کد خبر 629271
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

بنیاد سینمایی فارابی از حضور چشمگیر فیلم های ایرانی در بیست و یکمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان کره جنوبی خبر داد که فیلم محمد رسول الله(ص) از جمله این فیلم هاست.

به گزارش مشرق به نقل از از بنیاد سینمایی فارابی، در این جشنواره معتبر آسیایی علاوه بر فیلم هایی که بنیاد فارابی توزیع بین المللی آنها را به عهده دارد، از میان محصولات متاخر سینمای ایران فیلم «محمد رسول الله (ص)» ساخته مجید مجیدی به نمایش درخواهد آمد.

فیلم های «پاداش» از کمال تبریزی، «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی، « مالاریا » ساخته پرویز شهبازی و «ویولونیست» کاری از محمدعلی طالبی نیز در این جشنواره پخش می شود.

در بخش پنجره ای به سینمای آسیا، فیلم های «رفتن» از نوید محمودی در بخش رقابتی موج های جدید، «مبارک» به کارگردانی محمدرضا امامی در بخش سینمای کودک و «76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی» از سیف الله صمدیان در بخش ویژه مروری بر آثار عباس کیارستمی نیز حضور خواهند داشت.

سایر فیلم های انتخابی برای نمایش در این بخش ویژه از میان ساخته های مرحوم کیارستمی شامل «خانه دوست کجاست؟»، «زندگی و دیگر هیچ»، «زیر درختان زیتون»، «طعم گیلاس»، «باد ما را خواهد برد»، «جاده های کیارستمی»، «کپی برابر اصل» و «24 فریم» است.

بیست و یکمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان از 15 تا 24 مهر در شهر بوسان کره جنوبی برگزار می شود. دو فیلم «قشنگ و فرنگ» از وحید موساییان و «خواب آب» با کارگردانی فرهاد مهرانفر در نخستین حضور بین المللی در بخش پنجره ای به سینمای آسیا جشنواره بین المللی فیلم بوسان به نمایش در می آیند.

در بخش بزرگداشت عباس کیارستمی نیز نسخه جدیدی از فیلم «کلوزآپ – نمای نزدیک» که به اهتمام بنیاد فارابی مرمت و آماده سازی شده بود، به روی پرده خواهد رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس