وزیر خارجه عراق اعلام کرد که پیروزی کشورش بر داعش پیروزی تمامی امت‌ها و ملت‌های جهان است و همه باید در این راه به بغداد کمک کنند.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق در دیدار با جورجی بوستن، معاون نماینده سازمان ملل در بغداد درباره آخرین تحولات سیاسی و امنیتی و حمایت این سازمان از عراق و تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر کرد.

الجعفری گفت: پیروزی عراق بر داعش پیروزی برای تمامی امت‌ها و مردم جهان است چرا که برای دفاع از خود و به نیابت از جهان با داعش می‌جنگیم.

وی افزود: میزان حمایت سازمان ملل از عراق نشان دهنده حس مسئولیت پذیری این سازمان در قبال دیگر کشورهای جهان است چرا که عراق وارد جنگ جهانی علیه داعش شده و در شرایط اقتصادی سختی قرار دارد که تلاش بیشتری را از جامعه جهانی می‌طلبد.

وزیر خارجه عراق ضمن قدردانی از حمایت‌های سازمان ملل بر لزوم تلاش بیشتر و فراهم آوردن تمامی کمک‌ها برای عملیات موصل تأکید کرد.

وی گفت: مواضع سازمان ملل در قبال وحدت عراق و تقدیرش از تلاش‌های نیروهای مسلح و حشد شعبی نشان می‌دهد که این سازمان واقعیت تحولات میدانی عراق را درک می‌کند به ویژه اینکه عراقی‌ها با فداکاری‌های خود و قهرمانی‌هایشان در آزادسازی خاک عراق وحدت ملی را به تصویر کشیدند.

الجعفری گفت: عراق از بحران کنونی عبور خواهد کرد و نقش مهم خود را در منطقه و جهان باز خواهد یافت. دولت عراق اصلاحات مطلوبی را که می‌تواند فساد و تمامی موانع بر سر راه بازسازی کشور را از بین ببرد، محقق خواهد کرد.

بوستن نیز تأکید کرد که سازمان ملل به حمایت از عراق و فراهم آوردن کمک‌های انسانی تا زمان از بین بردن تروریسم پایبند است.

وی "پیروزی‌های بزرگ نیروهای عراقی" در جنگ علیه داعش را ستود و گفت: سازمان ملل در کنار دولت عراق برای فراهم آوردن امکانات لازم جهت از بین بردن تروریسم و بازگشت ثبات به این کشور تلاش می‌کند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس