کد خبر 621286
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰

علیرضا فغانی برای داوری کشورمان افتخار آفریده است، اما بی انصافی بود که در این بین از یاد ببریم ما در داوری دنیا مردی به اسم جعفر نامدار بزرگ داشته‌ایم که در 5 بازی جام جهانی حاضر بوده است.

به گزارش مشرق، مردانی مثل وحید فنایی، محمد ریاحی، علی خسروی و...در مسابقات مختلف جام جهانی جوانان وبزرگسالان والمپیک حضور داشته‌اند اما نامدار و فغانی بهترین‌ها بوده‌اند. درباره فغانی  به تفصیل حرف زده‌ایم اما حالا نوبت جعفر نامدار است.

جعفر نامدار (1392-1313) بازیکن شاهین تهران و از خانواده‌های قدیم تهران در محله آبشار (خیابان ری) بود. همان طور که فغانی بچه قدیمی محله شهرری بوده و پدرش هم از داوران قدیمی بوده است.

او در سال ۱۳۴۶ داور رسمی شد. نامدار  در جام جهانی فوتبال ۱۹۷۴ و جام جهانی فوتبال ۱۹۷۸ به عنوان داور وسط قضاوت کرده‌است و در سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۸ رییس کمیته داوران ایران بوده‌است.

پرافتخارترین داور ایران کیست؟ +عکس

 
 
نامدار در جام جهانی فوتبال ۱۹۷۴ بازی استرالیا و شیلی در برلین غربی قضاوت کرد که بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. او در این بازی مرتکب اشتباه بزرگی شد، به طوری که دو بار به ری ریچاردز بازیکن استرالیا کارت زرد نشان داد ولی او را اخراج نکرد، تا این که چهار دقیقه بعد کلایو توماس یکی از مسئولین فیفا او را از اشتباهش آگاه کرد.

همچنین وی در جام جهانی فوتبال ۱۹۷۸ دیدار دو تیم لهستان و مکزیک را که با برتری سه بر یک لهستان همراه بود سوت زد.

وی به عنوان کمک داور دیدارهای برزیل - لهستان (جام‌جهانی ۱۹۷۴)، آرژانتین - لهستان و سوئد – برزیل (جام‌جهانی ۱۹۷۸) نیز بوده‌است.

از دیگر قضاوت‌های بین‌المللی این نامدار می‌توان به حضور در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۲ و بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۷۶ اشاره کرد.

نامدار بازیکن تیم ملی فوتبال در مسابقات مقدماتی جام ملتهای 1960 آسیا بود. او 2 سال قبل در جنوب کالیفرنیا ودر 79 سالگی درگذشت.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس