کد خبر 625002
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

اوضاع بد اقتصادی مصر محبوبیت عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر را در میان افکار عمومی کاهش داده، به حدی که 74 درصد مصری ها با ادامه ریاست جمهوری وی مخالفند.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری نهرین نت روز سه شنبه گزارش داد: محبوبیت عبدالفتاح السیسی بعد از گذشت دو سال از ریاست جمهوری مصر که توانست 96 درصد آرا را به خود اختصاص دهد، اکنون رو به کاهش نهاده است.

اوضاع بد اقتصادی موجب کاهش محبوبیت السیسی شده و وی همچنان بر افزایش مالیات و بالا بردن قیمت برق، آب و گاز غیرصنعتی اصرار دارد.

دولت مصر می گوید، اعمال مالیات های جدید بر مصری ها در جهت حمایت از ارتش ، پلیس و دستگاه قضایی است؛ مقامات مصری از کارگران مصری در خارج از این کشور نیز مالیات می گیرند.

تحت این شرایط طرفداران السیسی با انجام تبلیغاتی درخواست تجدید نظر و ادامه ریاست جمهوری وی را به مدت 8 سال و بدون انجام انتخابات خواستار شده اند.

این در حالی است که السیسی اعلام کرده در صورتی که مردم مصر به ریاست جمهوری وی تمایل داشته باشند او بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهور خواهد شد.

ناظران معتقدند، اکنون صحبت درباره نامزدی السیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر که قرار است در سال 2018 میلادی برگزار شود، بسیار زود است.

در همین حال محافل رسانه ای غربی نیز نسبت به نامزدی وی هشدار داده اند و السیسی را مسئول فروپاشی اقتصاد مصر می دانند.

بحث و جدل درباره دور جدید ریاست جمهوری مصر نشان داده که محبوبیت عبدالفتاح السیسی به طور آشکار رو به کاهش نهاده و دلیل آن هم مشکلات و بحران اقتصادی است که بر طبقه فقیر و متوسط جامعه تاثیر منفی گذاشته است.

نظرسنجی مرکز مطالعات و بررسی رسانه ها و افکار عمومی که به مخالفان مصری تمایل دارد، نشان می دهد 74 درصد از مصری ها با ادامه ریاست جمهوری السیسی مخالفند و این در حالی است که تنها 11 درصد از ادامه حاکمیت وی بر مصر حمایت کرده و 15 درصد هم گفته اند، آنچه که در مصر روی می دهد برای آنان مهم نیست.

ناظران می گویند، دلیل کاهش محبوبیت السیسی بحران اقتصادی و گرانی است و طرفداران وی تلاش می کنند تا مسئولیت بحران را متوجه وزیران کابینه السیسی کنند.

ناظران با اعلام این که مصر با چالش های بزرگ اقتصادی روبروست، هر گونه توطئه اقتصادی علیه مصر را تکذیب می کنند.

در همین حال طرفداران السیسی تیمی برای ورود به انتخابات در سال 2018 تشکیل داده اند و اقدام به جمع آوری امضا از مصری ها برای تجدید نظر در قانون اساسی و تمدید ریاست جمهوری وی به مدت 8 سال کرده اند.

با وجود بحث و جدل درباره محبوبیت السیسی و امکان نامزدی وی در انتخابات اکنون توپ به زمین ملت مصر افتاده است، چرا که السیسی در جریان گفت وگو با 3 نفر از سردبیران روزنامه های مصری گفت که من به خواست مردم مصر اهمیت می دهم و اگر آنان بخواهند بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهم کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    دلیل نمیشه. چون خیلی از مصریها داعش را می خواهند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس