کد خبر 621362
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از واردات بذر مصرفی در ایران از 5 کشور خارجی خبر داد.

به گزارش مشرق، یزدان سیف در نشست خبری خود درباره حجم واردات بذر مصرفی و نام کشورهای صادرکننده بذر گفت: 11 شرکت دنیا د ر 5 کشور جهان 75 درصد سهم تولید بذر را برعهده دارند که ما هم از این کشورها بذر وارد کرده‌ایم.
 
وی از ذکر نام کشورهای مذکور خودداری کرد و حتی میزان واردات بذر را هم اعلام نکرد و فقط در برابر سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چه راهکاری برای جلوگیری از تهدید سلامت غذایی مردم توسط بذرهای وارداتی انجام داده‌اید گفت: بحث سلامت بذرها درباره بذرهای تراریخته یا بیوتکنولوژیک مطرح است که ما بذر تراریخته و یا بیوتکنولوژیک وارد نکرده‌ایم.
 
وی همچنین از افتتاح باشگاه کشاورزان با خط ارتباطی 1559 ظرف هفته آینده در سراسر کشور خبر داد و در مورد مزایا و خدمات آن گفت: ‌ارائه تحلیل اطلاعات هواشناسی کشاورزی، تامین نهاده‌های کشاورزی، انجام آزمایشات آب خاک، سفارش‌گذاری نهاده و حمل نهاده به محل مصرف و صدور کارت اعتباری جهت خرید نهاده‌ها از جمله خدمات جدید به کشاورزان از طریق 1559 است.
 
خبرنگار ما درباره رقم کارت اعتباری از یزدان سیف پرسید که وی باز هم از ارائه رقم خودداری کرد و گفت: رقم کارت اعتباری نهاده متناسب با نیاز کشاورز، سطح زیرکشت و بر اساس اعتبارسنجی بانک کشاورزی تعیین می‌شود.
 
وی همچنین درباره شرایط کشاورزان برای استفاده از خدمات فوق گفت: کشاورزانی که شناسنامه بهره‌برداری از وزارت جهاد کشاورزی داشته و حق عضویت از 50 تا 100 هزار تومان پرداخت کنند می‌توانند از خدمات 1559 بهره‌مند شوند.
 
یزدان سیف با بیان اینکه از نیمه شهریور ماه خدمات جدید به کشاورزان از طریق تماس با شماره تلفن مذکور در سراسر کشور ارایه می‌شود افزود: تاکنون در 13 استان کشور ارائه این خدمات از طریق خط ارتباطی 1559 ارائه می‌شود.
 
وی در عین حال تاکید کرد که هزینه حمل و نقل نهاده‌ها را از کشاورزان می‌گیریم.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس