کد خبر 784761
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
تظاهرات در فرانسه

کارکنان بخش عمومی فرانسه در اعتراض به طرح های رئیس جمهور این کشور برای حذف تعداد زیادی از فرصت های شغلی و تشدید شرایط کار، اعتصاب کردند.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کارکنان بخش عمومی فرانسه روز سه شنبه در اعتراض به طرح های امانوئل ماکرون رئیس جمهور برای سخت تر کردن شرایط کار و حذف 120 هزار فرصت شغلی در بخش دولتی اعتصاب کردند که این اقدام شرکت های هواپیمایی را مجبور به لغو صدها پرواز کرد و موجب اختلال در فعالیت مدارس شد.

کارکنان دولت، معلمان و پرستاران در شهرهای سراسر فرانسه تظاهرات کردند، از تولوز در جنوب گرفته تا استراسبورگ در شرق. بزرگترین تظاهرات نیز در شهر پاریس برگزار شده است. برای نخستین بار در ده سال اخیر، همه اتحادیه های کارگری و تجاری که بیش از 5 میلیون عضو دارند، در این اعتصاب و تظاهرات شرکت کرده اند.

میزان مشارکت در این اعتصاب نشانگر تمایل عمومی برای اعتراض علیه اصلاحات اقتصادی و احتماعی رئیس جمهور فرانسه است. ماکرون بارها تاکید کرده است که اجرای این اصلاحات برای سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی فرانسه و بهبود شرایط سرمایه گذاری و رشد اقتصادی لازم و ضروری است.

در حالی که اتحادیه های کارگری اعلام کرده اند که در این تظاهرات بیش از 400 هزار نفر در سراسر کشور شرکت کرده اند، وزارت کشور فرانسه این رقم را 209 هزار نفر اعلام کرده است.

وزارت اقتصاد فرانسه نیز اعلام کرد که تنها 14 درصد کارکنان دولتی و 9.5 درصد کارکنان دولت های محلی در این اعتصاب شرکت کردند.

یک مقام ارشد اتحادیه کارگری سی اف دی تی در این باره تاکید کرد: می خواهیم پس از ماه ها و ماه ها حمله علیه بخش عمومی و کارکنان آن، صدای ما شنیده شود. به خصوص می خواهیم دولت را مجبور کنیم تا به قول های خود در زمینه قدرت خرید کارکنان بخش دولتی عمل کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس