کد خبر 621175
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت:من از تراکتورسازی تبریز انرژی می‌گیرم و هیچوقت نشده که وسط کار تیمم را رها کنم، حالا هم می‌گویم که آمدنم به استقلال خبر درستی نیست.

به گزارش مشرق، امیر قلعه‌نویی در خصوص آخرین شرایط تراکتورسازی تبریز و مسائل مختلف فوتبال صحبت‌های زیر را انجام داد.

*نگه داشتن تیم در تعطیلات سخت است

چرا اینقدر مصدوم دارید؟

همینطور است. وقتی بازی نباشد نگه داشتن تیم سخت است. ما هم سعی کرده‌ایم کار را جلو ببریم و متاسفانه دیروز مهدی شریفی از ناحیه مچ پا آسیب دید ولی ان‌شاءالله چیزی نیست و می‌تواند با ما ادامه دهد.

بقیه بازیکنان مثل بنگر، محمدی و ... چطور؟

کرار و محمدی در جریان بازی‌ها مصدوم شدند و بنگر هم رفته رفته کار می‌کند تا به ما اضافه شود. علیرضا رمضانی هم در تمرینات است و هیچ مشکلی ندارد.

جام شهدا هم که لغو شد. برنامه شما چیست؟

این را دیگر نباید از ما بپرسید که چرا بازی‌ها لغو شد. ما برنامه‌ریزی اردویی داشتیم ولی مسابقات شهدا لغو شد و حالا چهارشنبه با پیکان بازی می‌کنیم و بعد از بازی با ماشین‌سازی قصد داریم روز 13 شهریور یک دیدار تدارکاتی دیگر هم داشته باشیم.

امروز شایعه شده بود که قرار است به استقلال برگردید.

در مورد این موضوع چند بحث وجود دارد. اول اینکه هیچ صحبتی با من نشد. دوم اینکه آیا دیده‌اید تا حالا قلعه‌نویی در اواسط فصل مسئولیتی که دارد رها کند؟

*پیشنهاد خوب تایلند را به خاطر تراکتورسازی رد کردم

خیر... تا حالا چنین اتفاقی نیفتاده است.

قبل از اینکه با تراکتورسازی قرارداد ببندم و با آقای آجورلو صحبت کنم آقای حق‌تعالی با من تماس گرفت و یک پیشنهاد بسیار خوب از تایلند داشتم اما به او گفتم تراکتورسازی را خیلی دوست دارم و می‌خواهم ذهنیت مردم را از 4 سال پیش پاک کنم و به همین دلیل پیشنهاد تایلند را قبول نکردم. این را از آقای حق‌تعالی بپرسید که به جواب‌تان می‌رسید. من واقعا مردم تبریز را دوست دارم و خیلی خوشحالم که در اینجا ماندم و فکر می‌کنم حالا به آنها ثابت شده که 4 سال پیش نسبت به من ذهنیت اشتباه پیش آمده بود. وقتی پیشنهاد مالی 2 برابر تراکتورسازی را که از تایلند آمده بود را رد کردم نشاندهنده خیلی از مسائل است. همان 4 سال پیش برای ما برنامه درست کردند که در اینجا نباشیم ولی خدا را شکر حالا در خدمت تراکتورسازی هستم و کسی نیستم که وسط فصل کار را ول کنم و بروم.

*تراکتورسازی به من انرژی می‌دهد

ابتدای فصل هم از حضورتان در تراکتورسازی و کار کردن با چنین تیمی ابراز خوشحالی کرده بودید.

آقایان رمضانی و علی شفیع‌زاده که همین حالا هم به استقلال کمک می‌کنند شاهد هستند که زمانی که در استقلال اهواز بودم مسئولان استقلال از من خواستند به تهران بیایم و در حالی که تیم استقلال اهواز در حال سقوط بود به آنها گفتم که من در اهواز می‌مانم و وسط فصل کار را ول نمی‌کنم. تراکتورسازی به من انرژی می‌دهد و از کار در اینجا لذت می‌برم. زمانی است که یک تیم به شما انرژی منفی می‌دهد و آنوقت دوست دارید هر چه سریع‌تر فصل تمام شود تا بروی اما الان همه چیز خوب است و همه با هم صمیمی هستیم و چه مدیریت و چه بازیکنان و چه کادر فنی کنار هم لذت می‌بریم و فقط این تعطیلات است که کمی ما را اذیت می‌کند. در مورد منصوریان هم حرفی دارم.

*جانشین منصوریان نمی‌شوم

چه حرفی؟

او احتیاج به زمان دارد و یک مربی جوان محسوب می‌شود. من هرگز جای او نمی‌آیم چون در تیمی که هستم انرژی خوبی می‌گیرم. خوشحالم که نفراتی مثل عبداللهی و فریبا در کنار استقلال هستند و الحق و الانصاف اسم این نفرات پیشکسوت است چون اگر بیرون گود باشند روحیه می‌دهند و اگر داخل باشند کمک می‌کنند. امیدوارم این عزیزان که دنبال منافع شخصی نیستند و فکر و ذکرشان فوتبال است بتوانند به استقلال کمک کنند.

*با برگزاری بازی خارج از تبریز موافقم

این روزها شایعه شده که بازی تراکتورسازی و پرسپولیس در شهر دیگری غیر از تبریز برگزار می‌شود. آیا شما موافق هستید؟

طبیعتا من موافق چنین موضوعی نیستم. اما این موضوع قطعا در حیطه مدیریت است. تراکتورسازی فقط یک یادگار امام کم دارد که اگر بازی در آنجا برگزار نشود ما دوست داریم در ورزشگاه اختصاصی خودمان میزبان حریفان باشیم.

*تمرینات را باز می‌گذارم تا باقی‌الصالحات شود


این روزها در فوتبال ما باب شده که تمرینات خیلی از تیم‌ها پشت درهای بسته برگزار می‌شود اما شما معمولا تمرینات تیم‌تان را با حضور مردم برگزار می‌کنید و به نوعی مخالف بستن تمرینات هستید. دلایل این تصمیم‌تان چیست.

ما الان 2 روز است تمرینات‌مان در ورزشگاهی برگزار می‌شود که زیرمجموعه سپاه است. باور کنید 2 روز است به دنبال راهکاری هستیم که بتوانیم مجوز بگیریم، مردم به استادیوم بیایند و تمرین تیم را تماشا کنند اما من چند نگاه در این تصمیم دارم. اول اینکه تیم مال مردم است. در بحث بعد اعتقاد دارم تیمی که قوی باشد قدرت تاکتیکی‌اش را در زمین دیکته می‌کند و همین حالا اکثر فوتبال دوستان می‌دانند که بارسا و رئال با چه سیستمی و چه ترکیبی به میدان می‌روند. آنقدر گروه آنالیز داریم که دیگر نیازی نیست این مسائل رصد شود اما مسئله سوم که خیلی برای من مهم است بحث اجتماعی است. شما می‌دانید جامعه ما آسیب‌پذیر است و جوانان ما آسیب‌پذیر. وقتی ما در یک تمرین‌مان 1500 نفر میانگین شرکت می‌کنند اگر 3 ساعت در تمرین باشند 1500 ساعت آنها را از آسیب‌های اجتماعی دور کرده‌ایم و به آنها سرویس داده‌ایم. یعنی با یک تمرین ساده اجازه ندادیم یک جوان در معرض آسیب‌های اجتماعی مثل مواد مخدر، سیگار و خیلی از تفریحات ناسالم قرار بگیرد. او به تمرین می‌آید تا بازیکنی را که دوست دارد ببیند و در جامعه هم آسیب نمی‌بیند. هدف من از باز گذاشتن تمریناتم در همه تیم‌ها این موضوع است که به نوعی باقی‌الصالحات محسوب می‌شود. شما دیده‌اید اگر هم کار تاکتیکی خاصی داشته باشیم از مردم خواهش می‌کنیم نیم ساعت بیرون بمانند تا کارمان را انجام دهیم. حالا هم به دنبال مجوز هستیم که تماشاگران تراکتورسازی سریع‌تر به تمرینات بیایند.

*اگر در تهران بودم به استقبال بنا می‌رفتم

به عنوان سؤال آخر محمد بنا و اعضای تیم ملی کشتی فرنگی به تهران برگشتند. آنهم در میان استقبال مردم. صحبت شما با آنها چیست؟

محمد بنا خدمتش را به این مملکت کرده است. ورزش یک رویش باخت است و یک رویش برد. وجدانا اگر من تهران بودم صبح امروز به فرودگاه می‌رفتم تا از بنا استقبال کنم اما از طریق رسانه شما به محمد بنا خداقوت می‌گویم و امیدوارم این خسته نباشید من را از راه دور و از طریق رسانه بپذیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    0 0
    به عنوان یک طرفدار استقلال حاظر نیستم بیای استقلال حتی اگر به دسته یک هم سقوط کنیم
  • مهدی دوصفرهفت ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    0 0
    همین رو کم داشتیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس