کد خبر 623173
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

شهر داریا واقع در حاشیه جنوب غربی دمشق و یکی از مهمترین کانون های بحران در نزدیکی پایتخت سوریه از ساعتی پیش برای همیشه از حضور گروه های تروریستی تکفیری پاکسازی خواهد شد.

گروه جهان مشرق- شهر داریا واقع در حاشیه جنوب غربی دمشق و یکی از مهمترین کانون های بحران در نزدیکی پایتخت سوریه از ساعتی پیش برای همیشه از حضور گروه های تروریستی تکفیری پاکسازی خواهد شد.

اهمیت آزادسازی داریای دمشق+فیلم و عکس

بنابر این گزارش، گروه های تروریستی تکفیری مانن القاعده، داعش و ارتش آزاد پس از دو سال محاصره کامل از سوی نیروهای ارتش و بسیج مردمی سوریه مجبور به تحویل دادن سلاح های خود به دولت سوریه و خروج از این شهر شده اند. تسلیم شدن گروه های مسلح در شهر داریا در منطقه غوطۀ غربی شهر دمشق "ضربه ای بسیار دردناک برای مخالفان مسلح و روحیه آنها" می باشد.

اهمیت آزادسازی داریای دمشق+فیلم و عکس

آزادسازی داریا، به مثابۀ جایزه ای ارزشمند برای نیروهای ارتش سوریه به شمار می رود. داریا به عنوان نماد مهم مخالفان مسلح تکفیری از ابتدای بحران در سوریه به شمار می رفت. دولت سوریه و گروههای مسلح در شهر داریا به توافقی دست یافتند که براساس آن، 700 عنصر مسلح سلاح های سبک و نیمه سنگین و سنگین خود را به ارتش سوریه تحویل و از این شهر به سمت شهر ادلب در شمال غربی سوریه می روند تا زمینه ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر داریا و تامین امنیت آن فراهم شود.

اهمیت آزادسازی داریای دمشق+فیلم و عکس

با آزادسازی و پاکسازی داریا هزاران نیروی نظامی که از سال 2011 در داخل و اطراف آن مستقر بوده اند امکان انتقال به جبهه های مهمتر مانند غوطه شرقی، حلب و لاذقیه را خواهند داشت. بویژه اینکه ارتش سوریه از یک ماه پیش عملیات وسیعی را برای پاکسازی کامل غوطه شرقی و تشدید محاصره بخش شری تحت اشغال القاعده در شرق حلب آغاز کرده و انصمام نیروهای جدید و تازه نفس از داریا می توان تحول ویژه ای را در عرصه میدانی آنها ایجاد کند. لازم به ذکر است که نظامیان مستقر در داریا از لشگر ویژه 4 گارد ریاست جمهوری ارتش سوریه هستند که از نخبه ترین نیروهای نظامی سوری بشمار می روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس