آنها تصمیم گرفته‌اند خرج زندگی‌شان را با استفاده از بدنشان دربیاورند، بنابراین من برای این آدم‌ها ارزش قائلم و می‌خواهم سعی کنم آنها را به شکل محتاطانه‌تر و منصفانه‌تری به تصویر بکشم.

اصغر فرهادی:برای فاحشه‌ها ارزش قائلم و آنها را با احترام نشان می دهم!
سرویس فرهنگ و هنر مشرق- اصغر فرهادی هر چند در برابر رسانه‌های داخلی ترجیح می‌دهد از وجه خانوادگی و انطباق مفاهیم با هنجارهای خانواده ایرانی سخن بگوید اما در برابر رسانه‌های خارجی چهره دیگری از خود به نمایش می‌گذارد که روشنفکرانه‌تر است. او در حالی که در گفت‌وگو با خبرآنلاین از اتهام ضدغیرت بودن فیلم برائت می‌جوید (جوی درست شده است که گویا این فیلم مدافع غیرت نداشتن و گذشت نسبت به متجاوز است. اصلاً این‌گونه نیست. آدم‌هایی که فیلم را دیده‌اند، غالباً گفته‌اند چنین حاشیه‌ای به فیلم نمی‌چسبد.
 
بحث، بحث حریم خصوصی است و بارها درباره آن صحبت می‌شود. حریم خصوصی که عماد به آن اعتقاد دارد.) ولی در عین حال در گفت‌وگوی رسانه‌ای خود در خارج از ایران ترجیح می‌دهد منظومه فکری خود را با وضوح بیشتری به نمایش بگذارد: «استفاده نکردن از میزانسن و طراحی لباس‌های تند و براق برای به تصویر کشیدن فاحشه موجود در فیلم به دلیل سانسور نبود. به علت احترامی بود که برای شخصیت این فاحشه قائل بودم و نمی‌خواستم درباره آدم‌هایی که چنین کاری می‌کنند درگیر کلیشه شوم. ترجیح دادم او را به عنوان یک آدم قابل احترام نشان بدهم، چون این برداشت من از روسپی‌گری است. من به آنها به چشم افرادی که به دیگران صدمه می‌زنند نگاه نمی‌کنم؛ آنها از کسی دزدی نمی‌کنند یا به کسی غیر از خودشان آسیب نمی‌رسانند. آنها تصمیم گرفته‌اند خرج زندگی‌شان را با استفاده از بدنشان دربیاورند، بنابراین من برای این آدم‌ها ارزش قائلم و می‌خواهم سعی کنم آنها را به شکل محتاطانه‌تر و منصفانه‌تری به تصویر بکشم. اگر مساله فقط سانسور بود فکر می‌کنم که اگر فاحشه‌ای را به شکل کلیشه‌ای یا اغراق‌آمیز نشان می‌دادم کمتر ایراد می‌گرفتند. هرچند، چیزی که در اینجا وجود دارد بسیار حساس‌تر، انسانی‌تر و پیچیده‌تر است. بنابراین من با روسپی‌گری، به عنوان یک مساله انسانی، مشکل بیشتری خواهم داشت تا با تصویری که از آن ارائه می‌شود.»
 
 
منبع : روزنامه صبح نو 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 159
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 172
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    5 1
    احتمالا هستن ازاین صنف دور و برش
  • محمد ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    4 1
    آفرین دارد وزارت ارشاد . واقعاً چنین کارگردانی رو باید غیر از انسانها برایش تصمیم بگیرندو جایزه بدهند. تصویر و نگرش این کارگردان از خلقت انسان به نظر شما چیست؟
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    4 2
    یقینا با این تفکر که تفکرات خود اروپاییها هم مدرن تر است زنان می توانند رسما و با افتخار فاحشه شوند و این شغل محترمانه را اعلام کنند.
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    4 0
    از کوزه همان تراود که در اوست
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    5 1
    "در برابر رسانه‌های خارجی چهره دیگری از خود به نمایش می‌گذارد که روشنفکرانه‌تر است" معنای روشنفکری شده دفاع از فاحشه گری؟ شما خودتونم با عبارت روشنفکری براش ارزش قائل شدین، قدیما میگفتن روشنفکرنما
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    3 0
    عرصه فرهنگ وهنر عجب منورعقولی دارد شاید هم منورهوسهایی می پروراندکه پرورش یافته گان هالیوود نیز اینگونه نیستند
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    4 1
    اصغر حالت خوبه ؟؟؟؟!!!!!
  • مریم ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    3 1
    متاسف یرای انسانیت برای میلیون ها انسانی که برای پیشرفت اخلاق و فرهنگ انسانیت هزاران سال زحمت کشیده اند
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 3
    معلومه با کله اسیر فرهنگ غرب شده. البته غربیها با همون کثیفیشون از این فاحشه ها متنفرن ولی این از اونام داغ تر شده
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    5 1
    فاحشه ها اتفاقا به خانواده ها هم ضربه میزنن چه بسا ازهم بپاشن!! _رواج بی بند و باری _به زنا کشیدن دیگران _انتقال بیماری _احتمال بوجود امدن فرزند بی پدر _سقط جنین اینها آسیب و صدمه به دیگران نیست جناب اصغر فرهادی؟؟؟
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    3 1
    یادش بخیر زمانی که جدایی خر از گاو رو درست کرد وقتی فیلم رو دیدم تو سینما به خودم لعنت فرستادم که چرا پولمو دادم به همچین آدم کثیف و دین ستیزی.... خدا منو ببخشه ! وقتی با قشر حزب اللهی همون موقع بحث می کردم که این آدم فردا دین مارو هدف قرار میده و اتفاقا تو کارش خبره هم هست ، مسخرم میکردن و برای جدایی دست میزدن خدا دشمنای دین رو لعنت کنه ! تو هر لباسی که هستند! حیف که دیر از خواب پا میشیم!
  • یه ایرونی ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    4 1
    متاسفم وافعا شرمندگی داره این اقا مدعی نمایندگی ایران در سینما است!!!!!!!! یعنی هنر شما همین قدره اقای فرهادی دعوا نداریم منطقی باش مرد
  • ناشناس ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    2 1
    البت دولت تدبیر و امید (:
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 1
    بله. حالش کاملا خوب و طبیعی است. این چزا ذات طبیعت سینما است.
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    4 1
    اتفافا روسپی ها نه تنها به خود و نه تنها به یک نفر بلکه به کل جامعه و بنیان خانواده اسیب میزنه و جرمش از یک دزد و قاتل که تنها به یک نفر اسیب میزنه بیشتره...
  • سعید73 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    2 1
    اصغر! سخن بگو!بیشتر سخن لگو و هویت واقعی خودرابرایمان آشکارکن.
  • محمد ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    2 1
    کسی که همچون فیلیمی(فروشنده) می سازه همین اینقدر از او بر می آد. چرا به فیلم های ارزشی ما جایزه اسکار نمی دهند. واقعاً قابل تاسف است بر وزرات ارشاد .
  • حسین ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 1
    کارگردان و به اصطلاح هنرمندانی هستند که در مکاتب هنری غربی و به اصطلاح هنر را از غربی‌ها یاد گرفتند و رسانه‌‌های غربی خودشون اونها را بزرگ کردند و خود همین غربی‌ها اونها را به عنوان نمونه انتخاب کردند و خود غربی‌ها به اونها جایزه دادند و برای اونها کفّ زدند. خوب انتظار دارید همچین هنرمندانی بیان مطابق با موازین و آموزه‌های انقلاب اسلامی که دقیقا نقطه مقابل هنر و فرهنگ غربی هست فیلم بسازند و صحبت کنند؟ یک سری هنرمندان از پول و منابع ایران استفاده کردند و رشد کردند ولی‌ به سفارش غربی‌ها کار میکنند و محصول تولید میکنند.
  • مهدی ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 1
    زنده باد آقای فرهادی عزیز اصغر فرهادی از فاخشگی دفاع نمیکنه بلکه میگه این اشخاص به هردلیلی برای زنده موندن و کسب درآمد از بدن خودشون استفاده میکنن و کلی تحقیر و فحش و برچسب و بیماری و ... به جون میخرن مطمئنن اگه فقر کم بشه فحشا هم کم میشه حرف آقای فرهادی واقعا انسانیه بجای خرد کردن این بدبختا باید به فکر چاره بود که فاحشه ها بیشتر نشن که متاسفانه با وضع مملکت و فقر موجود برعکس این قضیه صادقه
  • مرتضیsk ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    2 1
    آیا فرد روسپی گر ، احتیاج به احترام و دفاع شما دارد یا کمک و نجات از منجلاب ؟
  • ژاله1355 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 0
    اصغراقا! قران بخوان، این آیه درکتاب قران کریم کتاب آسمانی مسلمانان آمده: إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ﴿۱۹﴾ كسانى كه دوست دارند كه زشتكارى در ميان آنان كه ايمان آورده‏ اند شيوع پيدا كند براى آنان در دنيا و آخرت عذابى پر درد خواهد بود و خدا[ست كه] مى‏ داند و شما نمیدانید (۱۹) سوره مبارکه نور
  • حمیدرضا ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    2 0
    "آنها از کسی دزدی نمی‌کنند یا به کسی غیر از خودشان آسیب نمی‌رسانند. آنها تصمیم گرفته‌اند خرج زندگی‌شان را با استفاده از بدنشان دربیاورند." . شما این جمله ی بالا رو برای فاحشه ای که با مردی صاحب خانواده ارتباط می گیرد، درنظر بگیرید. شاید موارد استثنایی در این کار وجود داشته باشد ولی آسیب به جامعه (دادن خدمات جنسی خارج از چارچوب های مرسوم و سالم)
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 0
    رو بدی جلوترم میرن اینا ..
  • کریم آقا ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    2 0
    ختم الله علی قلوبهم ! پس با این آدم کش ها هم برای درآوردن خرج زندگی سفارش آدم کشی می گیرند و آدمها رو می کشند ، این چه استدلالی است اخه - گویا خداوند به قلب این انسانها مهر زده - واقعا همینطوره !!!
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    2 1
    لابد چند روز ديگه دفاع از عمل شنيع قوم لوط رو هم شاهد خواهيم بود
  • حمیدرضا ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 0
    "آنها از کسی دزدی نمی‌کنند یا به کسی غیر از خودشان آسیب نمی‌رسانند. آنها تصمیم گرفته‌اند خرج زندگی‌شان را با استفاده از بدنشان دربیاورند." . شما این جمله ی بالا رو برای فاحشه ای که با مردی صاحب خانواده یا نوجوانی نابالغ ارتباط دارد، درنظر بگیرید. دزدی و آسیب زدن دیگه چجوریه؟ شاید موارد استثنایی در این کار وجود داشته باشد ولی آسیب به جامعه (دادن خدمات جنسی خارج از چارچوب های مرسوم و سالم) کمترین دود برخواسته از این آتش است.
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    2 1
    ایا برای دختر و خانم و خواهرشان این تفکر صدق میکند؟؟
  • آزاد ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 1
    بعضي آدمهاي حقير براي جلب توجه رسانه هاي غربي حاضرن هركاري كنن، بدبختاي غربزده. بابا دگرانديش !!
  • الیکا ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 1
    فقط بخودشان آسیب میزنند.؟ غیرت و سواد نداری که اگه داشتی اینطور شیطان پسند اظهارفضو نمیکردی.متاسفم که به ادمی با این طرز تفکر فاسد اجازه فیلمسازی داده میشه. فرهادی! خیلی وقیحی!
  • ایرونی ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 1
    خاک بر سر سینمای ما که طرفدار فاحشه ها برای ما فیلم میسازه و واسش کف و سوتم میزنن. خاک بر سر سینمای ما که یه همچین فردی شده نماینده سینمای ایران.
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 1
    توقع داشتید جوایز بین المللی به آقای حاتمی کیا و دهنمکی داده بشه ؟؟ معلومه که اونا از چه کسانی و با چه طرز فکر هایی حمایت میکنن
  • بنده خدا ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 1
    این ... چرا در یک مملکت با این همه شهید اجازه فعالیت داره .
  • میلیتاریست ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    تو فقط بلدی کارها و حرف های زد اسلامی بزنی
  • 182 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    3 1
    مردانی که به روسپی گرها پول میدهن به جامعه لطمه میزنن.
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 0
    ضداسلامی ضد درست هست نه زدکه بمعنای کتک زدن است .
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 0
    عامل بوجود اومدن فاحشه ها روشناسایی کنید سر از زیر برف دراریم
  • مجید آقا ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم نباید به موضوع روسپی گری با ساده لوحی نگاه کرد، سئوالات زیادی هست که باید به آنها پاسخ داده شود. شاید اولین سئوالی که در رابطه با سخنان این آقا می توان مطرح کرد این باشد که : آیا یک روسپی خود تصمیم گرفته است که روسپی باشد؟ ایشان فرض را بر این گذاشته است که روسپی ها خود تصمیم گرفته اند اینگونه زندگی کنند، در حالیکه یک مطالعۀ سطحی خلاف آنرا اثبات می کند. فرض محال محال نیست و فرض محال ما این است که این آقا درست گفته باشد و شخصی خودش تصمیم گرفته باشد در کمال سلامت عقل و موقعیت برای مشاغل دیگر و امکان ازدواج وغیره و غیره و غیره خودش تصمیم می گیرد که از این راه کسب درآمد کند، ایشان می گوید: (نه اینکه معتقد است ، چون اعتقاد در بسیاری از موارد غیر از آن چیزی است که بر زبان جاری می شود) "به علت احترامی بود که برای شخصیت این فاحشه قائل بودم " خود این جمله نیاز به توضیحات مفصلی دارد، منظور ایشان از احترام چیست؟ و اینکه این احترام را برای شخصیّت این فرد قائل هستند یعنی چی؟ یعنی شغل این فرد را از خود این شخص جدا کرده اند و به یک انسان به ما هو انسان نگاه می کنند؟ با چنین تعبیری شرک هر مشرک و کفر هر کافری را می توان به اسلام تعبیر کرد و نوعی مغالطه است که شاید بتوان با آن بر سر رسانه های ینگه دنیا کلاه گذاشت لیکن در این سرزمین محلی از اعراب ندارد. اینکه هر شخصی را جدای از اعمال و رفتارش در نظر بگیریم این در مقابل چیست؟ برای مثال آیا در مقابل قانون( هر قانونی چه قانون الهی و چه قوانین ساخته و پرداخته بشر) می توان شخصیّت افراد را مدّ نظر قرار داد و یک قاتل را تبرئه کرد یا با تمام احترامی که برای قاتل قائل می شویم او را به اعدام یا حبس ابد محکوم می کنیم! برای برای یک دزد احترام قائلیم و لی برای شغلش احترام قائل نیستیم ! حالا اول باید دید که این آقا احترامش برای شغل این خانمهای محترمه است یا برای چیز دیگری ( یا برای خبرنگارانی که بنده و شما ار تیتر خبرها می کنند) یعنی هیچ احترامی برای خودمان هم قائل نیستیم بلکه تنها شهرت است که برای ما مهم است حتی به قیمت دروغپردازی در مورد زنان بی پناهی که به خودفروشی مجبور شده اند و ما آنها را مختار و فعّال ما یشاء خطاب می کنیم.
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 1
    دشمن تلاش می کند مارا وخانواده ها بی هویت کند آگاه باش وزارت ارشاد
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 1
    جناب فرهادی، تصویر شما از این واقعیت تلخ اجتماهی نادرست است، روسپیگری علاوه بر خود شخص به جامعه یا بهترست بگویم به نهاد خانواده ضربه های قابل انکاری می زند، پایه های زندگی خانوادگی را سست، فرزندان نامشروع را زیاد،تمایل مردان به ازدواج های قانونی را کم، که همه ظلم به جامعه بشری است. فقر مادر همه فسادهاست اما این دلیلی محکم برای انتخاب راحترین راه برای کسب درامد نیست.
  • محمد ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    یه نفر از شما قبل از کامنت دادن نمیخواین تحقیق کنین ببینین اصلا همچین حرفی رو واقعا زده یا نه؟
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 1
    الان یعنی آقای فرهادی برای بانوان بیکار، با این حرفشان ایجاد اشتغال فرمودند؟_ ایشان، متاسفانه این عمل قبیح حداقل در جامعه اسلامی را یک شغل فرض نموده اند. با این حساب، نعوذ بالله خانمهای در جستجوی کار می توانند به شغل روسپی گری روی بیاورند چرا که به فرمایش جناب فرهادی اینها پول کسب خود را می خورند ان هم کسبی به نام تن فروشی!!!
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    2 0
    خوش بحالت عجب مرد هنرمندي
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 1
    تبلیغ بی خدایی با بیت المال. آقازده ها ، اشراف و اصحاب فکر روشن اینقدر مزیت دارند.
  • محمد ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 1
    خدایی یکی از اصغر آقا بپرسه آون چرندی که میگی برای خودت و خانواده ات می پسندی . خدایی یکی سوال کنه یه مرد پیدا بشه با او در صدا و سیما مناظره کنه . راست گفت امام معصوم : آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم مپسند
  • مرتضی ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 0
    با این استدلال بچگانه همه دزدها هم تبرئه میشن و همه خلافکاران .. فکر کردن چیزه خوبیست آیا؟
  • طاهره تندروصالح ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    باکافران چه کارت گربت نمیپرستی؟! بااین لاطائلات یکی مثل گلشیفته راتقدیس میخوادکنه.... خااااک برسرسینمایی که نماینده اش اصغرفرهادی است
  • هاني ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 1
    اقا من با فاحشه ها سر و سري نداشتم و ندارم الانم نظر ميديم بعضي از انسانهاي كج فهم نيان .. ، ميخوام بگم اين عزيزاني كه الان اينجا نظر ميدن دارن ... داداش گلم خشگل پسر خودت تو در روز چقدر وقت ميزاري واسه همين جنس مخالفت ؟؟؟؟!! تهش به كجا ميرسه ؟؟؟!! خودتونو داريد خر ميكنيد يا .. ، يكي كمتر يكي بيشتر همه در گيرش هستن ، يكي ميره ازين راه پول در مياره كه نره دزدي يا هرچي .. منم بشدت مخالفم ، ولي چرا كلاه شرعي بزاريم سره خودمون ، ٩٠٪‏ پسرا از رابطشون چي ميخوان ايا ؟؟؟؟؟؟!!! ، درضمن اين بابا هم حالا يه حرفي زده چرا توهين ميكنيم بن نظرات هم .. ، شايد خواسته بگه واقعا شرايط جامعه يا زندگيه سخت يا يك قدم چپ برداشتن يا هر كوفتو دردو بلالي ديگه اي اين بيچاره ها رو به اين راه ميكشونه ، همه كه از شكم مادر فاحشه بار نميان كه ، اينطوري باشه بحث جامعه امروزه ما خيلي غمدانگيز ميشكه برادر ، چون خودتونم ميدونيد خيليييييييييا چه واسه پول چه واسه دوست داشتن چه واسه لذت بردن چه واسه گول خردن درگيرش هستن ، پس گل بگير اينقدر زود كارد نگير ، كسي موافق فاحشگي نيست او بيچاره فاحشه هم بدش نمياد مثل ادم زندگي كنه ، درضمن هر احمقي هم اينجا فهش بزاره واسه نظر من برسه به روح پدرو مادر بي فرهنگش كه ادب ياده بچشون ندادن ، فكر كنيد بعد حرف بزنيد ، فاحشه اگه بخواد تو معني درستش بگار بره اون كسيه كه اگاهانه و براي لذت بردن نه از سر نا چاري دست به اينكار ميزنه مثل خيليهااااااا ، خدا همه رو هدايت كنه ، زد زياد
  • ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    2 1
    آقایونی هم که به این مونثها مراجعه میکنن فاحشه اند
  • ناموس پرست ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 1
    اونایی که این فیلمو میرن میبینن و در واقع قضیه دارن حمایت میکنن از این مردک، مواظب خواهر و مادر و همسرشون باشن لطفا چون .... و خدا جای حق نشسته
  • میم صاد ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 0
    اینا همه درست، ولی ازدواج موقت حلال است یک. دو، یادتون باشه ما یک اجتماع انسانی 80 میلیون نفری هستیم. خصلت انسان ها هر یک با دیگری بسیار متفاوت است، در یکی ضعیف تر و در دیگری قوی تر. مثل یک معادله ی ریاضی شاید غیر قابل حل، باید برخی مسائل رو متعادل کرد ممکن حل نشه ولی متعادل شده. امنیت اجتماعی موضوع بسیار پیچیده ای هست، شاید خیلی چیزها رو ما نخواهیم، خود اجتماع گرایش به سمت متعادل شدن داره تا بتونه معادلاتی که متعلق به هم نیستند رو حل کنه. این قاعده ی کاره. من از گناه حرف نمیزنم، از ازدواج موقت میگم. اگر از بین ببریمش کنترل موضوع از دستمون در میره، ما مشکل وارداتیه جنسی در جامعه داریم. در خونه باز بود با اینترنت وارد شد.
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    نفاق آقايان غرب زده در برابر رسانه هاي داخلي
  • ایرانی ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    از جهاتی باید حق را به ایشان داد. واقعاً هر انسان دارای شخصیت انسانی و متکی بر وجدان انسانی به این نکته واقف است که کسی که هینه زندگی خود را حتی با استفاده از بدن خویش و تحمل بد نامی ها و نابسامانی های رایج ان تأمین می نماید،هزاران مرتبه به موجوداتی که نیازهای مادی خود را با خیانت در امانت و غارت بیت المال، رانت خواری و رانت دهیی با نزدیکان و دوستان، تجاوز به حقوق دیگران، سوء استفاده از اعتماد عمومی و ....... کسب می کنند، شرافت داشته و ارجحیت دارد.
  • میم صاد ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    کسی که برای این خدمات پول پرداخت میکنه، اگر منعش کنن جور دیگه ای به خواستش میرسه. و این خوب شاید خطرش برای جامعه چه بسا بیشتر هم باشه. نمیدونم, واقعاً نمیدونم. در جوامع غربی هم این الگو پیاده شده، ولی جامعه ی آن ها امن نیست، حتی به دنبال آن و پس از آن به کثافت کاری های شرم آوری، که هر انسان نجیبی از گفتنش خجالت میکشد روی آوردند. به آن هم قانع و راضی نشدند؛ لجنی شده است که هرچه دست و پا بزنی بیشتر در آن فرو میروی. زندگی دینی و متعهدانه؛ چه میدانم شاید راه کار فقط همین باشه. خدا عاقبت ما رو ختم به خیر کند!
  • ناشناس ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 1
    این خیانت به انسانیت، چی بهت میدن بیای از فاحشه ها دفاع کنی؟ چرا جامعه هنرمند و سینما جواب این منور الفکر رو نمیده؟ حالا معلوم شد اسکار به چه کسایی تعلق میگیره. آقای فرهادی اگر دین نداری لااقل آزاده باش ایرانی باش، در کل تاریخ ایران هرگز فاحشه ها تقدیس نشدن، این جماعت به اصطلاح روشنفکر چرا هر وقت میخوان از کسی دفاع کنن اول از همه از بی حجابی بعدم از فاحشه گری و همجنسبازی دفاع میکنن؟ شرافت حیوونا از شماها بیشتره
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 0
    از این حرفهای روشنفکری عامه پسند
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    این یک معضل هست، آقای فرهادی! به جای مزخرفاتی که در رابطه با احترام گذاشتند به این شغل[!] از خودت بلغور کردی میبایست کمک کرد، توانمند ساخت و مهارت های آموزشی رایگان ارائه داد برای اقشار آسیب پذیر. زنان سرپرست خانواده تنها یک بخش قابل شناسایی از آنان است، افراد یتیم شده در سنین بالا و بد سرپرست هم داریم. طرف ناچار، بی چاره و مستأصل است، تو به استیصال دیگران احترام می گذاری. عجب روشنفکری؛ شما یه زحمت بکش دیگه مفسر اجتماعی نشو!
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    يه عده پسر خوشتيپ هستن كه با زبون و تيزهوشيشيون مخ دخترا رو ميزنن و بعد از مدتي از اونا فاحشه ميسازن اگه دخترت گرفتار دام عشق دروغي اينا شد بازم احترام ميذاري ؟
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    شیخی به زنی فاحشه گفتا مستی / هر لحظه به دام دگر پابستی گفت شیخا هر آنچه گویی هستم / آیا تو چنان که می نمایی هستی؟ بدبختا این شعرو که دیگه رهبری هم تو دیدار مردمیشون خوندن. باز کاتولیک تر از پاپ شدین؟ انقد مثل زی زی گولو زر زر نکنین. روحی بفداک یا اصفر فرهادی. یا لیتنی کنت معک فی الامریکه.
  • ناشناس ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    واقعا اقای ده نمکی با این فیلم های پرمحتوا چرا نباید جایزه بگیره
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    مطمئن باشید که نمی خواستند که فاحشه شوند و شرایط آنها را به این کار واداشته! آیا چنین کسی انسان نیست و ارزش ندارد؟! امیدوارم هیچ کسی دچار چنین شرایطی نشه!
  • اصلاحات ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    فحشا رفتاری است که به انسانها عارض می شه در جوهرشون(که ودیعه ی پاک الهی و روح خداست) نیست . و با توبه هم پاک می شه . ولی تهمت و بردن آبرو ناشی از نداشتن همون روح الهی قابل احترامه که خوشبختانه دشمنان فرهادی ندارند
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    ضمن احترام به صحبت های همه ی دوستان. آقای "ناموس پرست" من کمی صحبت های شما رو بهترش میکنم و اون اینه که هیچوقت نگید "خدا جای حق نشسته" که البته این جمله خیلی در عرف رایج هست. بلکه بگویید: خداوند عین حق و حقیقت است. یا بگویید خداوند حقیقت مطلق است. اینها درست تر هست که گفته بشه. من فیلم رو ندیدم ولی نظرم اینه که در عین اینکه باید قرآن که کلام وحی هست رو همیشه مد نظر قرار داد، این نکته رو هم از یاد نبریم که انسانهای ثروتمند جامعه اگه بخشی از پولشون رو صرف کمک به زنان بیوه و بی سرپرست کنن، قطعاً فاحشه گری در جامعه کاهش پیدا میکنه. و البته این رو باید مد نظر قرار داد که عمل فاحشه گری دفاع نداره. عملی که زشت هست نباید دفاع بشه از اون اما اگه عواملی که باعث این کار ناشایست در جامعه میشه ریشه کن بشن(که مهمترینش فقر هست) بدون شک جلوی روسپی گری هم گرفته میشه. همچنین باید از آقای فرهادی هم بعدا به طور مفصل سوال بشه که واقعا نظرشون در این زمینه چی هست و نباید صرف یک جمله ای که ایشون گفته در موردشون قضاوت کنیم. کمی صبر و تحمل هم بد نیست. شاید واقعا ایشون هم عمل روسپی گری رو مذموم میدونن ولی توی این فیلمشون خواستن یه هشدار بدن. به امید ظهور منجی عالم بشریت (عج) و ریشه کن شدن هم گرفتاری ها و محرومیت ها.
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    یا صاحب الزمان عجل علی ظهورک
  • عدنان ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 1
    آقای اصغر فرهادی فاحشه گری یک عمل جنایتکارانه است.وقتی شما از جنایتکاران حمایت میکنید شریک این جنایت هستید و باید بهای سنگینی بپردازید.
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    با فاحشه ها محشور شی
  • عدنان ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 1
    آقای اصغر فرهادی فاحشه گری یک عمل جنایتکارانه است.وقتی شما از جنایتکاران حمایت میکنید شریک این جنایت هستید و باید بهای سنگینی بپردازید.
  • اقا نوری ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 1
    اولگوی مملکت مارو باش
  • ناشناس ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    بیشتر از این انتظار نمیره از تفکرات حاکم بر سینمای ما
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 1
    عجب زمونه ای شده ها، فاحشه ها هم دارای احترام و جایگاه اجتماعی شدن برای آقایون ولی تو فیلماشون اگه کسی غیرت داشته باشه تا از انسانیت ساقطش نکنن دست بردار نیستن
  • اقا نوری ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    فری
  • اقا نوری ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    مشرق نظراتمو به نگار لطفا
  • مخدومی ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    شرافت انسان بسیار بالاتر از این رفتارهاست زنهای باشرافت بیشماری وجود دارند که با کلفتی انرار معاش میکنند ولی رضایت به تن فروشی نمیدهند. این عنصر نفوذی غرب زده بدنبال مشروعیت بخشی به روسپیگری در ایران است. هردم ازاین باغ (اصلاح طلبان) بری میرسد.
  • ندا ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 1
    عوض اینکه بیاد بگه جایگاه زن و ارزش های یک زن بعنوان تربیت نسل ها و‌منبع سرشار عاطفه و لطافت خیلی بزرگه و روسپی گری شایسته زن نیست و باید کاری کرد که حرمت یک زن حفظ بشه و به عنوان یک کالا و ابزار ازش استفاده نشه، مشکلات را حل کنید و‌اینها.... اومده شغل روسپی گری ایجاد کرده. برای شاغلانش هم تقدس و احترام هم قائل شده..... شما با اینکار زن را تحقیر و‌جایگاهش را تنزل می دهید اقای فرهادی....
  • سعید روشندل ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    دوستان فکر نمی کنم فرهادی ادای روشنفکری در میآورد. موضوع جدی تر است! و اگر مسئولین بخواهند در جهت مبارزه با عوامل فساد اقدامی جدی کنند. فرصتی از این بهتر وجود ندارد! بابا وحدت هر کاری کرد به هیچوجه به تطهیر و ارج گذاشتن به فاحشه گری اقدام نکرد. همین الآن هم ازش بپرسید فاحشه گری را تقبیح میکند. وقتی که یکی از هنرمندانی را که سیستم مورد پشتیبابی خاص قرار داده و بزرگ کرده است درست در راستای تهاجم نظام سلطه جهانی به ارزشهای معنوی جامعه حمله ور میشود باید باعث و بانی ترویج فساد را پیدا کرد. نظر بغایت انحرافی فرهادی دقیقا در چارچوب اقداماتی است که نظام سلطه جهانی از اوسط دهه 80 میلادی شروع کرد. میدانید مرحوم عباس کیارستمی هر چند که هرگز نتوانست فیلم قرص و محکمی مانند «طبیعت بیجان» که نشدت او را تحت تاثیر قرار داده بود بسازد, اما همین تعقیب سهراب شهید ثالث او را به جرگه هنرمندان رساند. عباس کیارستمی در فیلم 10 به موضوع فاحشه گری اشاره میکند. اما اشاره او در تائید فاحشگی نیست! او وسعت عمیق و وسیع این ناهنجاری را هنرمندانه برملا میکند. پیام یا بهتر سئوال او از مردم اینست که «آیا این مورد تائید شماست؟» جامعه در حالت عادی امکان ندارد با این سرعت به انحطاط کشیده شود. حتما ماشین عظیمی جامعه را به آن سمت هل میدهد. بنظر میآید که جناب فرهادی از افرادی که به او کمک کردند تا اسکار بگیرد بدین ترتیب تشکر میکند. مسئولین باید بصورتی جدی این موضوع را دنبال کنند و عمال دشمن را شناسائی و مجازات کنند. زیرا این فرصت بسیار کم نظیریست که عمال دشمن خود را نشان میدهد. باور کنید که کشف عوامل فساد دیگر احتیاج به استعداد و نبوغ خاصی ندارد. ببینیم چند مرده حلاجید؟
  • ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    تو هم مو مو اضافه نکن کجا رهبری گفته برای این قشر ارزش قائل است
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    بنده گرچه با طرز تفكر آقاي فرهادي در زمينه سياه نمايي جامعه ايراني مخالفم اما از يك نظر به ايشان حق ميدهم براي اينكه كسانيكه دغدغه فرهنگ جامعه را دارند و در زمينه مبارزه با فحشا گريبان چاك ميكنند به هيچ وجه در فكر اين نيستند كه بايد جلوي علتها گرفته شود ونه اينكه با معلولها مبارزه كرد چرا اين دوستان زمينه را جوري فراهم نميكنند كه كسي مجبور نباشه براي امرار معاش تن به ذلت روسپي گري بده
  • سعید روشندل ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    با سلام به مسئول محترم مشرق خسته نباشید. لطفا نظر بنده را که دقیقا دینامیزم نیروی محرکه اشاعه فساد در جامعه را نشان میدهد منتشر کنید. راستش فقط یک عامل نفوذی صهیونیزم از انتشار یادداشت بنده خودداری میکند. که در آنصورت مطمئن باشید این موضوع را به مقامات بالاتر ارجاع خواهم داد. پاینده باشید سعید روشندل
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 0
    زنان بسیار فقیری هستن که تنفروشی نمیکنن کارگری میکنن ولی زیر بار ذلت نمیرن
  • محمد ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 1
    این چرا انقدر داره زور میزنه خودشه خاص جلوه بده آخه یکی نیست به این بگه بابا اون فاحشه ها که داری خودتو بهشون بزور می چسبونی اصلا تحویلت میگیرن بعد دنبالشون پا برهنه بدو که شاید ...
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    بعد اینا میشن قهرمان متاسفم قهقرا یعنی همین
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    اصلاحات ناقص العقل فتوای چه کسی است که گناه فحشا با توبه پاک میشود؟! نظرات عقیم شما به درد ساده لوحان هم نمیخورند نکند این رسمیت بخشیدن به منکری پلید بازتاب روح الهی شماست
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    آخه این طبیعیه اسکار و جایزه های سیاسی معنی دار بگیره خداییش فیلماش درجه یک نیستن فیلمای بهتر ازش تو سینما هست
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    این آقا از خیلی ها مردتره ، شماها که فقط شعار بلدید ،اگه راست میگید به فکر اون همه فاحشه باشید که تو ایران به خاطر نداری و بی پولی مجبور به تن فروشی هستند ، فهمیدید اختلاسگرهای افراطی عوضی ؟؟؟؟ شعار ندید به جای شعار ، از ارقام اختلاستان کم کنید و اگر فاحشگی بد است فکری به حالشان بکنید !!!!!!
  • ملایی ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    خدا همه شما را که از فحشا دفاه می کنید با فاحشه های طول تاریخ محشور فرماید. راه حل کمک به افراد منحرف این نیست برادر .
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 0
    فاحشه ها هم به فرهادی احترام می گذارند؛ احترام متقابله!!
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    اون فاحشه هایی که در مناطق مرفه نشین تهران و ... و در پارتی ها و ... از سر سیری اینکارو را می کنند هم قابل دفاعه؟!!!! جناب روشنفکر
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    بهتره همون ما ما کنی جناب گاوچرون... تو در مورد علوفه نظر بده این مباحث برات سنگینه اذیت میشی
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 1
    فاحشه ها با در اختیار قرار دادن بدن خود به نامحرم پول در می آورند و افرادی چون با در اختیار قلم و هنر خود به اجنبی
  • سعید روشندل ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    دوستان عزیز پس چرا یادداشت اول را که فرستاده ام را انتشار نمی دهید؟ این یادداشت سوم است. دومی را هم منتشر کرده اید. نظر این حقیر کمترین در یادداشت اول میباشد. پایدار باشید سعید روشندل
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 1
    برو بابا اصغر مردم گرفتار چه مسائلی اند و تو مبتلا به چه مسائلی؟
  • محمد ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    شیر تو این سینما و هرچی که هست
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 1
    آقای فرهادی ؛ لطفا" چند نفری را هم برای فروش معرفی کنید .
  • مسافر تنها ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    ما هم برای شما احترام قائلیم
  • ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 0
    درود بر فرهادی
  • من ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 0
    اینو خوب اومدی
  • دانشجو ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    این حرف شما بی غیرتی در حد n تشریف داره
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    آقای فرهادی من زنان بیوه ای را می شناسم که هنوز زیبا هستند اما برای سیر کردن شکم خود و فرزندانشان به عنوان خدمات در بیمارستان کار می کنند عفت پیشه می سازند صورتشان را با سیلی سرخ می کنند این افراد با بدنشان کار می کنند و پول به دست می آورند باید دستانشان را طلا گرفت آن افرادی که شما می گویید اول برای کسب لذت این کار را می کنند و دوم این که پول بی دردسری را به دست می آورند و در به فساد کشیدن جامعه نقش موثری دارند پس باید از فردا زنان فاحشه را به خاطر کارهایشان از آنها قدر دانی و سپاسگزاری کنیم به کجاها داریم میریم خدا می دونه ارزشها کم رنگ شده و ضد ارزشها پررنگ می شوند
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    خیلی از زنان تهیدستی هستند که کارگری می کنند با شرافت زندگی میکنند ولی تن به این کار نمیدهند باید برای این زنان ارزش قائل بود نه اشغالهای که فرهادی از انها تعریف میکنه اگه به این باشه پس هر خلاف کاری کارش توجیه میکنه
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 0
    اون وقت تا بحث ازدواج موقت که تمامی موارد شرعی و قانونی و عرفی در اون باید رعایت بشه مطرح می شه همین نخاله ها رگ گردنشون باد می کنه
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    اونا هم براش ارزش قائلند.
  • یک فرهنگی بسیجی ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    این هم نمونه ای از دیاثت فکری و فرهنگی!! یارو مشکوک می‌زنه! یه روز گند این آدما هم مثل بعضی از برجامیون درمیاد و ملت خواهند فهمید که به جای یه هنرمند مردمی با یه عامل دشمن طرف بودند!!!
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 0
    گارچرون ارزشو برای کسی قائل بشه که با فقیر بودن کار سخت انجام میده ولی تن فروشی نمیکنه حتی در خیلی از کشورها اروپای امریکای که شما خودتان را برای انها خفه میکنید چنین زنانی وجود دارند ولی دربین مردم ارزشی ندارند
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    0 1
    خیلی ندار هستند ولی کارگری میکنند ولی تن فروشی نه.. روسپگی گری خلافه همان طور که دزدی غارتگری اختلاس خلافه این طور که فرهادی پیش میره حتما از دزدها غارت گرها هم حمایت میکنه چون کدخداش که غرب وامریکا باشند بزرگترین غارتگران جوامع بشر هستند
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    از این نوع کوزه همان ترشح میکنه که در اوست. حیفم آمد بگم تراود
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    دقیقا
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    انگار بین هنرمندان داخلی برای پذیرش گرفتن از شبکه های خارجی مسابقه درگرفته
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    شاید .چون این قشر زحمت کش !کسانی هستند که دزدی نمی کنند به کسی صدمه نمی زنند فقط از راه بدنشان پول در می اورند اقا یک کلام اینا بدشون نمیاد از این کارا حتما خودش تجربه کرده دیگه چه تو این مملکت یا و یکی از این سفرای خارج تو هتل هایی که برای اینا رزرو می کنند از این چیزا فت وفراوونه
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    احسسسسنت
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    جناب دکتر حرفت رو قبول ندارم ولی دعایی که کردی خیلی جالب بود
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    فرهادی هم فاحشه فرهنگیه بعید نیست که از هم صنف هاش دفاع کنه
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    مشرق از کسی که با دعوت به دیاثت به مردم ایران و فرهنگ ایرانی توهین میکند با سانسور حمایت نکن!
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    احترام قائل شو شغل شریفیه نه؟ جو گرفتت آقای فرهادی با بیل هم خاموش نمیشی به خانواده ات که پیشنهاد ندادی؟
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    مشرق از کسی که با دعوت به دیاثت به مردم ایران و فرهنگ ایرانی توهین میکند با سانسور حمایت نکن!
  • بی سواط ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    گاوچرون این که شیخی به فلانی که البته فاحشه نبوده بلکه یه دزد بوده گفته فلانی .... در کثیف بودن کار اون فرد تاثیری نداره بلکه در اینه تو خودت چی هستی بهتره در موارد دیگه این شعر رو بخونین نه اینجا که کلا داره درمورد فعل ننگین بحث میشه بعدشم اگر علم نداری وارد بحث شدن همانا و ضایع شدن همان منفی هات رو هم بشمار
  • ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    انشالله در اون دنيا با هم محشور شيد،با همون ها كه براشون احترام قائليد، به سوى جهنم برويد،و انشالله اين مملكت از لوث وجود أمثال شما پاك شود
  • حسین ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    فحشاء یک عارضه اجتماعی است و ریشه آنرا باید در فقر مادی و فرهنگی جستحو کرد مگر اینکه دوستان عزیزی که ماشالله از بی انصافی هیچ کم نمیگذارند معتقد باشند که انسان کلا از بدو تولد تن فروش بدنیا می آید. خداوند انشاالله همه ما را آدم کند.
  • بی سواط ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    ما میدونیم شرایط اینطور شده ولی خدا گفته در برابر شرایط سخت فاحشه نشو برو یقه خدا رو بگیر بگو چرا ؟؟؟؟ چرا برای فحشا عذاب سخت گزاشتی و چرا گناه کبیره هستش و.....
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    خودتو بدجوری داری به ...همی میزنی! خیلی از این علیامخدرات فاحشه به علت فقر این کار رو نمیکنن بلکه برعکس از شکم سیری و برای تفریح تن فروشی میکنن
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    امیدوارم بزودی دعای آخرت مستجاب بشه البته فی الجهنم!
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    این همه زن شریف و نجیب ایرانی داریم که دارن در منتهای فقر و سختی زندگی میکنن . حاضرن تو بدترین شرایط با شوهر معتاد و مریض، دختر دم بخت و بی جهیزیه، پسر بیکار و صدها مشکل دیگه زندگی کنن ولی گوهر عصمت و عفتشون لطمه نبینه.
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    دقت کنید در تمام سخنان فرهادی اثری از ابزار تاسف به خاطر فحشا یا دلسوزی از سر ترحم برای زنانی که از فقر فاحشه شده اند نیست. بلکه فرهادی رسما فحشا را کاری خوب و آبرومندانه می داند.
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    خیلی خوش خیالی!
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 1
    روح مرحوم سلحشور شاد که پته شما سینماچیهای فاسد رو روی آب میریخت
  • ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    اختلاس حقوق چند میلیونی املاک نجمومی رانت و کاسبان تحریم و سر هایی که از زیر برف در نم اوریم
  • R ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 1
    (اصلاحات) واقعا تبریک می گم بهتون ! اگرهمینطور پیش بری شیطان پرست هم خواهی شد ،پس روح سیاه خود وهمفکرانت را صیقل بده تاهرچه سریع تر به این درجه برسی. البته از همین صحبت های شما هم میشه پی برد که به شیطان پرستان اصلاح طلب وغرب زده ازقبل پیوسته اید.
  • R ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 1
    خانم (میم صاد) با صحبت های قسمت آخرشما موافقم اینکه گفتید غرب لجنی شده است که هرچه دست و پا بزنی بیشتر در آن فرو میروی. شک نکنید که به طور قطع ویقین زندگی دینی تنهاراه چاره است.
  • اصلاحات ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    حضرت محمد (ص) : هرکه از گناهی که کرده باشد ناراحت باشد خدا او را بیامرزد گرچه استغفار نکند. نصایح صفحه 14 حدیث 299
  • ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 1
    مشرق عزیز اقای فرهادی با این حرفها و مصاحبه های جنجالی که روزنامه های زنجیره ای هم احتمالا زیاد بهش خواهند پرداخت میخواد تو جامعه و بین مردم یک تضاد و جنجالی ایجاد بکنه که فیلمش فروش پیدا بکنه جناب سایت مشرق و سایتها و روزنامه ها و مردم عزیز ما نباید تو دام این افرا بی افتیم !!!!!!!
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 1
    اين انقلاب نه از بيرون بلكه هميشه از درون ضربه خورده است و يكي از مهم ترين عوامل هم افكار حاكم بر وزارت ارشاد بوده است. نه همه وزراي ارشاد بلكه تعدادي از آنها هميشه مروّج فساد بوده اند و به بي ديني هدايت (و ارشاد) مي كردند. خداوند هدايتشان كند. يك جنگ تمام عيار عليه دين و باورهاي ديني در جهان شكل گرفته است. داعش يكي از بازيگران اين عرصه است، رسانه هاي صهيونيستي و كانال هاي ماهواره اي در يك سمت ديگر بازي مي كنند. هنرمندان داخلي هم، با سكوت مرگبار (اگر نگوييم با حمايت) وزارت ارشاد جمهوري اسلامي دارند وظيفه خودشان را در داخل انجام مي دهند.
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    ان شا اله با همونا محشور بشی
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    با این وصف برای شیطان هم احترام قائل است
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    در این که آن ها هم روزگاری انسان سالمی بوده اند شکی نیست ولی در این که روش زندگی غلطی دارند هم شکی نیست نباید با تطهیر کردن این شیوه زندگی به ترویج اون پرداخت افراد معتاد هم انسان هستند ولی شیوه و روش زندگی کاملا غلط دارند
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    اصلاحات اولا در نظر اولت خودت هم تهمت زدی به دشمنان فرهادی دوما در کامنت دومت نظر اولت را نقض کردی سوما به فرموده امام علی از بخشش نباید نا امید بود ولی نباید با طمع بخشش و جبران در آینده گناه کرد، آنهم گناهی که به واسطه آن حق انسانی زیر پا گذاشته شود
  • ایزدیار ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام. ببخشید ضمن نکوهش عمل شنیع زنا. بیش از و پیش از نکوهش گناه عوامل ایجاد آن مثل فقر را نکوهش میکنم و افرادی را که موجب فقر شده اند و کسانی را که بی تفاوت از کنار آن میگذرند. از نظر انسانی افرادی که مرتکب چنین گناهی میشوند نیاز به کمک دارند تا از منجلاب بیرون بیایند و البته که هر انسانی حتی اگر گرفتار گناه شده باشد هم نیازمند احترام است. نه برای ارتکاب به گناه بلکه بدلیل ذات پاک یک انسان که حتی اگر آلوده هم شود باز هم امکان برگشت و توبه را دارد و باز هم خواهش میکنم در مورد اعمال دیگران براحتی قضاوت نکتیم معلوم نیست که در شرایط اضطرار و فشار و سختی برای خود و عزیزانمان بهتر رفتار کنیم. متشکرم.
  • مهدی 90085 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 1
    اگه این عقیده رو نداشت که اون جایزه رو بهش نمیدادند
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    1 2
    در فیلم بعدی هم حتما برای همجنسگرایان یا همجنسبازان احترام قایل است!!!!!!!
  • R ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    (اصلاحات ) بنده هم ازقبل ازروی کار آمدن دولت فعلی طرفدار ایشان بودم وتا همین چند وقت پیش از آنها حمایت می کردم ،ولی همین فعالیت های ضد دینی وضد خدایی عده ای غرب زده را که دیدم از آنها دل بریدم،چرا که فرهنگ دینی ایرانیان بافرهنگ مبتذل غرب درطی تاریخ هیچوقت یکسان وهمسونبودند، پس بهتر است برای تایید حرف های خود نام خدا را درجملات خود به کارنبرید که واقعا خنده دار است. (درایران باستان در متن‌های پهلوی(پارسی میانه )، واژه اهریمن گاهی وارونه نوشته می‌شود تا نشانه‌ای از واژگونگیِ اعمال وی و بیزاری نویسنده متن از او باشد) زندگی ورفتارهای اهریمنی درباطن پوچ است و دوامی ندارد.
  • علی ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    1 7
    درود به آقای فرهادی حرفش کاملن حقه علت فاحشه شدن اونها رو باید پیدا کنید . علتش همون حاج آقا و آقا زاده است که به حق صغیر و کبیر رحم نمی کنه. شماها که نظر دادید چرا برای دزدی و اختلاصها و نفاق خاموشید و صداتون در نمی یاد.
  • مهدی ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    میشه بفرمایین تو کدوم گفتگوی رسانه ای خارجی این حرف رو زده؟!
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    اقا مهدی در یکی از سایتهای سینمایی مثل کافه سینما و ...کامل مصاحبه درج شده و‌من خودم‌هم خوندم. میتونید اونجا مراجعه کنید. مشرق کامنت منو‌ منتشر کن.
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 1
    حتی دزدها و قاچاقچی ها هم قابل احترام هستند
  • monsef ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    0 0
    فرهادی ؛ دو سال بعد: از نظر من دزدها قابل احترام هستند چون از جان خودشان و ابرویشان برای تامین زن و بچه شون مایه میگذارند!
  • مهدی علیپور ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
    1 0
    پدیده های اجتماعی نه با زور قهر بوجود می آیند ونه بازور و قهر ازبین میروند . فحشا پدیده اجتماعی است که لازمه درمان آن استفاده از درمانگرهای خاص می باشد.
  • ناشناس ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 0
    در آخرالزمان و نزديك شدن زمان موعود (قيامت يا زمان ظهور حضرت مهدى عليه السّلام ) كه بدترين زمانهاست (چون جهان از ظلم و ستم پر شود) زنانى ظاهر مى شوند بى حجاب و عريان بيرون آمده خودنمائى مى كنند، از دين خارج مى شوند (به احكام دين توجهى ندارند) در فتنه ها (آشوبها يا محافل عيش و شهوت ) داخل مى شوند و شهوترانى روى مى آورند و به لذات جوئيها شتابانند، حرامهاى الهى را حلال مى كنند و در جهنم هميشه خواهند ماند.
  • ناشناس ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 0
    رسول اکرم صلَّى الله عليه وآله وسلَّم فرمود: در آخر امت من، مرداني پیدا می شوند که زن هایشان همچون مردها بر روی زین ها سوار می شوند، در آن عصر بر فراز تشک ها سوار می شوند و تا در مساجد می روند، زنانشان در عین لباس پوشیدن لخت و عور هستد و بر سرشان چیزی همانند کوهان اشتران لاغر است، انها عطر بهشت را نمی شنوند، آنها را لعنت کنید که انها از رحمت خدا به دور هستند
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 1
    فرهادی می خواهد به سرنوشت کسروی دچار شود تا قهرمان بازی دربیاورد اما اشتباه کرده است. چون دیگر کسی در ایران غیرت ندارد که فرهادی را به درک واصل کند.
  • ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 1
    مرگ بر افرادی که بر خلاف امر خدا عمل می کنند. مرگ............
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 0
    اولئک کالانعام بل هم اضل
  • دکتر ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    1 1
    سینمای ایران خیلی وقت هست نه تنها هیچ نشانه ای از سینمای ایران به معنای فرهنگ ایرانی یا شرقی یا ختی سینمای معنوی به معنای دینی مثل اسلام نداره بلکه مثل طوطی شده یک کپی ضعیف شده از سینمای غرب داره میشه فیلم و سریال های سینمای غرب و امریکا که فقط فارسی صحبت می کنن با سانسور از نوع اسلامی! همین!..اکثر این افراد از نظر هویتی و ارزش ها نه تنها ایرانی نیستن بلکه امریکایی یا غرب زبان هایی هستن که فقط فارسی صبحت می کنن همین جایزه های جشنواره های غربی هم به اینها دقیقا به خاطر نشر الگوی غربی و بویژه دین و اسلام ستیزی این افراد یا سرکوب ملی گرایی و گسترش حس خود باختگی هست و بس باید متاسف بود برای مسئولین مثلا مسلمان!!!! ایرانی که هیچ برخوردی با این افراد از ترس بندگان دنیا و نه خدا نمی کنن..جالبه خود پیامبر و معصومین علیه السلام اولین کسانی رو که دستور قصاص و حد اونها رو می دادن نه کسانی بودن که زنا یا لوط می کردن بلکه کسانی بودن که مثل شیطان تبلیغ می کردن برای این گناهان کبیره و اسلام رو برای مقابله با این گناهان بزرگ مورد نفرت پراکنی قرار می دانن... وضع فرهنگی ایران به حدی داره خراب میشه که تا چند سال دیگه سرمایه داره ها و توریست های غیر ایرانی غیر مسلمان هم از ترس تجاوز جنسی سرقت فساد و فحشا رشوه دزدی و...حتی جرات سفر به ایران رو هم نخواهند داشت و کشور در بحران عمیق فرهنگی اقتصادی و کلا اجتماعی غرق خواهد شد.....و مثل امروز تایلند برزیل و..مسئولین این کشور مجبور به گسترش صنعت پورن و توریست جنسی برای پول درآوردن میشن.......آن موقع هست که به قول حضرت امام یوم الله دیگری در راه هست......
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    1 0
    فحشا جز بزرگترین گناهان کبیره هست زنای محسنه و لوط به قول امام علی علیه اسلام در حد شرک هست و حکم قصاص داره
  • میانه رو واقعی ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    2 0
    دوران دبیرستان یکی تا از دوستان من عملا دنبال همین فاحشه ها رفت با وجودی که به شدت زرنگ بود و خوش تیپ فقط همین رو بگم هم از نظر تحصیلی به شدت ضربه خورد کسی که معدلش 19 بود تا مرز مردودی رفت از نظر خانوادگی هم ضربه خورد و خیلی از دوستانش از جمله خود بنده با اون مجبور شدیم قطع ارتباط کردیم و از همه مهمتر الان 30 سالش شده ازدواج نکرده و بیکار و الاف می چرخه در شهر...حالا موضوعات فیزیولژیکی مثل پیری زود رس در جوانی به خاطر بیش فعالی جنسی هورمون تستسترون که عامل اصلی کچلی و پیری پوست هست در جوانی که امروز خیلی از جوان ها به اون مپتلا شدن بماند یا انواع بیماریهای مقاربتی مثل بیماری های قارچی تناسی هپاتیت ها اچ آی وی اچ ای وی و... عقیم شدن و..که روسپی ها بین مشتری های خود منتقل می کنن بماند...که پخش پنهان ماجراست واقعا بعد میشه گفت روسپی ها به اجتماع و بنیان خانواده خدمت می کنن!!؟؟؟ کسانی که حتی مادر بودن خودشون رو هم نابود می کنن چندتا مادر به جای نابود شدن آینده بچه شون و هرزه شدن اونها بیماری اعصاب فشار خون قلبی حتی جنون گرفتن و حتی در 45 سالگی سکته کردن مردن!!؟؟ خدا شکمی در قران برای گناهان کبیره و تکرار اونها و بخصوص مبلعان اونها حکم حد و قصاص نذاشت...... وای بر ما که دیگه قران برای ما فسانه و افسون شده و هیچ اعتقادی به حرف های خدا در قران درباره آخرت قیامت صراط و میزان نداریم..به خاطر چند سال دنیا که تازه فقط اون بخش کوچک بچگی و جوانیش شاید با کلی بخت و اقبال شیرین باشه همه هستی پاکی طهارت عفت حیا غیرت دین و آخرت خودمون رو می فروشیم...
  • ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    1 1
    لعنت خدا و رسول خدا(ص) بر آنها
  • بی نام ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    2 0
    نکته اول : کسی از فساد و فحشا و عاملان خوشش بیاید، باید در اصالت نسل خود او هم شک کرد. نکته دوم : هر کسی از گروهی خوشش بیاید در قیامت نیز با آنان محشور خواهد شد.
  • محسن ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    ارشاد و ما ادراک ارشاد
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 1
    نمی دانم چرا تمام فیلمهایی که نشان دهنده بدبختی یا آسب های اجتماعی ایران است تو اسکار یا کن جایزه می آره
  • محبوبه ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    دوستان بعضی از نظرات رو که میخونم خوشحال میشم که هنوزم کسانی هستند که این به اصطلاح روشنفکریها رو قبولندارن.خدا اخر عاقبت همه ما رو بخیر کنه.از فساد بیزارم.
  • محسن ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    إن شاء الله "
  • محسن ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    1 0
    انشالله در اون دنيا با هم محشور شيد،با همون ها كه براشون احترام قائليد، به سوى جهنم برويد،و انشالله اين مملكت از لوث وجود أمثال شما پاك شود
  • ریتاعمادی ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
    2 0
    سلام آقای فرهادی خسته نباشین بنظر من بجای تقدیر وتشویق خانمهای فاحشه ومهرتایید زدن بر رفتار نکبت بار این افراد تشویق کنید اون خانم جوانی که حاضراست کلفتی کنداما هرگز خود فروشی نکند خانمی که غرورش افتخار آفرین است البته که این خانم جوان هم حس ولذت جنسی دارد واز خود نمایی راحت تر وبیشتر میتواند متمول شود اما نجابت و غرور وحیثیتش نمیگذارد که هر کاری کند شما با این قلم توانا وقابل تحسین بهتراست به مضامین زیباتر وبیادماندنی تربپردازید که حتما جاودانه خواهد ماند با تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس