کد خبر 625664
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳

رهبر کنونی و عضو مخالف جنگ حزب اپوزیسیون بریتانیا که در رقابت برای رهبری بعدی است، در نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

 به گزارش مشرق، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد «جرمی کوربین» رهبر کنونی حزب کارگر بریتانیا در رقابت با «اوون اسمیت» پیشتاز است و نتیجه قطعی انتخابات روز 24 سپتامبر مشخص می‌شود.

به نوشته تلگراف، با وجود آنکه این ادا مطرح شده بود که اسمیت نسبت به رقیب خود جلوتر است اما در حقیقت حمایت‌های از کوربین بیشتر بوده است.

نتایج نظرسنجی یوگاو نشان می‌دهد تا کنون 62 درصد آرا برای کوربین و 38 درصد دیگر برای اسمیت بوده‌اند. سال گذشته کوربین توانست 60 درصد آرا را برای رهبری حزب کارگر از آن خود کند.

این در حالیست که بعد از برگزاری همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا و رای اکثریت مردم به خروج، فشارهای زیادی علیه کوربین برای کناره‌گیری از رهبری حزب کارگر وجود داشت. حتی برخی وزاری کابینه کوربین علیه وی توطئه کردند و 172 نماینده حزب در پارلمان علیه کوربین رای عدم اعتماد دادند اما حمایت‌های مردمی از وی همچنان بیش از دیگر نامزد رهبری حزب اپوزیسیون بریتانیاست.

یوگاو در نتایج نظرسنجی خود اعلام کرد از میان اعضای حزب کارگر، 52 درصد رای به کوربین داده و 40 درصد به اسمیت رای داده‌اند. همچنین از میان حامیانی که در حزب کارگر ثبت نام کرده‌اند، 70 درصد به کوربین رای داده و 33 درصد رای به اسمیت دادند.

نتیجه نظرسنجی اتحادیه‌های حامی کارگر هم نشان می‌دهد کوربین 54 درصد آرا را کسب کرده و اوون تنها 33 درصد آرا را از آن خود کرده است.

کوربین که از نمایندگان ضدجنگ حزب کارگر بوده و از مخالفان مشارکت انگلیس در جنگ عراق بود همواره از سوی رسانه‌ها و اعضای جنگ‌طلب حزب خود و حزب رقیب مورد حمله قرار گرفته است اما حامیان خود را در میان اقشار مختلف مردم دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس