کد خبر 623202
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸

با پیشروی های اخیر ارتش سوریه در محور شرقی و شمال شرقی منطقه غوطه شرقی شهر دمشق مواضع گروه های تروریستی تکفیری جیش الاسلام و فیلق الرحمن در بخش شمالی آن نیز در حال محاصره شدن می باشد.

گروه جهان مشرق- با پیشروی های اخیر ارتش سوریه در محور شرقی و شمال شرقی منطقه غوطه شرقی شهر دمشق مواضع گروه های تروریستی تکفیری جیش الاسلام و فیلق الرحمن در بخش شمالی آن نیز در حال محاصره شدن می باشد.

آخرین تحولات میدانی غوطه شرقی دمشق+عکس

آخرین تحولات میدانی غوطه شرقی دمشق+عکس

بنابر این گزارش، طی روزهای گذشته نیروهای ارتش و بسیج مردمی سوریه با گسترش حملات خود علیه مواضع تروریستهای تکفیری القاعده (جیش الاسلام) و ارتش آزاد (فیلق الرحمن) موفق به سیطره بر روستای حوش نصری و مزارع ریحان در بخش شرقی غوطه دمشق شده اند. طی 24 ساعت گذشته نبردهای شدید در دو محور حوش الظواهره و مزارع ریحان میان دو طرف در جریان بوده است. نیروهای ارتش سوریه در تلاش برای تثبیت موقعیت خود بر مزارع ریحان هستند. 

آخرین تحولات میدانی غوطه شرقی دمشق+عکس

آخرین تحولات میدانی غوطه شرقی دمشق+عکس

در صورت موفقیت، عملا صدها تروریست تکفیری مستقر در خطوط مقدم نبرد با نیروهای دولتی مستقر در دو ارتفاع مهم تل الکردی و تل صوان در بخش شمالی غوطه دمشق در محاصره قرار خواهند گرفت. در مقابل تروریستها ضمن اجرای پاتک در مزارع ریحان حملات همزمانی را بر علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه در حوش النصری آغاز کرده اند تا آنها را وادار  به عقب نشینی از منطقه شوند. غوطه شرقی دمشق از ابتدای بحران در سوریه یکی از مهمترین مراکز فعالیت جریان های تکفیری در مجاورت پایتخت سوریه بوده است. 

آخرین تحولات میدانی غوطه شرقی دمشق+عکس

در پی گسترش عملیات نیروهای ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق، گروه های تروریستی تکفیری جیش الاسلام، فیلق الرحمت و جیش الفسطاط (جبهه النصره و احرارالشام) با صدور بیانیه های پی در پی اعلام کردند که قصد تشکیل اتاق عملیات مشترک برای جلوگیری از پیشروی های نظامیان سوری را دارند. این گروه ها طی یکسال گذشته جنگ خونینی را برای سیطره بر بخش های مختلف غوطه شرقی علیه یکدیگر آغاز کرده بودند که صدها کشته و اسیر برجای گذاشته است.

آخرین تحولات میدانی غوطه شرقی دمشق+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس