کد خبر 618266
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

رئیس‌جمهور در نشست‌خبری پایانی سی‌امین سفر استانی هیئت دولت با تاکید براینکه در طول ۳ سال گذشته ۲۵۰ نفر از شخصیت‌های فعال علمی ایران در خارج به کشور بازگشته‌اند، گفت: برای اشتغال‌زایی راهی جز رونق اقتصادی و تولید نداریم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست‌خبری پایانی سی‌امین سفر استانی هیئت دولت در بخش ابتدایی سخنانش ضمن تقدیر از میهمان‌نوازی مردم کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: مردم در میزبانی از خادمان خود سنگ تمام گذاشتند. این استان در زمینه منابع‌طبیعی از جمله آب، استعداد مطلوبی دارد که تاکنون استفاده بهینه‌ای از منابع آبی استان نشده و امیدواریم با تسریع در روند سد تنگ‌سرخ شاهد تحول عظیمی در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه در این سفر مقرر شد طرح‌های خوبی در زمینه کشاورزی، طرح‌های گلخانه‎ای، آبیاری قطره‌ای و آبزیان حمایت و اجرایی می‌شود، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت مطلوبی در زمینه جذب گردشگری داخلی و خارجی از جمله کشورهای همسایه دارد که به‌طور حتم در صورت برنامه‌ریزی مدون در این زمینه شاهد افزایش گردشگری در این منطقه هستیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ این استان مسئله اشتغال است، خاطرنشان کرد: از جمله راه‌حل‌های این معضل توسعه گردشگری، کشاورزی، گیاهان داروئی و انجام فرآوری محصولات تولیدی استان و عرضه در بازارهای جهانی است که در زمینه توسعه گیاهان دارویی معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری مسئول پیگیری است.

حجت‌الاسلام روحانی از اختصاص 90 میلیاردتومان به بخش بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و تصریح کرد: همچنین 144 میلیارد تومان برای گازرسانی به روستاها و برخی شهرهای این استان در سال‌های 95 و 96 اختصاص داده شد که در این صورت بیش از 81 درصد جمعیت استان زیر پوشش گازرسانی قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در سی‌امین سفر استانی هیئت دولت 231 طرح افتتاح و 36 طرح کلنگ‌زنی شد، ادامه داد: یکی از اولویت‌های دولت یازدهم جلوگیری از مهاجرت روستائیان است. مطالبات عشایر و روستائیان که در دیدار با این قشر مطرح شد، به‌حق و درست بود و این قشر از جامعه تولیدگران کشور هستند به‌همین منظور برای رفع نیازمندی‌های آنان و عدم مهاجرت به شهرها در تلاش هستیم.

وی پرداخت سود تسهیلات بانکی به‌عنوان یارانه برای سوددهی سرمایه‌گذاری در این استان را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت دانست و گفت: 140 میلیارد تومان اختصاص دادیم که انشاءالله تحول بزرگی برای شروع کار بنگاه‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان استان باشد.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه از فعالیت 3 صندوق برای توسعه کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و خاطرنشان کرد: از لحاظ فنی و اعتباری راه‌های جدیدی را در استان اجرا می‌کنیم و برای طرح های آینده بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار مدنظر است.

وی در ادامه نشست‌خبری خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره تمهیدات دولت برای اجرایی‌ شدن مصوبات سفرهای استانی تأکید کرد: در همه این سفرهای استانی در تلاشیم تا آنچه اعلام می‌شود، در زمان مقرر اجرایی و عملیاتی کنیم. همچنین گزارش استانداران به هیئت وزیران، نظارت نمایندگان مجلس در طرح‌ها و پروژه‌ها، فعالیت و اقدامات سازمان برنامه و بودجه و نیز پیگیری‌های شخصی از دیگر اقدامات دولت برای عملیاتی‌شدن طرح‌های استانی است.

رئیس‌جمهور درباره برنامه‌های دولت برای برون‌رفت از مشکل بیکاری استان نیز اظهار داشت: برای اشتغال‌زایی راهی جز رونق اقتصادی و تولید نداریم که پیش‌تر راه‌حل استخدام دولتی بود، اما درحال حاضر باید نظام اداری چابک‌تر شود.

وی با اشاره به درآمدهای بسیار بالا در زمینه فناوری‌های نوین عنوان کرد: در حال حاضر شمار زیادی از شرکت‌های دانش‌بنیان با معافیت مالیاتی و دریافت وام از صندوق نوآوری در حال فعالیت هستند؛ در طول 3 سال گذشته نیز 250 نفر از شخصیت‌های فعال علمی ایران در خارج از کشور به کشور بازگشته و عمدتاً در همین شرکت‌های دانش بنیان مشغول فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: در شرکت‌های دانش‌بنیان درآمد بالا و متناسب با تحصیلات دانشجویان فراهم است که باید همه توان خود را برای اشتغال جوانان به‌ویژه در مناطق بحرانی به‌کار بگیریم.

وی تاکید کرد: برای تحقق اقتصادمقاومتی و رونق اقتصادی در کشور چندین نقطه برای پیگیری مصوبات دولت انتخاب شده که برای هر کدام از این پایلوت‌ها وزرایی از هیئت دولت برای پیگیری مأمور خواهند شد تا از استعداد، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران استانی به‌خوبی استفاده شود.

رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر برنامه‌های دولت در این سفر به‌منظور اختصاص اعتبار ویژه برای فرودگاه و راه‌آهن استانی گفت: در تلاش هستیم با توسعه زیرساخت‌ها و همچنین مرمت فرودگاه یاسوج برای جذب گردشگر به این استان اقدام کنیم. راه‌آهن استان نیز نیازمند به فاینانس و سرمایه‌گذاری خارجی است.

وی درباره اقدامات دولت برای زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی این استان خاطرنشان کرد: 11 طرح ورزشی تا سال 96 تکمیل خواهد شد که این طرح‌های فرهنگی و ورزشی برای نسل جوان به‌ویژه دختران و بانوان استان، ضروری است.

حجت‌الاسلام روحانی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی براینکه دولت چه نگاه ویژه‌ای به استان کهگیلویه و بویر احمد در این سفر استانی داشته است؟ گفت: وظیفه ماست که به هر استانی که دیرتر سفر می‌کنیم، فکر و اعتبار بیشتری در نظر بگیریم که در این استان، طرح‌هایی مانند یارانه تسهیلات و صندوق توسعه کشاورزی برای نخستین‌بار در کشور انجام می‌شود که البته صندوق توسعه استان نیز در نظر گرفته شده و روند اجرایی‌شدن آن در تهران پیگیری می‌شود.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    لابد با دعوت شما برگشتند !!!!!!!!!!!
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    ما که هر چه دیدیدم دانشمندان بیکار شده ای بودند که ناچار جلای وطن کردند!
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    از نخبگان داخلی استفاده کردید موند خارجی ها!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس