولت عربستان قرار دارد، یورش بردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس