کد خبر 621330
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶

نیروهای ارتش عراق و الحشد الشعبی در داخل شهر «القیاره» در جنوب موصل توانسته‌اند از سه محور پیشروی کرده و بیشتر مناطق شهر را آزاد کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش عراق با کمک نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی)  از صبح امروز عملیاتی را از سه محور شرقی،غربی و جنوبی (از پل ورودی به شهر القیاره واقع در جنوب شهر) آغاز کردند و موفق شدند ساعتی بعد از درگیری شدید با تروریست‌های داعش وارد شهر شوند و خطوط دفاعی اولیه داعش را درهم بشکنند و تعدادی از تروریست‌های داعش را از پای در آورند.

نیروهای عراقی موفق شدند دقایقی قبل با حملات مجدد خود تا مناطق مرکزی شهر پیش بروند و تروریست‌ها را به مناطق شمالی شهر متواری کنند.
 
 در حال حاضر حدود 75 درصد از شهر پاکسازی شده است و نیروهای عراقی در حال پاکسازی مابقی شهر هستند.

تروریست‌های داعش موجود در شهر از مناطق شمالی شهر به طرف مناطق جنوبی موصل متواری و تعدادی از عناصر داعش برای جلوگیری از شهر به مناطق شمالی شهر اعزام شده‌اند.

درگیری‌ها بشدت در بخش‌های شمالی شهر همچنان ادامه دارد. در حال حاضر تروریست‌ها از جنوب شرق و غرب محاصره شده‌اند و تنها از بخش های شمالی شهر راه فرار دارند.

شهر راهبردی القیاره واقع در جنوب استان نینوی، شهرهای الشرقاط (شمال استان صلاح الدین)، مخمور (جنوب غرب استان اربیل) و موصل را بهم متصل می‌کند و دروازه ورود نیروهای عراقی به شهر موصل محسوب می‌گردد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس