در مراسمی که با حضور رئیس سازمان صدا و سیما و جمعی از مدیران این سازمان برگزار شد محمد اخگری سکان هدایت این معاونت را به پیمان جبلی سپرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در این مراسم حوزه برون مرزی را حوزه ای موثر در انتقال پیام انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و از این حوزه به عنوان سازمان دوم رسانه ملی یاد کرد.

رئیس صدا و سیما از شبکه های برون مرزی به عنوان بستری مناسب برای انتقال پیام نام برد و گفت: اگر پیام ها را در قالبی زیبا ارائه کنیم می توانیم به اثر بخش بودن آن امید داشته باشیم.

وی افزود: کار رسانه ای کاری متفاوت است و شاید به کمک رسانه بتوان بهتر و موثرتر پیام انقلاب اسلامی را به جهان انعکاس داد.

دکتر علی عسکری به نقش موثر رسانه در فضای کنونی جهان اشاره کرد و افزود: باید به کمک حوزه برون مرزی، بتوانیم علاوه بر خنثی سازی تلاش دشمن برای ایجاد اسلام هراسی ، ویژگی های انقلاب اسلامی را برای مخاطبان و علاقه مندان خارج از مرزهای ایران اسلامی تشریح کنیم.

وی به زحمات دکتر سرافراز و دکتر اخگری برای ارتقاء جایگاه معاونت برون مرزی اشاره کرد و افزود : در حالی که شبکه های رقیب مانند بی بی سی با بیش از شش میلیارد پوند بودجه سالانه اداره می شوند، ما شبکه های برون مرزی را با کمترین هزینه دوشادوش آن ها به پیش می بریم و این مهم با تکیه بر ایمان و اعتقاد کارکنان و مدیران این معاونت میسر شده است .

دکتر علی عسکری صدای رسانه ملی را صدای مقاومت در جهان دانست و افزود :در میان هیاهوی رسانه های بزرگ بین المللی، صدای ما چون صدایی متفاوت و مستقل است به گوش مخاطبان خواهد رسید و می توانیم پیام انقلاب اسلامی را که مبارزه با استبداد و استکبار است به گوش جهان برسانیم.

سپس دکتر اخگری معاون پیشین برون مرزی در تشریح عملکرد این معاونت به 24 ساعته شدن سیمای سحر و سیمای اردو اشاره کرد و افزود : این شبکه ها با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورمان می توانند مخاطب زیادی را جذب کنند و نقشی تعیین کننده داشته باشند.

وی همچنین به توسعه این شبکه ها در فضای مجازی و امکان دسترسی مخاطبان در سراسر جهان از این طریق به اطلاعات خبری، تولیدی، فیلم و سریال و موضوعات معارفی که در شبکه های برون مرزی تولید می شوند اشاره کرد و گفت: در این مدت علاوه بر توسعه در فضای مجازی موفق شدیم رادیو انگلیسی برون مرزی را نیز 24 ساعته کنیم .

دکتر اخگری تصریح کرد : معاونت برون مرزی صدا و سیما مهمترین حوزه رسانه ملی در برقراری ارتباط با جهانیان است و ما تلاش کرده ایم که به بهترین وجه پیام انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم .

 علی‌عسکری: رسانه‌ملی صدای‌مقاومت در جهان است

وی از راه اندازی پایگاه خبری پارس تودی به عنوان یکی از دستاورد های معاونت برون مرزی اشاره کرد و افزود: این پایگاه که اخبار و اطلاعات را به 32 زبان زنده دنیا تولید و به صورت چند رسانه‌ای ارائه می کند، ظرفیتی تازه برای رسانه ملی ایجاد کرده است.

معاون پیشین معاونت برون مرزی صدا و سیما از علاقه مندی مردم جهان به فرهنگ و آداب و سنن ایرانی یاد کرد و افزود: از دیگر ظرفیت هایی که این معاونت می تواند از آن برای نشر فرهنگ انقلاب بهره ببرد، تولید مستند هایی از مناطق مختلف کشور و ارائه آن به مخاطبان خارج از مرزهای ایران اسلامی است .

دکتر پیمان جبلی معاون برون مرزی صدا و سیما هم در این نشست با قدردانی از اعتماد رئیس سازمان صدا و سیما به وی ، معاونت برون مرزی را مجموعه ای فراتر از زمان خود ارزیابی کرد و گفت: این معاونت همیشه چند گام جلوتر از حوزه های مشابه خود حرکت کرده است . جبلی از شبکه پرس تی وی به عنوان شبکه ای مهم در میان شبکه های جهانی نام برد و افزود: این شبکه نباید خود را در میان رقبا ،در سطح پایین تری بداند . وی به تلاش بخش های مختلف معاونت برون مرزی برای حضور فعال در صحنه رقابت جهانی که رقابتی ناعادلانه است اشاره و از تلاش های کارکنان آن قدردانی کرد.

پیمان جبلی از مخاطبان برون مرزی شبکه های این معاونت به عنوان انسان هایی با فطرت های پاک نام برد و افزود :اگر بتوانیم این فطرت های پاک و آماده را کشف و پیام های خود را در قالبی زیبا ارائه کنیم، می توانیم به انتقال پیام انقلاب اسلامی از طریق رسانه های خود امیدوار باشیم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس