کد خبر 629097
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹

فرماندهان کمیته‌های انقلابی یمن از دستاوردهای جدید ارتش و کمیته‌های انقلابی این کشور در جنوب عربستان، شکست حمله امارات به منطقه راهبردی صرواح در استان مأرب در شرق صنعا و ادامه حملات هوایی سعودی به استان الجوف یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق، «علی الهمذانی»، یک فرمانده میدانی کمیته‌های انقلابی یمن خبر داد: نیروهای ویژه یمن با پیشروی گسترده در جیزان در جنوب عربستان مواضع نظامی سعودی در مرز با یمن را تحت سیطره خود گرفتند.

وی افزود: نیروهای یمنی با ادامه پیشروی به سمت جیزان روستایی در جنوب جیزان را تحت سیطره خود گرفته و به دروازه شهرک صنعتی جیزان رسیدند.

این فرمانده یمنی ادامه داد: دستاوردهای میدانی عربستان در داخل عمق سعودی در حالی ادامه دارد که صفوف نیروهای ارتش سعودی و گروه‌های مسلح در بسیاری از مناطق سعودی از هم فروپاشیده و شکست‌های سنگینی را متحمل شدند.

این فرمانده یمنی ادامه داد: نیروهای یمنی از زمان آغاز تجاوز نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن ابتکار عمل در میدان را در دست داشته و زمان و مکان مناسب را برای درگیری‌ها برگزید همزمان نظامیان ارتش سعودی به حالت دفاعی درآمده و از بیش‌تر رویارویی‌های نظامی در مناطق جیزان، نجران و عسیر گریختند.

رسانه‌های جنگ وابسته به نیروهای یمنی پیروزی‌های پی در پی نیروهای یمنی را به تصویر کشیده و ضعف ارتش سعودی را به رغم در اختیار داشتن مدرن‌ترین فناوری‌های نظامی در برابر امکانات سطحی رزمندگان یمنی برملا کردند چرا که نیروهای کمیته‌های انقلابی با عقیده استوار خود برای دفاع از آرمان‌های استقلال و دموکراسی مبارزه می‌کنند و به دستیابی به مناطقی تا فراتر از ریاض هم یقین دارند.

نیروهای یمنی در بیست و چهار ساعت گذشته ده‌ها تن از نظامیان ارتش سعودی را که با پشتیبانی نیروی هوایی این کشور قصد پیشروی برای بازپس گیری 2 روستای القرن و الدفینیه در منطقه الخوبه جیزان را داشتند کشته و زخمی کردند .

نیروی هوایی عربستان در پشتیبانی از ارتش این کشور برای دستیابی به هر گونه پیشروی ولو نمادین در مناطق جنوب عربستان ناکام بوده است و با وجود اینکه بیش از 150 بار 2 روستای مذکور واقع در الخوبه را بمباران کردند اما نتوانستند آن را از چنگ نیروهای یمنی بیرون آورند.

در جبهه «میدی» در استان حجه نیروهای یمنی مناطق جدیدی را که تحت سیطره ائتلاف سعودی و نیروهای منصور هادی بود به کنترل خود درآوردند و به دنبال آن مواضع سعودی را در منطقه الطوال و نوار مرزی عربستان با یمن در این منطقه را هدف حملات موشکی و خمپاره ای قرار دادند.

الهمذانی گفت: مناطق عسیر و نجران نیز شاهد ادامه سیطره نیروهای یمنی بر مواضع نظامی سعودی و کشته و زخمی شدن عناصر سعودی همراه بود تا بزرگ‌ترین عملیات یمنی‌ها در عمق خاک عربستان در تاریخ این کشور ثبت شود.

وی افزود: بنا به تاکید سرتیپ شرف عثمان،‌ سخنگوی رسمی ارتش یمن چه بسا همه این پیروزی‌ها مقدمه‌ای برای عملیات نظامی شدیدتر از قبل، علیه ارتش سعودی باشد

فرمانده یمنی تاکید کرد: ناکامی نظامی و اطلاعاتی عربستان به رغم حمایت‌های بی پایان غرب از تروریست‌ها ادامه دارد و نیروهای یمنی ضمن ادامه پیشروی زمام ابتکار را در دست دارد و معلوم نیست گام‌های نظامی آتی یمنی‌ها چه باشد آن هم پس از اینکه موشک برکان 1 ، پایگاه نظامی ملک فهد طائف را در هم کوبید.

پیشروی نیروهای یمنی در مأرب و درگیری با عناصر القاعده

«علی الحوثی»، فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن خبر داد: نیروهای یمنی هفت روستای جدید در غرب استان مأرب در شرق صنعا را تحت سیطره خود گرفتند.

وی افزود: استان مأرب منطقه‌ای استراتژیک برای امنیت صنعا محسوب می‌شود و از همین رو مزدوران سعودی به دنبال شکستن استحکامات نیروهای یمنی در این منطقه و پیشروی به سوی صنعا هستند.

الحوثی گفت:‌ نیروهای یمنی پس از سیطره بر غرب استان مأرب پیشروی خود را در محور غربی و جنوبی را از سر گرفته‌اند.

این فرمانده یمنی خبر داد: د پی ادامه پیشروی نیروهای یمنی در مأرب، عربستان مجبور به کمک خواستن از عناصر القاعده شده و از همین رو درگیری‌های شدیدی بین نیروهای یمنی با القاعده در جنوب استان جریان دارد.

شکست مجدد امارات در مأرب

به موازات درگیری‌های نیروهای اماراتی با رزمندگان یمنی در جبهه ساحلی میدی در مرز با عربستان نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی حمله‌ای به فرماندهی امارات و شامل تشکیلات قبیله‌ای و مزدوران دشمن سعودی علیه منطقه صرواح در مأرب را دفع کردند.

این حمله همزمان با اولین سالگرد حمله موشک توچکا توسط یگان موشکی یمن به پادگان صافر صورت گرفت که با کشته شدن دستکم 45 نظامی اماراتی همراه شد.

به گفته یک منبع نظامی یمن در این حمله بیش از 20 تن از متحدان سعودی از جمله 5 افسر اماراتی کشته شده و هفده تن دیگر از جمله رئیس عملیات زخمی شدند.

این منبع افزود: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی مزدوران ائتلاف سعودی را در دامی در منطقه شرق صرواح و دامی دیگر در شمال شرقی گرفتار کرده و به محاصره خود درآوردند.

این در حالی است که نیروی هوایی عربستان برای پشتیبانی از مزدوران سعودی بیش از هفت نوبت مناطق پراکنده در جبهه‌های درگیری مأرب را بمباران کرد.

قریب به بیست روز پیش شمار زیادی از مزدوران سعودی برای پیشروی در صرواح وارد استان مأرب شدند اما ارتش همه عملیات آنها را ناکام گذاشته است.

یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی مواضع و محل تجمع تروریست‌های هوادار عربستان را در جنوب وادی الزور بمباران کردند و در مقابل مزدوران سعودی از سمت پادگان تداوین به مناطق آل الزایدی، ال الربیع، آل طعیمان در شرق و غرب صرواح موشک‌های کاتیوشا شلیک کردند .

وقوع انفجار نزدیک پادگان پلیس در نزدیکی فرودگاه مأرب

بر اثر انفجار بمب کاشته در نزدیکی درب پادگان نظامی پلیس در شهر مأرب شش تن کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

ارتش جنوب صبرین در الجوف یمن را بمباران کرد

یک منبع محلی خبر داد: یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی محل تجمع مزدوان سعودی را در جنوب وادی صبرین در شرق شهر خب و الشعف را بمباران کردند.

وی افزود: مزدوران سعودی قصد پیشروی به سمت وادی خلیفین را داشتند اما نیروهای ارتش و کمیته های مردمی حمله آنها را ناکام گذاشته و شماری را کشته و زخمی کردند.

هواپیماهای سعودی نیز در سه نوبت خانه‌های شهر المتون را بمباران کردند.

شهرهای الغیل، المتون و خب و الشعف شاهد حملات هواپیماهای جنگی و شناسایی دشمن سعودی بود و همزمان توپخانه مزدوران سعودی در مزویه نیز این شهرها را هدف گرفت.

 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    اخه چه قدر پیشروی در جیزان؟ به ریاض نرسیدن؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس