به‌کارگیری سلاح‌های ساچمه‌ای در منطقه کشمیر توسط ارتش هند علیه مردم مسلمان این منطقه باعث شده عده زیادی از کودکان و اقشار مختلف کشمیری بینایی خود را از دست بدهند.

به گزارش مشرق، درگیری دولت‌های منطقه با گروه‌های تروریستی سلفی تکفیری و فتنه‌انگیزی دولت‌های غربی در منطقه غرب آسیا باعث شده توجه رسانه‌ها از جنایاتی که در ایالت مسلمان نشین کشمیر می‌گذرد منحرف شود. نزدیک به 2 ماه  از آغاز  دور تازه درگیری‌ها بین پلیس هند و مسلمانان کشمیری می‌گذرد مسلمانان این منطقه می‌گویند خواستار حداقلی از حقوق شهروندی هستند اما پلیس هند طی این مدت  با زدن اتهام جدایی‌طلبی به مسلمانان، خشونت گسترده‌ای را در سایه سکوت مجامع جهانی به کار گرفته است.
 
یورش پلیس هند به تظاهرات مردم کشمیر طی این مدت بیش از 90 کشته و 3 هزار زخمی برجای گذاشته است. پلیس و نیروهای امنیتی  بی‌محابا به روی مردم آتش می‌گشایند. در شهر حکومت نظامی  اعلام شده و مردم اعتصاب سراسری به راه انداخته‌اند. کسب و کار و زندگی نیز فلج شده است.
 
پیش از این رسانه‌های خبری گزارش داده بودند که اکثر زخمی‌های این ناآرامی‌ها  از ناحیه چشم آسیب دیده‌اند و گفته می‌شود استفاده پلیس از گلوله‌های ساچمه‌ای علت نابینایی تعداد زیادی از مردم شده است. دولت هند اجازه انتشار گزارش‌های دقیق از صحنه درگیری‌ها را نمی‌دهد و ارسال گزارش‌ها به دلیل کنترل کامل شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی نیز برای مردم به سختی انجام می‌شود.
 
روزنامه نیویورک تایمز اما در گزارشی با تکرار خبر استفاده پلیس هند از گلوله‌های ساچمه‌ای برای مقابله با مسلمانان کشمیر و هدف‌گیری چشم آنها نوشته: پلیس هند طی روزهای اخیر بسیاری از معترضان کشمیری را با استفاده از تفنگ‌های ساچمه‌ای هدف قرار داده و به چشم‌های آنها آسیب جدی وارد کرده است.
 
 بر اساس گزارش نیویورک تایمز از اوایل جولای (تیر ماه) سال جاری که اعتراضات مردم علیه حکومت هند در کشمیر تشدید شده، بیش از 570 نفر در سنین مختلف به بیمارستان اصلی شهر سرینگر مرکز ایالت کشمیر مراجعه کرده‌اند که از ناحیه چشم آسیب دیده و تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند. یک پزشک جراح و رئیس بخش چشم این بیمارستان با اشاره به حجم بالای مراجعه‌کنندگان این‌چنینی طی روزهای اخیر گفته «چشمان قربانیان از ناحیه شبکیه پاره پاره شده، عصب بینایی آنها قطع شده و دچار ترشحات از ناحیه عنبیه شده و بسیاری بینایی چشم آسیب دیده خود را تا حد زیادی از دست داده‌اند.»
 
در پایان این گزارش می‌خوانیم: «این موضوع آن‌قدر حاد بوده است که رانجات سینگ وزیر کشور هند قول داده طی روزهای آینده استفاده از این سلاح را برای مقابله با معترضان متوقف کند و آن را با سلاح‌های غیرکشنده جایگزین کند.» نیویورک تایمز البته مسلمانان کشمیری معترض را «جدایی‌طلب» نامیده و این در حالی است که  رهبران مسلمانان معترض اعلام کرده‌اند دولت هند با زدن برچسب جدایی‌طلبی به آنها در صدد سرکوب هرچه بیشتر مردم این منطقه هستند.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    لعنت بر زمانه ای که گاو پرستان و موش پرستان بر الله پرستان سیطره یافته اند
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    وای! کشمیر چه خبره؟؟ این دیگه چه کار احمقانه ایه که با مردمش میکنه؟؟؟؟
  • ناشناس ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    قبلا هم پیشنهاد داده بودم که باید تلاش کنیم موقعیت مناسبی فراهم کنیم که تورهای گردشگری ایران را بجای ترکیه و دبی و اروپا و... با شریط مناسب و امن به کشمیر بفرستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس