کد خبر 630115
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵

نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی امروز (یکشنبه) توانستند جلوی پیشروی نظامیان ائتلاف سعودی در استان شبوه در شرق یمن را بگیرند و شماری از نظامیان این ائتلاف را به اسارت خود در آوردند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المسیره به نقل از یک منبع نظامی یمنی گزارش داد که نظامیان ائتلاف سعودی در تلاش برای پیشروی به سمت شهرستان عسیلان و الساق در استان شبوه بودند که با مقاومت نیرهای ارتش یمن روبه رو شدند.

در جریان این عملیات، شماری از نظامیان وابسته به عربستان کشته و یا زخمی شدند.

نیروهای ارتش یمن همچنین شماری از نظامیان ائتلاف سعودی را به اسارت گرفتند.

یگان موشکی و توپخانه ای ارتش یمن روز جمعه گذشته نیز محل تجمع نظامیان سعوی در غرب شهرستان عسیلان در استان شبوه را هدف حملات خود قرار دادند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین در پاسخ به حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن، سه خودروی نظامی سعودی ها را در منطقه الخوبه در استان جیزان واقع در جنوب عربستان به آتش کشیدند.

حملات نیروهای ارتش یمن به مواضع سعودی در واکنش به جنایت هایی است که ائتلاف سعودی روزانه در یمن مرتکب می شود. براساس اعلام سازمان ملل، بیش از 10 هزار نفر که بیشترشان غیرنظامی بوده اند، در جریان حملات و درگیری های یمن کشته شده اند.

یمن از یک سال و نیم گذشته تا کنون در معرض حملات شدید هوایی ائتلاف سعودی قرار دارد و این ائتلاف بدون اینکه تاکنون به اهداف خود برسد همچنان و در سایه سکوت محافل بین المللی به حملات خود به این کشور فقیر عربی ادامه می دهد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس