کد خبر 630578
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

قتل‌عام شهروندان یمنی در حملات هوایی عربستان به صعده، صنعا و تعز، انهدام انبارهای سلاح تروریست‌ها در مأرب، پیشروی نیروهای یمنی در تعز، ورود یگان ویژه یمن به جیزان در جنوب عربستان از جمله مهم‌ترین تحولات میدانی یمن است.

به گزارش مشرق، «حسین الحوثی»،‌یک فرمانده یمنی خبر داد: نیروهای یمنی پس از درگیری با شبه نظامیان تروریست در استان تعز به پیشروی‌های خوبی در این منطقه دست یافتند.

وی افزود: تحولات نظامی در تعز نیروی هوایی عربستان را وادار به بمباران همه مناطق این استان و به خاک و خون کشیدن غیرنظامیان حتی در روز عید سعید قربان کرد تا مانع سیطره نیروهای یمنی بر این استان که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، شود.

الحوثی گفت: در پی صدور قانون عفو عمومی فرماندهی نظامی یمن به شبه نظامیان تروریست در تعز مهلت داده تا خود را تسلیم کنند و پس از پایان این مهلت نبرد قطعی برای یکسره کردن کار آنها آغاز خواهد شد.

این فرمانده یمنی درگیری‌های جاری در تعز را شدیدترین در نوع خود از ابتدای تجاوز عربستان علیه یمن خواند و گفت: عملیات در شرق و جنوب تعز جریان دارد.

یک منبع میدانی یمن نیز تاکید کرد: درگیری‌های شدید بین نیروهای منصور هادی با تروریست‌ها در پایگاه دار الحجر در حمیر از توابع شهر مقبنه با کشته شدن هفت نفر از نیروهای منصور هادی و تروریست‌ها و زخمی شدن 10 نفر دیگر همراه بود.

در همین حال حمله یک عامل انتحاری با خودروی بمب‌گذاری شده به محافظان ساختمان قدیم دولت محلی در زنجبار مرکز استان أبین در جنوب یمن به کشته شدن هفت سرباز و زخمی شدن پانزده نفر دیگر منجر شد.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای در شهر «الوضیع» استان أبین در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده که عامل انتحاری آن را هدایت می‌کرد شش نیروی طرفدار منصور هادی کشته و 18 نفر دیگر زخمی شدند.


شورای امنیت نیز نسبت به تشدید حملات تروریستی در یمن ابراز نگرانی شدید کرده است، همچون انفجار بیست و نهم آگوست در عدن که 70 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت و داعش مسئولیت آن را پذیرفت .

نیروهای یمنی انبارهای سلاح تروریست‌ها در استان مأرب را بمباران کردند

«علی الحوثی» یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن اظهار داشت: نیروهای یمنی پایگاه‌های تروریست‌ها در جنوب استان مأرب را هدف گرفته و بیست و پنج فرد مسلح را به هلاکت رساندند .

وی با اشاره به عملیات ویژه نیروهای یمنی علیه تروریست ها گفت: همچنان درگیری‌های شدید بین نیروهای یمنی با عناصر تروریست جریان دارد و نیروهای القاعده با تروریست‌ها در عملیات علیه نیروهای یمنی شریک هستند.

الحوثی خبر داد: یگان موشکی یمن انبارهای سلاح تروریست ها در جنوب استان را هدف گرفتند که به کشته شدن یک افسر سعودی و زخمی شدن هشت مزدور دیگر منجر شد علاوه بر اینکه این عملیات انهدام انبارهای سلاح و تجهیزات نظامی آنها را به همراه داشت.

حمله موشکی به نیروهای منصور هادی در استان الجوف

یک منبع نظامی یمن نیز گفت: یگان‌های موشکی ارتش یمن با پشتیبانی کمیته‌های مردمی چندین فروند موشک کاتیوشا به محل تجمع نیروهای منصور هادی و تروریست‌ها در شهر «خب و الشعف» در استان الجوف در شمال شرق یمن شلیک کردند.

این منبع افزود: مناطق العقبة، المرازیق و الصبرین هدف حملات موشکی یمنی ها قرار گرفتند که چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

یگان‌های ویژه یمن برای عملیات علیه دشمن سعودی وارد جیزان شدند

«علی الهمذانی»، یک فرمانده کمیته های انقلابی یمن گفت: یگان های نظامی ویژه یمن به منطقه جیزان در جنوب عربستان رسیدند تا عملیات مشترکی را در عمق خاک سعودی به اجرا گذارند.

وی افزود: این یگان‌های نظامی وابسته به ارتش یمن پس از آموزش نظامی در پادگان صنعا با تجهیزات نظامی به جیزان رسیدند.

المهذانی گفت: درگیری‌ها از صبح دوشنبه با دشمن سعودی آغاز شده و در جریان آن طی عملیات علیه برج نظامی جیزان، پنج نظامی سعودی کشته شدند.

14 شهید در حملات هوایی عربستان به استان صعده


 

تنها ساعاتی پس از قتل عام شهروندان یمنی توسط نیروی هوایی عربستان در استان های حجه و صنعا جنایت جدیدی در یکی از شهرهای صعده در شمال یمن روی داد.

یک منبع محلی گفت: نیروی هوایی سعودی خانه های شهروندان در منطقه آل عبدل در شهر قطابر را هدف گرفت که با شهادت دستکم شش شهروند یمنی همراه بود.

این منبع افزود: جنگنده‌های سعودی همچنین 2 خودرو را در جاده اصلی شهر قطابر بمباران کرد که با شهادت هشت شهروند از جمله چند کودک همراه بود.

منبع یمنی تاکید کرد: شهرهای حیدان و کتاف نیز هدف حملات هوایی عربستان قرار گرفت و یک ایستگاه سوخت در منطقه ملاحیط شهر الظاهر و منطقه الصافیه این شهر نیز بمباران شد.

مناطق ال الحماقی و الدحل شهر باقم نیز بار توسط جنگنده های سعودی بمباران شد و یک خانه و چند مغازه در منطقه الخفجی شهر سحار نیز هدف گرفته شد.

این حملات با تخریب چند خانه مردم این منطقه و وارد آمدن خسارات مالی سنگین به دیگر خانه ها و اموال عمومی و خصوصی مردم همراه شد.

قتل عام شهروندان یمنی در أرحب

در حملات هوایی عربستان به منطقه أرحب در حومه شمال شرقی صنعا ده ها شهروند سعودی شهید یا زخمی شدند.

به گفته یک مسئول محلی در حمله مذکور که بزرگ ترین قتل عام سعودی‌ها در این منطقه بوده است، دستکم چهل شهروند یمنی شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مومنی ثانی ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    علی الهمدانی ایرانی تبار است.ایرانی تبارها برخی الان در سلک سلفی ها حضور دارند.کسانی که فامیلی دیلمی دارند در میان سلفیهای یمن قرار گرفته اند. در یمن، فامیلی ایرانی الاصل مثل همین علی همدانی، فراوان است.اینها همانهایی هستند که در دوره ی وهرز دیلمی، برای بیرون راندن حبشیها به فرمان انوشیروان وارد یمن شدند.پس از سقوط حبشیها، آنگونه که اخبارالطوال، طبری و دیگران می گویند،یک پادشاهی ایرانی را آغاز کردند که تا دوره خلیفه دوم ادامه یافت.بعدها اینها مسلمان شدند. برخی از ایرانی الاصل های فعلی یمن، دو اوایل اسلام وارد این منطقه شدند برخی همراه با سردار ساسانی وهرز دیلمی که یک سردار محکوم به اعدام بود و توانست، با تعدادی اندک، دهها هزار حبشی را نابود کند.سپاه وهرز به هزار نفر نمیرسید. پس از استقرار ایرانی ها، انوشیروان تعداد دیگری از ایرانیان را برای تثبیت قدرت ایرانیان بر یمن، به این مناطق فرستاد. به هر روی، فامیلی الهمذانی همان همدانی خودمان است و هیچ ارتباطی با حمدانی که یکی از قبایل عرب است ندارد. تعلق خاطر یمنی ها به ایران، سابقه ای تقریبا هزار و پانصد ساله دارد. یمن بعد از عراق و عمان، بیشترین ایرانی تبارها را درخود جای داده. در عراق، علاوه بر کردها، لرهای فیلی که د رعراق به اسم کردفیلی شناخته میشوند تباری ایرانی دارند.کردهای فیلی اخیرا با راه اندازی مراکزی در عراق بر ماهیت قومی لری خویش تاکید دارند در شاخ عمان، جایی که کومزاریها زندگی می کنند، ایرانیان لرزبان زندگی می کنند.کومزاری شاخه ای از لرهای جنوب است که مشخص نیست در چه زمانی به اینجا آمده اند. به نظر میرسد اینها از دوران پیش از ساسانیان به عنوان محافظان تنگه هرمز در این منظقه بودند. لباسشان عربی است ولی طرز زندگی و زبانشان ایرانی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس