کد خبر 617385
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷

رئیس رسانه ملی از افتتاح رادیو زیارت به مرکزیت مشهد مقدس در حوزه معاونت امور استان های صدا و سیما در آینده ای نزدیک خبر داد .

به گزارش مشرق، علی عسکری امروز درحاشیه مراسم افتتاح چندین طرح در معاونت فنی رسانه ملی در مصاحبه با خبرنگاران هدف از راه اندازی این رادیو را ارتقا و گسترش موضوع زیارت دانست و گفت: افتتاح رادیو زیارت از موضوعات مورد علاقه ملت شریفمان است که محور آن امام رضا (ع) و دیگر ائمه اطهار (ع) است و امید است این رادیو بتواند خدمات ارزشمندی در این زمینه ارائه کند. 

وی با اشاره به طرح هایی که امروز در معاونت فنی گشایش و رونمایی شد افزود : 64 فرستنده دیجیتال امروز در استان تهران راه اندازی شد که می توان گفت استان تهران نخستین استان کشور است که پوشش دیجیتالی آن تکمیل شده است و البته قبلاً هم اقداماتی در این زمینه در استان قم صورت گرفته و امید است به برکت همزمانی افتتاح امروز با میلاد مبارک امام رضا(ع) پوشش دیجیتالی دیگر استان ها هم تکمیل شود.

علی عسکری با اشاره به افتتاح 120 پروژه فرستنده دیگر در سراسر کشور گفت : طرح کنترل خودروها از طریق ماهواره و جی پی اس و راه اندازی ایمیل سازمان(webmail.irib.ir )  نیز از دیگر طرح های امروز بود که امید است با ادامه روند توسعه و پیشرفت حوزه فنی سازمان صدا و سیما شاهد ایجاد زیرساخت های فنی برای فضای مجازی باشیم. 

وی درخصوص اچ دی شدن شبکه ها هم گفت: اچ دی شدن شبکه ها در دستور کار رسانه بوده و هست، لکن هزینه های درخور توجهی دارد که به محض فراهم شدن زمینه و شرایط آن اقدام می شود و البته برخی شبکه ها مانند «مستند و شبکه تماشا» اچ دی شده است و امیدواریم برای بقیه شبکه ها نیز این کار انجام شود ضمن اینکه شبکه سه هم برای ایام مسابقات ورزشی ، اچ دی پخش می کند. 

رئیس رسانه ملی باتاکید بر اینکه به لحاظ اجرایی، زیرساختهای سیگنال رسانی ها و اچ دی شدن شبکه ها فراهم است گفت: در این خصوص باید منابع آن تامین شود اما برغم کمبود منابع در این زمینه ،توسعه این موارد وجود دارد.علی عسکری در ادامه با اشاره به رویه فنی سازمان در خصوص تولید محصولات فنی و تجهیزاتی با فناوری بالا گفت: ما از فرصت تحریم استفاده کردیم و بسیاری از اقدامات با فناوری بالا را که تولید کنندگان آن نیز بسیار محدودند، جذب می کنیم .

وی با اشاره به رویکرد اقتصاد مقاومتی صدا و سیما افزود: با این رویکرد که برای سازمان درنظر گرفته ایم ، تصمیمی اتخاذ شد تا از تولیدات ملی و ساخت با تجهیزات فنی بالا حمایت کنیم درنتیجه امروز یکی از آن تجهیزات و پدیده های پیشرفته را که مایکروویو با فرکانس بسیار بالاست رونمایی کردیم.

در این مراسم علاوه بر معاون فنی، معاون اموراستان ها و فضای مجازی سازمان صدا و سیما نیز حضور داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس