فرمانده گردان‌های عصائب اهل الحق گفت که داعش ابزار آمریکایی‌ها برای تقسیم کشورهای منطقه است و وجود آن و قوت بخشیدن به این وجود تا تحقق اهداف آمریکا ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، "قیس الخزعلی" فرمانده گردان‌های عصائب اهل الحق گفت: اگر حشد الشعبی در عراق نبود مقدسات و مراقد اهل البیت هم باقی نمی‌ماندند، اگر حشد الشعبی نبود دولت عراق باقی نمی‌ماند و حتی مردم عراق و خصوصاً شیعیان زنده نمی‌ماندند، اگر حشد الشعبی نبود تمام عراق تبدیل به یک اسپایکر بسیار بزرگ می‌شد و حادثه پادگان اسپایکر در استان صلاح الدین که طی آن 1700 جوان شیعه ربوده شده و به شهادت رسیدند تنها منحصر به صلاح الدین باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: عملیات فلوجه به تمام معنی یک جنگ تاریخی است، این عملیات برای داعشی‌ها حیاتی بوده و نمادین است، من در یکی از سخنانم گفتم که ارزش عملیات فلوجه را هیچ کس به جز خداوند، پیامبر، اهل البیت و تعداد کمی از مؤمنان نمی‌داند.

او همچنین توضیح داد: شکل گیری داعش به خواست آمریکایی‌ها صورت گرفته و کشورهای منطقه‌ای همچون ترکیه، عربستان و قطر از آن پشتیبانی می‌کنند. داعش ابزار آمریکایی‌ها برای تقسیم کشورهای منطقه است و وجود آن و قوت بخشیدن به این وجود تا تحقق اهداف آمریکا ادامه خواهد داشت، آمریکایی‌ها تا زمانی که به اهداف خود نرسند به طور مرتب روح جدیدی به کالبد داعش می‌دمند اما به محض رسیدن به هدفشان داعش از بین خواهد رفت.

قیس الخزعلی گفت: اما به لطف خداوند متعال و آگاهی و شجاعت مجاهدان، مؤمنان موفق شدند داعش را به فرصتی برای محقق کردن اهداف مذهبی و اسلامی و ملی  تبدیل کنند، به دلیل قدرت و صلابت ملت عراق در تصمیم گیری مشارکت ارتش و نیروی هوایی عراق در عملیات پاکسازی فلوجه به لطف خدا علی رغم تلاش دشمنان برای فرصت دادن به داعشی‌های موجود در فلوجه، پیروزی از آن ما خواهد بود.

وی با اشاره به تلاش برخی کشورهای عربی برای باقی ماندن داعش در فلوجه گفت: برخی از اعراب طایفه گرا مایل هستند که داعش در فلوجه شکست نخورد و در این راه تلاش می‌کنند اما به لطف خدا ما پیروز خواهیم بود.

او ادامه داد: به نظر من هیچ راه حل سیاسی برای فلوجه وجود ندارد و نمی‌توان با داعشی‌ها به توافق رسید، داعشی‌هایی که در فلوجه حضور دارند از فرماندهان رده پایین و جنگجویان عادی هستند، این افراد با انگیزه‌های مذهبی وارد این جنگ شده‌اند و توافق سیاسی با تعداد محدودی از فرماندهان رده بالای تروریست‌ها امکان پذیر است البته باید در نظر داشت که آنان نیز چندان مایل نیستند به عنوان نماینده داعش با کسی گفتگو کنند. به نظر من راه حل فلوجه نظامی است و حال که عملیات آغاز شده باید تا انتها پیش برود.

وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در تمام عملیات اصلی مبارزه با تروریسم در مناطق مختلف عراق کلیدی بوده و یکی از عوامل مهم پیروزی محسوب می‌شود.

این فرمانده عراقی تاکید کرد: عملیات فلوجه آغاز شده و امکان متوقف کردن آن وجود ندارد، پیروزی در این عملیات مرهون تصمیم گیری حکیمانه فرمانده کل نیروهای مسلح است، اگر نیروهای داوطلب مردمی در عملیات آزادسازی مرکز شهر فلوجه مشارکت نکنند درگیری‌ها در این شهر ممکن است تا زمان نامعلومی به طول کشیده و باعث به وجود آمدن بحرانی حقیقی برای دولت و عرصه سیاسی کشور شود.

او ادامه داد: اما اگر نیروهای داوطلب مردمی در عملیات فلوجه شرکت کنند این عملیات طی چند روز به پایان خواهد رسید، به دلیل اهمیت این شهر برای تروریست‌ها در صورت مشارکت نیروهای حشد الشعبی عملیات ممکن است در حدود دو هفته به طول بیانجامد اما اگر نیروهای داوطلب مردمی مشارکت نکنند عملیات چندین ماه به طول خواهد کشید.

وی توضیح داد: عملیات آزادسازی فلوجه دو مرحله اصلی دارد که اولین مرحله آن محاصره کامل شهر فلوجه و پاکسازی مناطق اطراف آن بود، که اولین مرحله برعهده نیروهای داوطلب مردمی بود، اما قرار است در مرحله دوم اگر ممکن باشد نیروهای ارتش، ضد تروریسم و پلیس فدرال مرکز شهر فلوجه را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند.

قیس الخزعلی در پایان تاکید کرد: در خصوص مرحله اول باید توضیح دهم که دو منطقه صقلاویه و گرمه به دلیل شرایط خاص خود از اهمیت بالایی برخوردار هستند همچنین این مناطق به دلیل نزدیک بودن به بغداد اهمیت ویژه‌ای دارد به طوری که منطقه گرمه تنها 30 کیلومتر با بغداد فاصله دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هومن ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    دقیقا همین طور است . داعش نوکر آمریکاست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس