گروه تروریستی جبهه فتح الشام (جفش) 56 عنصر خود را در استان «حماه» بازداشت کرد. این افراد قصد پیوستن به همتای تروریستی خود یعنی داعش را داشتند.

 به گزارش مشرق، این روزها در پی شکستهای متوالی گروه تروریستی «جبهه فتح الشام» -جفش- (جبهه النصره سابق) و اعلام جدایی آن -هر چند ظاهری- از القاعده خبر میرسید که تروریستها این گروه در حال پیوستن به داعش هستند.

یک منبع میدانی اعلام کرد که جبهه فتح الشام 56 نفر از عناصر خود را که در بیابانهای «حماه» به سوی گروه داعش در حرکت بودند بازداشت کرد.

امروز همچنین برخی از منابع خبری اعلام کردند که شماری از سرکرده های احرار الشام از جمله مسئول مالی این گروه به جبهه فتح الشام (جفش) پیوسته است.

این منبع درباره علت این مسئله گفت: جداییهایی که در میان جفش به وجود آمده از زمانی که «جولانی» (سرکرده اصلی آن) جدایی این گروه از القاعده را اعلام کرد از پیش برنامه ریزی شده بود... ولی افراد مسلح بیم آن داشتند که دستشان رو شود. از این روی جدا شدن به تأخیر افتاد... و پس از لو رفتن بازداشت شدند.

وی تأکید کرد که این تروریستها «مهاجرین» (تروریستهای خارجی که به سوریه آمده اند) بودند؛ زیرا شیوه و دنباله روی آنان از القاعده است؛ از این روی جولانی قصد دارد با تغییر نام آن را به عنوان یک گروه میانه رو از سوی آمریکا جا بزند. به همین دلیل شیوه افراطی داعش با این تروریستها همخوانی دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس