رئیس جمهور عراق احکام اعدام صادر شده برای عوامل جنایت پایگاه اسپایکر را که منجر به قربانی شدن بیش از ۱۵۰۰ نفر شد، به منظور اجرای آن تایید کرد.

به گزارش مشرق، شبکه سومریه نیوز نوشت: رئیس جمهور عراق تمامی احکام صادر شده در خصوص اعدام عوامل جنایت پایگاه اسپایکر را برای اجرا شدن تایید کرد.

بر اساس این گزارش «فواد معصوم» رئیس جمهور عراق تمامی احکام اعدام عوامل جنایت پایگاه اسپایکر را که پیش از این از سوی دادگاه تجدیدنظر تایید شده بود، برای اجرا امضا کرد. این افراد به انجام جنایات تروریستی که منجر به قربانی شدن صدها شهروند شده بود، محکوم هستند.

دفتر ریاست جمهوری عراق در همین راستا تصریح کرد: کمیته حقوقی دفتر ریاست جمهوری بررسی پرونده های باقی مانده را برای به نتیجه رساندن آنها بر اساس قانون اساسی ادامه می دهد.

لازم به ذکر است که در حمله خونین داعش به پایگاه «اسپایکر» عراق در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۱۷۰۰ نفر از نظامیان که در این پایگاه حاضر بودند قربانی شدند، چنانکه عده ای قتل عام شده و سرنوشت عده ای دیگر نامعلوم است.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    بسیج مردمی 150 هزار نیرو دارد یعنی حتی می تواند با ارتش امریکا و ترکیه بتنهایی بجنگد همه می دانند بخاطر ترس از بمباران هوایی آمریکا ارتش عراق پیشروی نمی کند و زمان به دشمن آمریکایی می دهند و نباید از بمباران ارتش امریکا و تهدیدات آن بترسند و باید بسوی شمال حرکت کنند قبل از اینکه جدایی استانهای شمالی عراق رسمیت یابد و در این راه باید کرکوک و مناطق مورد نزاع با کردها خصوصا کرکوک را در وهله نخست از داعش باز پس بگیرد دولت عراق باید به ارتباط و کمک های پیشمرگه به داعش اشاره نماید و کردها را در صورت حمایت و ورود به موصل تهدید شدیدی بنماید دیگر کار کردها و داعش این دو پیاده نظام آمریکا تمام است و نیروی مازاد خود را حداقل 10000 نفر را به حلب و دمشق بفرستد ببینید کردها رسما خود را نیرویی آمریکایی اعلام کرده اند باید با هزینه زیاد پول تعداد نیروی های حشد الشعبی را زیاد نمود زمان به نفع هیچ گروهی نیست خصوصا مقاومت- عراق در حال افغانستان نیزه شدن است باید جلوی این کار گرفته شود این کار شجاعت و مدیریت می خواهد
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    0 0
    1700 نفر در دانشکده نظامی قتل و عام شدند، یعنی اینها نشستند و فقط کشتن همدیگر را نگاه کردند. چرا مقاومت نکردند، چر نجنگیدند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس