کد خبر 625972
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴

مواضع متناقض نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ مردم آمریکا را دچار سردرگمی و بلاتکلیفی کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، کمیپن انتخاباتی دونالد ترامپ طی ماه ای اخیر نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته است. به همین دلیل ترامپ تصمیم گرفت تا مدیر کمپین تبلیغاتی خود را اخراج کند و پیام خود را به شکل دیگر برای رای دهندگان تشریح نماید. در نظرسنجی ها او هنوز هم از هیلاری کلینتون از لحاظ میزان آرا عقب تر است، در عین حال جمهوریخواهان نیز از وی روی برگردانده اند.

به همین دلایل بود که طرفداران پرو پا قرص ترامپ از وی خواستند که به مکزیک برود تا با «انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهور این کشور دیدار کند و خود را همانند یک مرد سیاسی تمام عیار اعلام و در میان میلیون ها رای دهنده آمریکایی جایگاه جدید و مناسب تری پیدا کند. وی طی این سفر در مورد مواضعی که در گذشته و در قبال مکزیکی ها و مهاجرین اسپانیایی تبار گرفته بود به بحث نپرداخت زیرا صحبت های گذشته ترامپ در این موارد باعث رنجش بسیاری از مردم مکزیک شده بود.

او حتی در مورد پیشنهاد خود مبنی بر ایجاد دیوار در مرز مکزیک و آمریکا به منظور جلوگیری از ورود مهاجرین مکزیکی به خاک آمریکا با رئیس جمهور نیتو صحبت نکرد. با تمام این اوصاف کاملا می توان فهمید که در سیاست ها و رفتار ترامپ نسبت به برخی از مواضع سابقش تغییر کلی روی داده است.

ترامپ در مورد مکزیکی تبارها گفت: «آمریکایی های مرکزیکی تبار مردم خاص و سخت کوشی هستند. من برای این افراد، ارزش های خوب خانوادگی آن ها و اعتقادات شان احترام ویژه ای قائل هستم.»

ترامپ تلاش کرد تا از مواضع گذشته خود کاملا  تغییر موضع دهد و در مورد 11 میلیون مهاجر بی نام نشانی که آن ها را به مهاجرت و فعالیت های غیر قانونی محکوم کرده بود تجدید نظر کند. او قبلا پیشنهاد کرده بود که ایجاد یک نیروی ویژه برای دستیابی به این اهداف ضروری است. در حال حاضر ترامپ بر این باور است که ایجاد این نیروی ویژه تنها برای کنترل مهاجرین بسیار خطرناک و قاتل لازم است نه برای همه مهاجرین.

در چهارشنبه شب گذشته که ترامپ در جمع مردم فونیکس حضور پیدا کرده بود، گرچه  موضع جدید خود را در مورد کنترل مهاجرین رسما اعلام کرده بود با این حال نتوانست جلوی خشم خود را بگیرد و سیاست های قبلی خود را مجددا ابراز کرد.

او دوباره مهاجرین را به شدت محکوم کرد و آن ها را به عنوان تهدیدی برای آمریکا بر شمرد. ترامپ سیاست های کلینتون را سیاست مرزهای باز نامید که به هرکسی اجازه می هد تا به این کشور وارد شوند و همه چیز را نابود کنند.

دونالد ترامپ با بیان این گونه نظرات متفاوت و متناقض حتی در ذهن نزدیک ترین هواداران خود نیز ابهام و سردرگمی ایجاد کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس