من نگران این زمینم، شاید نگران این سرزمین، که همیشه سروهایش از خون جوشیده مردان مردش آبیاری شده و نگران زمین سینمایم که احساسات زنانه به جای شور مردانه آبیاریش می کند.

زدن شاهرگ قیصر با تیزی «فروشنده»!سرویس فرهنگ و هنر مشرق - جناب آقای کیمیایی! می دانم این روزها سخت مشغول ساخت فیلم قاتل اهلی هستید، خدا کند که قاتل اهلی فیلم شما خدای ناکرده قیصر نباشد. چون قیصر را مردم این سرزمین، اهلی نمی خواهند. منظورم در این مقال این نیست که خدای ناکرده قیصر وحشی است. قیصر برآمده از جان این مردمی است که گرسنگی پسابرجام را با ساییدن سنگ به شکم‌هایشان به جان می‌خرند اما زیر بار کاسته شدن مردانگی خود نمی‌روند و هر تجاوزی به ناموس را با خروش و خشم پاسخ می دهند. شاید امروز تیزی دسته زنجانی با مَشی مدرن زیستی آنان همخوان نباشد اما مشی و خروش قیصرانه با هیچ سلاحی قابل خلع نیست.

آقای کیمیایی! نمی دانم قیصر شما این روزها کجاست؟ او هیچگاه نخواهد مرد اما کجاست ؟! می‌دانم که در میان ماست، حسش می کنیم با پوست و گوشت و استخوان.  اما آقای کیمیایی فیلمسازان و مدعیان هنر این سرزمین این سمبل جاودانه مردانگی را با پوست و گوشت استخوان حس نکرده‌اند و بی جهت انگ شاگردی شما را به خود می زند.

 قیصر بخشی از تاریخ مردانگی و تاریخ سینمای این سرزمین است؟ چون تا وطن هست تا رفاقت هست، ناموس همان ناموس است و مفهوم آن هیچگاه رنگ به رخسار روزگار نخواهد باخت. 

آقا کیمیایی! فیلمسازی که خود را دانش آموخته غیر مستقیم شما می‌خواند امروز فیلمی ساخته در مذمت قیصر بودن. یعنی به همین زودی قیصر رفت در لانگ شات و شوت شد سمت تساهل مدرنیسم. با این تفسیر از فیلمی که «فروشنده» است کجا باید  بگردیم تا مردانگی را جستجوکنیم؟! چه کسی «مشتری» ماست!

در سینمایی که از انسان جسدش را می‌بینی کشتن روح مردانگی مگر خطا بزرگ سینمای امروز نیست؟!. حالا مردانگی با این هنرورزی معاصر مرده؛ فقط حرف می‌زند و تصمیم گیرنده نیست و باید از جهالت (به تعبیری وارسته تر از قداست) مردانه فاصله بگیرد و لچک به سر تصمیم بگیرد که بزنگاه کجاست؟!

 آیا در دورانی که هنرورزان و هنرمندان قصد دارند انگلیسی را با لهجه آمریکایی ادا کنند مردانگی آمیخته با هنر بصری سینما کارکرد معاصرش را از دست داده است؟! والله این سینما، برفوش مردانگی است که با سیرت و صورت و سلوک اصل سینما در تعارض!

آقای کیمیایی! شاگرد هنرمندی چون شما را کدام کف و سوتی با لهجه «مرسی بوکوآ» هل داده سمتی که تصویرگر دورانی باشد که مردانگی رنگ باخته است. این مشی که همه چیز را برای فروش حراج کرده است با آرمان سینمایی ما در تعارض و تضاد است و با زد و بند مناسبات زنگار گرفته فرنگی ژول و ژیم وار تغوفویی (تروفویی)، در حلقمان می‌کنند که ما هم فروشنده تحفه‌های فرنگی با نام بلندآوازه سینمای ایران باشیم! دیگر کجایش سینماست؟

 چه بر سر روشنفکران این سرزمین آمده که همه به بالماسکه لچک به سران دعوت شده ایم؟!

این چه عصیانی  است که قهرمانان مرد عاصی شده باید گوشه ای آرام بایستد و جرات نکنند در گوش متجاوز بزند؟ همه چیز را می‌شود رنگ کرد اما مردانگی ما را نه! این رکود و رخوت در ترجمان سینمایی ما به هیچ عنوان قابل تحمل نیست؟ من حس می‌کنم در ایستگاه فروشنده فرهادی به مردانگی ما تجاوز شده و به صورت سینمای مردانه این سرزمین سرخاب و سفیدآب مالیده‌اند.

استاد! من نگران این زمینم، شاید نگران این سرزمین، که همیشه سروهایش از خون جوشیده مردان مردش آبیاری شده و نگران زمین سینمایم که احساسات زنانه به جای شور مردانه آبیاریش می کند.

آقای کیمیایی! شما که جانی گیتار را دیده‌ای، رود سرخ را دیده‌ای و ریو براوو را؛ آنقدر بیشمار مرد دیده‌ای که حسابش از دستتان دررفته، و آنقدر از این شمایل مردانه دیده‌ایم که رئیس فروشنده سرش گیجه رفته  و افتاده در تالاب فمینیستی! شما  و دیگر همتایان بزرگتان مثل استاد تقوایی با سینما به ما آموخته‌اید که سایه مردان اگر نباشد، لانتوری‌ها فراواند. اینجاست که می فهمم نگاه و حس تابناک شما جاری در روح شاگرد شما نیست.

خالق قیصر کجایی که شاگردان شما سینمایی را خلق کرده‌اند که انسان دارد، آدم دارد، پدر دارد، مادر دارد، بچه دارد، خیابان و کاسب و دادگاه و اتوبوس و مترو دارد، عشق دارد و داستان انسان در روزگار خودش را دارد اما مردینه و مردانگی ندارد! در بساز و بفروش فروشنده‌وار سینمایی، تابش هیچ آرمان مردانه‌ای در آن نیست و حالا می‌فهمم که چرا عده‌ای سعی می کنند بیضایی و تقوایی بازگردند و فیلم بسازنند تا زنینه صفتان کمتر مردانگی ما را بزک به تعادل و تفاهم مدرن کنند.

آقای کیمیایی! اینبار در انتخاب شاگرد صدها اشتباه کرده‌ای! راز سینما در آدم‌هایش نیست، در اصولشان است. این راز، هنر را سرپا نگه می‌دارد. بزرگترین راز سینما، ذات مردانگی است. فیلم‌های اصغر فرهادی از سینمای نامدار نمی‌آید، چیزی از انسان را روایت می‌کند که مغشوش است و به اصل مردانه‌خواه ما ربطی ندارد. عبور کرده از «کلود شابرول‌های» فمینیست است و ربطی به «جرمی» و سینمای حماسی ایتالیا ندارد.

شاگرد فروشنده شما روایتی معکوس و مجعول از فیلم سگ های پوشالی سم پکین پا را روایت می کند. ردپایی از پاکیزگی و طاهر بودن «شین» (جورج استیونس) را ندارد. سینمای که مرد ایرانی در آن عاری از اصلت مردانه است ، هم متجاوزش هم مورد تعدی قرار گرفته اش. اینجاست که هالیوودم آرزوست . چون تلما و لوئیس ندارد که در  میانه صحرای آریزونا بخروشند و  پای عفت خود بایستند . جناب کیمیایی این فروش و حراجی که شاگرد شما ساخته است هیچ ربطی به سینما ندارد.

با احترام ، تقدیم به «سم پکین پا» برای فیلم سگ‌های پوشالی؛
عرفان محمدی


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 28
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    1 0
    فیلمهای فرهادی بی مایه،سست، مخرب و عقب افتاده است
  • محمد ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    1 0
    کثیف ترین سینمای جهان سینمای ایران ذره ای اندازه هالیوود غیرت و شرف و عشق به کشورشون رو ندارن
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    برعکس چند لایه فکر شده و از جانب حذب شیطان است
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    مشرق تو خودت که قیصر رو قبول نداری
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    یعنی فرهادی اون جایزه رو بابت تبلیغ دیاثت تو فیلمش گرفته؟
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    فقط یک دیوث میتواند دیگران را به دیاثت دعوت کند البته نمونه بارز دارندگان این خصلت لجن و کثیف و متعفن رضا قلدر و توله اش هستند. ولی در دوران پس از انقلاب امثال.... طلایه دار آن شده اند.
  • بازمانده ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    یه مشت حرفهای صد من یه غاز
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    اگر این فیلم رو در جنبه سیاسی و‌ملی در نظر بگیریم انگار فیلم می خواد بکه اگر به کشورت و‌ سرزمینت تجاوز شد که زن در ادبیات نمایشی نماد سرزمین و عقیده است، بهتره که عکس العملی نشون ندیم بهش حتی در حد شاخه و‌شونه کشیدن و‌تهدید لفظی چون ممکنه اون متجاوز سوء برداشت کنه و عوض اینکه بدهکار بشه طلبکار بشه. شما تصور کنید اگر جلوی تهدیدات سیاسی موضعی در حد تهذید لفظی هم نگیرید، کشورها یا متجاوزین دیگه هم بخودشون اجازه میدن اونها هم به سرزمینت تجاوز کنند‌ و اینجوریه که‌گرد مذلت بر تن این سرزمین خواهد نشست. اسف باره....
  • همکار ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    احساسات زنانه به جای شور مردانه؟؟!!!!!!!!.... این جمله شما در لید خبر نشان از متن مغرضانه است؛ چرا فکر می کنید شور مردانه بر احساسات زنانه برتری دارد که حالا با فیلم فرهادی ندید گرفته شده است
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    مشرق جان از اینکه اسم نویسنده های نقد سینمایی رو هیچ وقت نمی نویسی و اون نویسنده هم از الفاظی برای خودش استفاده میکنه مثلا می نویسه "من نگران این زمینم" خوب این من کیه؟ خلاصه خیلی ناراحت میشم.
  • مهماندار هواپیما ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    تا حالا ما فکر می کردیم فیلمهای قبل از انقلاب بی غیرتی تبلیغ می کنه اما حالا فهمیدیم بعضی از فیلم سازان امروزی برای یک جایزه صهیونیستی هم خودشان بی غیرت هستند هم ترویج بی غیرتی می کنند تا ویزای فرانسه و امریکا و انگلیس شان راحت گرفته شود
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    باید فاتحه غیرت را خواند با اکران فروشنده!!! مسئولین قضایی به فریاد حیا در جامعه برسند سکوت امروز به اسارت رفتن غیرت را به همراه خواهد داشت. تا دیر نشده کاری کنید
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    مشرق پخش کن این فیلم اکران میشه مسئولین هم پشتش هستند دوره ای که یه مشت د...ث سرکار هستند
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    الکی که به کسی جایزه اسکار نمیدن برادر من ایشان ماموریت داره چنین طرز تفکری را در جامعه ما رواج بده
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    دیاثت فرهنگی
  • ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    اره تو درک فیلمت درحد پنجاه کیلو آلبالو رسوایی امثال این فیلماس
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    ما که منتطر اکران این فیلم تو سینما ها هستیم اقای فرهادی افتخار سینما ایران هستن
  • سلام ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    خوب آمدی قهرمان انگلیسی ها با ورود به این سرزمین مقدس تا عمق حاکمیت این کشور نفوذ کردند با استرلاب و جادو و جمبل مهد علیا مادر ناصرالدین شاه قاجا اولین شکار کلیدی اینها بود که مردی از مردان بزرگ امیر کبیر قهرمان را با دسیسه همان زند بر زمین ریختند - البته فراموش نشود در مقابل آن زن نابکار مادرانی چون مادر امیر کبیر قهرمانه تا نهضت خمینی ایستادند و نقشه نقاشان هرز و قلم بدستان مزدور را نقش بر آب کردند و ننهضت خمینی و جنگ تحمیلی شیطان بزرگ و صدام عفلقی را باسیلی فرزاندانشان پاسخ محکم دادند اینکه می گویم سیلی به این دلیل است که مشت برای امثال صدام و شیطان بزرگ زیاد است لیاقت آنها سیلی بود که خوردند - البته سریال امیر کبیر نفوذ به قلب آن زن نابکاررا خوب به نقش کشیده بود اما جای خالی زنان بزرگ کم رنگ بود گرچه با نقش مادر امیرکبیر مقداری جبران شده بود اما کم بود ادامه آن کار بایستی با زبان هنر تا به امروز به تصویر و نقش کشیده شود - بانوی شیر دل این کشور سرکارخانم مرضیه حدیدچی و .. بانوان بسایر چون همسر اندرزگو و.... چه بسیارند مادران شهدا و... بجنبید قهرمان که دشمن با تردستی مشغول نقشه های شوم خودش است تا چهره های زنان اصیل را مردم گم کنند گرچه این اتفاق نمی افتد اما غفلت نباید کرد.
  • ناشناس ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    توطئه خزنده بی غیرت کردن مردان سالهاست آعاز شده است
  • صالح ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    این ها چنین تفکری را ترویج می کنند که اگر غیرت داشته باشی باعث می شود در برخی موقعیت ها مثل جایی که به ناموست تعرض شود آرامشت را از دست بدهی پس بهتر است غیرت را کنار بگذاری.اگر اینطور حساب کنیم پس باید حس انسان دوستیو نوع دوستی خودمان را هم کنار بگذاریم چون همین حس باعث می شود با دیدن افراد فقیر و بیچاره و مظلوم پیرامون خودمان یا هر جای دنیا دچار تشویش خاطر شویم!!!
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    0 0
    مشرق عجب تیتر باحالی زدی کم پیش میاد همچین تیترهای تیزی بزنی افرین
  • مسیب ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    برای دفاع از غیرت و مردانگی نمونه واقعی وتاریخی زیاد داریم نیاز نیست که با تمسک جستن از قیصر برای مذمت کارهای فرهادی «که متاسفانه هدفمند با بودجه خارجی برای تخریب خانواده و ترویج بی بندباری تحت عنوان مدرنیسم ورلیتیویسم انجام شده »تلاش کنیم. برترین نمونه :شمرملعون در واقعه عاشورا هنگامی که امام شهید در گودال قتلگاه بود برای اینکه بفهمد امام افتاده دستور داد به خیمه ها حمله کنند که امام حسین با تکیه بر شمشیر بلند شد ..فیلم قیصر ساخته استاد کیمیایی توان نمایش حد والای مردانگی و فتوت مرد را ندارد شاید نارحت شوید ولی برای نقد فروشنده که مورد تائید متاسفانه مردنمایانی است که زیر ابرو برمیدارند و مورد تائید زنانی که بنیاد گرم خانواده و نعمت مادر شدن را رها کرده تا در یک بوتیک فروشندگی کنند وظاهرا کمک خرج همسرشان باشند اما غافل از دام شیطان و روابط شیطانی حرام..
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    بنظرم سینمای ایران از هالیوودم بی غیرت تره
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    البته نه همه ی سینمامون،ولی بیشترش
  • ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    به نظر من اون متجاوز رو‌اول یک سیلی ابدار زیر گوشش باید خوابوند بعد یک توف سمتش انداخت و بعد تحویل قانونش داد. ٔ........ پی نوشت: قبلش از متجاوز بپرسید احیانا ناراحتی قلبی نداره؟ اخه بنظر من اصلا بحث آقای فرهادی تو‌فیلم فکر نکنم همین موضوع تجاوز اخلاقی باشه چون من هم وقتی در سطح ملی این مساله را تعمیم میدم نمی تونم قبول کنم وقتی به سرزمینت حمله می کنند تو واکنشی نشون ندی.‌آخه مگه میشه؟! مثلا عراق حمله کرد به ایران،‌بعد ما بگیم چون کربلا و‌نجف تو عراقه نباید جلوی تجاوزش و حملاتش ایستاد. در فیلم‌هم حواسمون باشه طرف ممکنه ناراحتی قلبی داشته باشه پس حق زدن یک سیلی رو‌هم نداریم!؛؟ چطور اون طرف وقتی داشت به ناموس مردم تعرض می کرد ناراحتی قلبی نذاشت، حالا که این شوهره می خواد حسابشو‌برسه ناراحتی قلبی میاد وسط؟! چه فیلم خطرناکی ساختید اقای فرهادی واویلا
  • ناشناس ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    نویسنده ش که پایین متن نوشته!!! "عرفان محمدی"
  • ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    هر چقدر دوست دارید هر روز علیه این فیلم بنویسید فعلا که هم جایزه نخل طلا رو برده هم مردم ایران را شاد کرده کافیه تا اکران بشه تا ببینید بازنده شماها هستید و بس
  • ریحانه ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    به اون چند کلمه قرمز رنگ پایین یادداشت نگاهی بندازید اسم نویسنده نقد هم جزوش هست...
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    اتفاقا من از مردم ایرانم اصلا شاد نشدم از جایزه هیچکدام آقایان. جالب اینجاست که یک عده موضوع فیلمو‌هم می دونن و این قدر تعصب روی توهینی که فیلم کرده، دارند. شک نکنیذ تعداد کثیری از متعصبین این فیلم به خاطر بازیگر مورد علاقشون میرن و‌براشونم مهم نیست که او چه بازی کرده.... کافیه یک سری به اینستاگرام و‌صفحات هواداران ان بازیگر و ٔ..،،بزنید. فیلم هر کارگردان شناسنامه اونه و انتخاب هر بازیگر گرایشات و تفکراتشو‌نشون میده علی الخصوص که بازیگران این فیلم شیفته کارگردانش هستند. از جدایی نادر از سیمین به این شناخت رسیدم. فروشنده که دیکه هیچ.... این فیلم صد در صد، فروش بالایی خواهد داشت و‌این هم طبیعیه و بحث برد و باخت هم اگر باشد،‌همیشه اکثریت نشانه مشروعیت و‌مقبولیت نیست و بازنده فروشنده است آن هم فروشنده.ٔ...
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    چیزی که خیلی عصبانیم می کنه کاری بود که شهاب حسینی کردوجایزه فیلم سخیف خودشو به امام زمان تقدیم کرد اما با این کارها نمی توانید هیچ خدشه ای در اسلام ناب محمدی ایجاد کنید حتی اگر مردم از این فیلم استقبال کنند
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    احسنت. مثل اینکه با گوشت خوک نذری بدهد.
  • melina ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    این زمین را همین شور مردانه سوزانده در طول اعصار و سالیان .زنان نیمی از انسان ها هستند و همیشه به حاشیه رانده شده اند و فرهنگ و ادبیات و تاریخ مردانه بوده .حالا زمان دیگری ست ! بهتره دنیا را به زنان بسپرید.شاید جنگ و تبعیض و درد و ظلم کمتر شد و دیگر لازم نبود با خونتان چیزی را آبیاری کنید!!!
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    ما هفت هزار سال نهایتا تاریخ مردسالارانه داریم . قبل از این تاریخ مادرتباری بوده و انسان ها بدون جنگ و طبقه در کنار هم زندگی می کردند . طول حیات بشر بر روی زمین 2 میلیون ساله و تاریخ چند هزارساله مردانه بسیار کوتاهه . امروزه سعی می کنیم این مردمحوری خشن رو عقب برانیم و کم کم منقرضش کنیم . شما هم بیخودی تقلا می کنید:)
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    هالیوود سینمای مردسالاریه که در اون از زنان به عنوان شی استفاده میشه . البته زنها دارند اونجا هم پیشروی می کنند:))
  • سینماگر ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    چرا وزارت ارشاد با جریان هجوم فرهنگی فیلمسازان وابسته با پز روشنفکری که برای غیرت زدائی از فرهنگ ملی و دینی ملت ما کمر بسته اند برخورد نمی کند؟
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    شور مردانه همه دنیا رو به جنگ کشیده .احساسات زنانه دنیا رو به صلح دعوت میکنه . کدوم بهتره؟!
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    آره شما زنهای منفعل رو به زنهای قوی ترجیح می دهید!!!
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    ما هفت هزار سال نهایتا تاریخ مردسالارانه داریم . قبل از این تاریخ مادرتباری بوده و انسان ها بدون جنگ و طبقه در کنار هم زندگی می کردند . طول حیات بشر بر روی زمین 2 میلیون ساله و تاریخ چند هزارساله مردانه بسیار کوتاهه . امروزه سعی می کنیم این مردمحوری خشن رو عقب برانیم و کم کم منقرضش کنیم . شما هم بیخودی تقلا می کنید:)
  • مریم ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    حرف دل منو زدید من اصلا خنده ام گرفته بود خداییش
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    دنیای عجیبیست !! به خاطر جایزه و دیده شدن ، حاضرند نوامیس و فرهنگ خودشونو به حراج بگذارند !!!!!!
  • م ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    حاضری با ناموست همجی کاری بکنند
  • رضا 1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    ازصحبت هایتان برمی آیدکه یک مردستیزباشید ولی این رابدانیدکه افرادی مثل هیتلر،چرچیل ،صدام وغیره همیشه دارای زنانی بوده اندکه پشتیبانشان بوده وحمایتشان می کردندتاجایی که زن هیتلرهنگام شکست و خودکشی هیتلربااوبود واونیز خودکشی کرد .پس نمی توان انسانهارابه صرف زن بودن ضدجنگ دانست.مشکل شمااین است که انسانها رابی دلیل به دودسته مرد وزن جداکرده اید.چیزی که انسان هارابردیگری برتری می دهد ذات پاک وایمانشان نسسبت به خداونداست نه جنسیتشان. ومنظورازمردانگی نیزقدرت وشهامت ایستادن دربرابرتجاوزبه خانواده ویاکشورمیباشد که خواه می توانداین فردباغیرت زن باشدویامرد ،که چه بسا زنانی درطی تاریخ وجوددارند که غیرتشان دربرابرتجاوز به کشورشان بیش ازچندهزارمردبوده .وحالا شماباتفرقه انداختن بین زنان ومردان به چه هدفی می خواهیدبرسید مشخص نیست!
  • بامداد ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    ابله اندازه یک تیتر روزنامه ای که روی زمین فقط دیدی نظرت رو بریز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس