کد خبر 629830
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن با اعلام پیشروی رزمندگان یمنی به سوی مرکز استان مأرب در شرق صنعا و حمله موشکی به نیروگاه برق جیزان گفت: مقاومت اسطوره‌ای ملت یمن محاسبات دنیا را به هم ریخت.

 به گزارش مشرق، «علی الحوثی»، یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن از تداوم درگیری‌های شدید بین کمیته‌های انقلابی با شبه نظامیان تروریست در استان مأرب خبر داد و گفت: نیروهای یمنی همچنان در حال پیشروی به سوی مرکز استان مأرب در شرق صنعا هستند.

وی افزود: شبه نظامیان تروریست با بکارگیری انواع تسلیحات پیشرفته به دنبال پیشروی و تسلط بر مواضع کمیته های انقلابی هستند اما با این وجود نیروهای یمنی در حال پیشروی به مرکز استان هستند و برای آزادسازی آن تلاش می کنند.

الحوثی گفت: طی عملیات ویژه‌ای نیروهای یمنی پادگان ویژه شبه نظامیان تروریست در جنوب استان مأرب را تحت تسلط خود گرفته و پست‌های امنیتی در جنوب استان پس از این عملیات در هم شکسته شد.

حمله موشکی به نیروگاه برق و تاسیسات تصفیه آب جیزان

از سوی دیگر یگان‌های موشکی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی روز شنبه یک فروند موشک بالستیک به سوی نیرووگاه برق و یکی دیگر به نیروگاه آب در منطقه جیزان در جنوب عربستان شلیک کردند.

یک منبع نظامی یمن گفت:‌ یگان‌های موشکی یمن یک فروند موشک بالستیک اسکاد به نیروگاه تولید برق و تاسیسات تصفیه آب در منطقه الشقیق جیزان شلیک کردند.

عملیات موشکی رزمندگان یمنی در چارچوب پاسخ نظامی یمن به ادامه تجاوز سعودی علیه این کشور که از مارس سال 2015 آغاز شده انجام می‌شود.

مقاومت اسطوره‌ای یمنی‌ها محاسبات دنیا را به هم زد

ائتلاف سعودی و متحدانش از ابتدای تجاوز نظامی خود علیه یمن با وجودی که از پشتیبانی بی حد و حصر آمریکا برخوردارند نتوانستند به هیچ کدام از اهداف خود از این حمله دست نیافتند.

ائتلاف سعودی همه ظرفیت‌های خود را بکارگرفته و حتی از طریق رسانه‌های خود اقدام به جوسازی گسترده و دروغ پردازی درباره پیروزی‌های ادعایی عربستان و مزدورانش در یمن پرداخته است، تهدیدهای پی در پی احمد عسیری، سخنگوی رسمی ائتلاف سعودی نیز ناکامی متجاوزان در رسیدن به دستاوردی قابل توجه و گرفتار آمدن در بن بستی تاریک را ثابت می‌کند.

با گذشت هجده ماه از آغاز تجاوز نظامی عربستان و متحدانش علیه یمن گزارش‌های اطلاعاتی غربی شکست این ائتلاف را برملا کردند.

با وجود فروپاشی وضعیت اقتصادی یمن طی این مدت و اشغال برخی مناطق توسط تروریست‌های مزدور ائتلاف سعودی، ملت یمن با مقاومت اسطوره‌ای خود و حمایت از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی محاسبات قدرت‌های جهانی را برهم زده و نشان دادند که ائتلاف سعودی و در راس آن آمریکا با تجاوز به خاک یمن بزرگ‌ترین خطای استراتژیک خود را مرتکب شده و هم اینک به دنبال خروج آبرومندانه از باتلاقی هستند که در آن گرفتار آمده‌اند.

پاسخ یمنی‌ها محدود به خاک این کشور نیست، بلکه با انتقال نبرد به خاک عربستان چیزی را که دشمن سعودی تصورش را نمی‌کرد، محقق کردند، به گونه‌ای که آتش درگیری‌های نظامی در مناطق نجران، جیزان و عسیر شعله کشیده و نیروهای یمنی با در دست گرفتن زمام امور ارتش سعودی را پس از تحمل تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی مجبور به فرو بردن در لاک دفاعی خود کردند.

صبر و استقامت ملت یمن در برابر تجاوز وحشیانه ائتلاف سعودی معجره عصر خوانده شده و همه کارشناسان و تحلیلگران نظامی این قضیه را کاملا درک می‌کنند، حتی آنهایی که برای دشمن سعودی کف می‌زنند از آشفتگی صفوف ائتلاف سعودی و شکست روانی آنها رنج می‌برند .

طرح اخیر آمریکا را که «جان کری»، وزیر خارجه این کشور مطرح کرد برای توقف حملات علیه یمن ارائه نشده بلکه برای نجات سعودی‌ها از بن بست یمن است و اینکه واشنگتن خود را در مساله یمن یک میانجی و ناجی نشان بدهد.

همه می‌دانند که حمایت‌های اصلی از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن توسط آمریکا انجام می‌شود و اظهارات رسمی مقامات آمریکایی در ابتدای تجاوز و تا همین چند هفته قبل موید این مطلب است و هم اینک به دنبال شکست ائتلاف سعودی در استفاده از همه فرصت‌هایی که برایش فراهم بود نقش نیروهای یمنی این میدان نبرد در داخل عمق سعودی تعیین کننده سرنوشت بحران یمن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس