کد خبر 622011
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

منابع سوری از حضور تکفیری‌های هم‌پیمان جبهه النصره در صفوف نیروهای کُرد در حسکه خبر داده و تاکید کردند در حملات توپخانه‌ای کُردها به محله‌های مسکونی این شهر دست‌کم ۲۳ غیرنظامی کشته و شمار زیادی زخمی شدند.

 به گزارش مشرق، منابع میدانی در حسکه حضور نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران یا مقاومت حزب اله لبنان در درگیری‌های نیروهای دولتی سوریه با نیروهای کُرد آسایش در حسکه را رد کردند.

این منابع افزودند: شایعات نیروهای کرد درباره حضور نیروهای همپیمان ارتش سوریه در حسکه به منظور برانگیختن حس ترحم شیخ نشین‌های عرب حاشیه خلیج فارس و زمینه‌سازی کُردها برای ائتلاف با تروریست‌های تکفیری فعال در سوریه است.

به گفته منابع میدانی، نیروهای کُرد آسایش همچنان محله‌های مسکونی حسکه را با گلوله‌های خمپاره هدف می‌گیرند و به طور عمدی با تانک‌های خود محله‌های مسیحی نشین مرکز شهر را نیز بمباران می‌کنند.

نیروهای کُرد با پشتیبانی شماری از تروریست‌های همپیمان جبهه النصره به محله‌های جنوب و غرب حسکه هجوم بردند، اما یگان‌های دفاع وطنی و نیروهای یگان پنجم گارد مرزی سوریه با شلیک آتش توپخانه‌ای خود موفق به دفع این حملات شدند.

منابع سوری با اشاره به اینکه هیچ تغییری در خطوط مقدم محورهای درگیری در حسکه ایجاد نشده است، گفت: مذاکرات در حسکه با میانجیگری روسیه ادامه دارد و در صورت اعمال آتش بس جدید مذاکرات تکمیل خواهد شد.

از سوی دیگر منابع پزشکی در حسکه شمار غیرنظامیانی را که در حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای نیروهای کرد طی چهار روز اخیر به شهادت رسیده اند، 23 تن خواند و گفت: امداد رسانی به شمار زیادی از زخمی‌ها به دلیل ممانعت نیروهای آسایش از رسیدن کمک های پزشکی به غیرکُردها متوقف شده است.

این در حالی است که در پی اقدام نیروهای کُرد در مسدود کردن مسیر مواصلاتی قامشلی به حسکه، کمبود مایحتاج اساسی مردم حسکه موجب وخامت اوضاع انسانی و ترس و نگرانی آنها شده است .

نیروهای کُرد همچنین مانع رفتن غیرنظامیان غیرکُرد به ریف شمالی حسکه شده و آن را تهدید امنیتی برای حضور خود در شمال حسکه تلقی می‌کنند.

درگیری «یگان‌های پشتیبانی مردمی کُرد» با ارتش سوریه طی هفته گذشته شدیدترین درگیری میان نیروهای دولتی با افراد مسلح کُرد طی 5 سال گذشته بود.

کاخ سفید هم با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت شدید خود از نیروهای کُرد آنها را متحدان آمریکا در منطقه خواند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پويا ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    نقشه جديدي از نخود تمام آش هاي فتنه يعني آمريكاي جنايتكار ، باز كردن جبهه جديدي براي جلوگيري از پيروز شدن محور مقاومت در حلب و گرفتن تمركز ارتش در حلب...
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    اسد بایستی از حسکه بره
  • محمد ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    دم ايران تركيه روسيه گرم ايشالله اين كردهاي تجزيه طلب رو داغون ميكنيم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس