امام جمعه مشهد با بیان اینکه مهمترین اصل در روابط خارجی ما حمایت از مظلوم است، گفت: با قاطعیت بیشتر و حمایت‌ها باید مسلمان‌کشی را در کشمیر از بین برد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امروز سالروز جنگ احزاب(جنگ خندق) است، در جریان این جنگ چند نکته تجربی در آموزه سیاسی و زندگی امروز ما وجود دارد.

وی افزود: از ابتدای پیدایش نسل حضرت ابراهیم(ع)، عرب و یهود معاند یکدیگر بودند و برای اولین مرتبه این جنگ را به وجود آوردند، در این جنگ پیامبر(ص) اطراف مدینه را خندق کندند.

امام‌جمعه مشهد گفت: دبیر سازمان ملل وقتی می‌گوید آزمایش موشکی ایران خلاف برجام است درحالی‌که در برجام نکته‌ای که بخواهد ایران را در این موضوع محدود کند وجود ندارد، آقایانی که مدعی صلح جهانی هستند این را مطرح می‌کنند، در حالی‌که 52 لایحه را که ضد ایران تصویب‌شده را نمی‌بینند.

علم الهدی تأکید کرد: پیامبر(ص) در جنگ احزاب به قدرت داخلی اتکا کردند و اطراف مدینه را خندق کندند، این خصوصیت پیامبر(ص) باید امروز یک آموزه سیاسی برای ما باشد؛ همچنین رهنمودهای مقام معظم رهبری متکی بر آموزه وحی، سیره معصومین(ع) و پیامبر(ص) است، اینکه ایشان اصرار بر اقتصاد مقاومتی دارند در حقیقت اجرای آموزه رسول‌الله(ص) در جنگ احزاب است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: در روایات آمده است که مسلمانان می‌خواستند پیامبر (ص) را دست‌بسته به مشرکین تحویل بدهند و متواری شوند، از این‌ رو خداوند متعال در آیات قرآن می‌فرمایند؛ وقتی قدرت‌های مادی را ببینید و تعاملات سیاسی را مشاهده کنید آنگاه از شدت وحشت در مقابل دشمن دل‌های شما در حنجره‌هایتان گیر می‌کند و به خدا گمان بد می‌کنید.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه امروز در جامعه ما لابه‌لای جریان‌های سیاسی انحرافی دقیقاً همان منطقی دیده می‌شود که منافقین در جنگ احزاب در بین مسلمانان داشتند، یادآور شد: اینکه بگوییم انقلاب 57 تمام شد و حرف‌های رهبری را زیر نگین تحلیل‌های سوء شیطانی قرار بدهند و به دشمن چشم داشته باشند صحیح نیست، وضع دنیا طوری دیگر است و این‌گونه نیست که برخی می‌بینند و تحلیل می‌کنند.

وی خطاب به جمع حاضر گفت: چند روز پیش در فضای مجازی حرف‌های برژینسکی پیر از مشاورین سیاسی کاخ سفید پخش شد که در رابطه با حوادث ترکیه گفت؛ «معتقد هستم، اوباما، اولاند، مرکل و کامرون باید به‌صف قرار بگیرند و از مسؤولین ایران بپرسند چطور یک کشور امنی را در دریای ناامنی توانستند به وجود بیاورند و اداره می‌کنند؟».

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: این امنیت کشور ما که آقای پیر سیاست آمریکایی آن را عنوان می‌کند باید گفت با کدام قدرت ما درست‌ شده است؟ این جز با سرانگشت مدیر یک رهبر حکیم و با حکمت است؟ این قدرت را دشمن ما دارد می‌بیند و دقیقاً متوجه است منشأ این قدرت تصمیمات حکیمانه رهبری است اما بعضی آن را نمی‌بینند.

علم‌الهدی در ادامه با اشاره به حوادث جنگ احزاب و نکات آموزنده آن گفت: صف‌بندی جنگ احزاب وقتی تشکیل و عربده‌های عمرو بن عبدود در میدان طنین‌انداز شد کسی جرأت مبارزه با او را نداشت اما خداوند این لشکر و آن عمرو بن عبدود را با یک ضربت حضرت علی(ع) نابود کرد.

وی با اشاره به اینکه فتح‌الفتوح با ولایت است، تصریح کرد: آنچه که مهم است مردم و مسؤولان عزیز ایثارگر باید وابستگی خود را به ولایت روزافزون قرار دهند، عزیزان مسؤول نباید خدای‌ناکرده دچار تنگی بینش بشوند، مسلمانان مظلوم را در کشمیر به شهادت می‌رسانند و این درست نیست عزیزان ما در برابر این مظلومیت به خاطر حفظ روابط سیاسی با هند برخورد قاطعی نداشته باشند، اصل اول در جریان روابط سیاسی خارجی حمایت از مظلوم است، امیدواریم عزیزان ما با یک قاطعیت بیشتری از این مظلومین حمایت کنند و در لابی‌های ارتباط با هندی این مسلمان‌کشی را در کشمیر از بین ببرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس