کد خبر 618221
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی تلاش شبه نظامیان طرفدار منصور هادی برای ورود به یکی از مناطق شهر صرواح در استان مأرب در شرق یمن را که با پشتیبانی هوایی عربستان انجام شد، ناکام گذاشتند.

 به گزارش مشرق، «منصور علی الهادیس»، یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن اظهار داشت: نیروهای ویژه یمنی در نجران اشغالی یک نیروگاه برق این منطقه را موشک‌باران کردند که به قطعی جریان برق آنجا منجر شد.

وی افزود: نیروهای یمنی همچنین از شهروندان نجران خواسته‌اند به مراکز نفتی عربستان در نزدیک مرز یمن که احتمالا طی ساعات آتی بمباران می‌شود، نزدیک نشوند.

الهادیس همچنین با اشاره به اینکه چندین دستگاه خودروی نظامی نیروهای ارتش آل سعود در نجران نیز هدف گرفته شده گفت: اهالی نجران از ورود رزمندگان یمنی به این منطقه و شکست عناصر وهابی شاد و مسرورند.

ناکامی تلاش تروریست‌ها برای نفوذ در مأرب

از سوی دیگر نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی تلاش شبه نظامیان طرفدار منصور هادی برای ورود به یکی از مناطق شهر صرواح در استان مأرب در شرق یمن را که با پشتیبانی هوایی عربستان انجام شد، ناکام گذاشتند.

یک منبع نظامی گفت: یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی تلاش مزدوران دشمن سعودی برای پیشروی در ارتفاعات عرقوب در جنوب ارتفاعات راهبردی هیلان را دفع کردند.

وی افزود: در همین حین هواپیماهای سعودی پنج بار منطقه هیلان و پیرامون آن را بمباران کردند که نتیجه‌ای در پی نداشت.

گروه‌های مزدور سعودی همچنین از سمت پادگان تداوین به سوی مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در ارتفاعات هیلان موشک شلیک کردند که با مقابله نیروهای یمنی روبرو شده و در نهایت برخی کشته و مابقی به سوی وادی عطیف عقب‌نشینی کردند.

نیروی هوایی ائتلاف سعودی همچنین مناطق استان محویت در شمال غرب یمن را بمباران کرد.

یک منبع امنیتی در اتاق عملیات این استان گفت: هواپیماهای سعودی پل باب الشق در شهر بنی سعد را 2 بار بمباران کردند.

هواپیماهای سعودی پادگان مرکزی نیروهای امنیتی در شهر محویت در شمال غرب یمن را نیز بمباران کردند و سپس به طور گسترده در آسمان شهر به پرواز درآمدند.

اوضاع امنیتی و نظامی در نهم به زودی متحول می‌شود

«عبدالحسن الهمذانی»، یکی فرمانده نظامی در شهر نهم در شمال شرق صنعا نیز خبر داد: شبه نظامیان تروریست با پشتیبانی نیروی هوایی عربستان شهروندان یمنی را هدف گرفته و ده‌ها تن از آنها را به خاک و خون کشید.

وی افزود: در حملات تروریست‌ها به شهر نهم در شمال شرق صنعا دستکم هشت نظامی کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

الهمذانی با اشاره به  تشدید بی سابقه حملات هواپیماهای سعودی به مناطق مسکونی نهم طی چند روز اخیر تاکنون، گفت: دستکم 30 غیرنظامی در این حملات اخیر کشته شدند.

فرمانده یمنی گفت: ائتلاف سعودی قصد درهم شکستن اراده مقاومت ملت یمن را دارد اما هرگز نمی‌تواند ارکان کمیته‌های انقلابی یمن را به لرزه درآورد.

وی افزود:کمیته‌های انقلابی با دفع حمله تروریست‌ها مواضع آنها را در جنوب و غرب نهم هدف گرفتند.

الهمذانی با بیان اینکه اوضاع در شهر نهم به زودی متحول خواهد شد، گفت: نیروهای نظامی عملیات بزرگی برای سرکوب تروریست‌ها تدارک دیده‌اند.

از سوی دیگر «مختار الشبوطی» یکی از فرماندهان انصار الشریعه القاعده در یمن در حین حضور در منطقه العزاعز در شمایتین در جنوب شهر تعز توسط افراد مسلح وابسته به یکی از گروه‌های طرفدار ائتلاف سعودی کشته شد.

شهرهای مختلف استان تعز که تحت سیطره مزدوران سعودی و تروریست‌هاست طی یک سال اخیر بارها شاهد تسویه حساب بین آنهاست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس