میلیون‌ها نفر از کارگران هندی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت تظاهرات کردند.

تظاهرات میلیونی هندی‌ها در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی+عکسبه گزارش مشرق، شبکه تلویزیونی «الجزیره» در خبری از تظاهرات میلیونی کارگران هندی در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت «نارندرا مودی» و درخواست دریافت حقوق بهتر و به دنبال آن تعطیلی هزاران بانک و اداره و کارخانه های دولتی خبر داد.

بر این اساس، ده ها هزار نفر از کارگران بخش دولتی هند در سراسر این کشور در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت خود، اقدام به اعتصاب یک روزه کردند. این اعتصاب به خصوص در اعتراض به طرح های دولت مودی برای اعمال فشار جهت خصوصی سازی های بیشتر صورت گرفت.

این تظاهرات که فراخوان آن توسط ده اتحادیه کارگری مطرح شده بود، به اختلال در عملکرد سیستم حمل و نقل عمومی هند منجر شد.

مقامات اتحادیه های کارگری هند اعلام کردند که حدود 180میلیون کارگر از جمله کارمندان بانک های دولتی، معلمان، کارگران اداره پست و معدن و کارگران ساختمانی در این اعتصاب شرکت داشته اند.

فراخوان برگزاری این تظاهرات بعد از ناکامی مذاکرات با «آرون جیتلی» وزیر دارایی هند مطرح شد؛ در پی این مذاکرات بود که رهبران اتحادیه های کارگری هند پیشنهاد وزیر دارایی کشورشان برای افزایش حداقل حقوق برای کارگران غیر ماهر از 95 دلار به 136 دلار در ماه را رد کردند.

الجزیره گزارش داد که کارگران هندی از دولت خود می خواهند که سقف سرمایه گذاری های خارجی در برخی صنایع را افزایش دهند و اقدام به فروش ارزان سهام در شرکت های دولتی کنند زیرا نگرانی آن ها این است که خصوصی سازی ها، فرصت های شغلی در این کشور را به خطر بیندازند.

اتحادیه های کارگری هند اعلام کرده اند که دولت آنها باید هم امنیت اجتماعی و هم مراقبت های بهداشتی همه کارگران را ضمانت کند و متوسط دستمزد آنها را دو برابر کند.
گزارش ها حاکی است که بیش از 20 معترض بعد از حمله و خسارت زدن به دو اتوبوس دولتی دستگیر شده اند.

این خبر در حالی منتشر شده است که دولت مودی با وعده اصلاحات تجاری دوستانه به منظور بهبود وضعیت اقتصادی هند، با پیروزی در انتخابات عمومی ماه مه سال 2014 میلادی روی کار آمده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس