کد خبر 624267
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۱

رسانه ها گزارش دادند، عبدالفتاح السیسی روز یکشنبه در دیدار با یک هیات شورای امنیت ملی امریکا درباره احیای مذاکرات صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت وگو کرد.

به گزارش مشرق، نهاد ریاست جمهوری مصر در بیانیه ای اعلام کرد که السیس گفت که دستیابی به راه حل نهایی درباره مناقشه فلسطین گامی بسیار موثر در ایجاد ثبات در خاورمیانه خواهد بود.
در این خبر به اعضای هیات و مشخصات آن اشارهای نشده است.
 
وی تاکید کرد: مصر تلاش های پیگیر و مصرانه خود را برای صلح میان دو طرف وبرپایی کشور فلسطین در محدوده مرزهای ۱۹۶۷به پایتختی بیت المقدس شرقی ادامه می دهد.
 
علا یوسف سخنگوی نهاد ریاست جمهوری مصر گفت : در این دیدارکه با حضور وزیر خارجه مصر صورت گرفت تلاش های جاری برای احیای مذاکرات صلح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: اعضای هیات امریکایی نیز دراین دیدار برای افزایش روابط استراتژیک بین مصر و ایالات متحده ابراز امیدواری کردند.
 
سخنگوی نهاد ریاست جمهوری مصر افزود: اعضای هیات امریکایی بر اهمیت روابط با مصر به عنوان یکی از شرکای مهم کشورشان تاکید کردند.
 
در ماه های اخیر، قاهر میزبان دیدارهای فشرده ای در سطوح مقامات بلندپایه امریکایی از جمله فرماندهان نظامی عالیرتبه بوده است.
 
این هیات امریکایی در اواسط هفته گذشته در سفری چند روزه به قاهره آمده است. مدت دقیق این سفر اعلام نشده است.
 
رییس جمهوری مصر در هفته گذشته در گفت وگو با رسانه های مصری از دعوت پوتین از محمود عباس و نتانیاهو برای انجام گفت وگوهای مستقیم در مسکو خبرداده بود.
 
وی به موضع دو طرف درقبال این دعوت اشاره نکرد و درباره تعیین یا عدم تعیین موعد مشخصی برای این دیدار نیز سخن نگفت.
 
خبرگزاری اناتولی گزارش داد، در ماه می سال جاری (اردیبهشت ماه) رئیس جمهوری مصر فلسطینیان و رژیم صهیونیستی را به آغاز گفت وگوی مستقیم فراخواند وبه اهمیت این موضوع تاکید کرد.
 
گفت وگوهای صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی پس از ۹ماه مذاکره ؛ به خاطر مخالفت رژیم صهیونیستی با متوقف کردن شهرک سازی ها در سرزمینهای فلسطینی ؛مخالفت با پذیرش مرزهای سال 1967و نیز مخالفت با آزادی اسرای باسابقه فلسطینی از زندانهای این رژیم در ماه اویل ۲۰۱۴ بدون هیچ نتیجه ملموسی پایان یافت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس