علي فروغي برخلاف خیلی از مدیران فرهنگی از دریچه آسمان یکباره پشت میز نیفتاده و آدم کف کار فرهنگی در رسانه بوده است و خیلی از حوزه‌های فرهنگ را شخصا تجربه کرده است.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- چندي پيش علي فروغي به‌عنوان رييس بسيج صداوسيما منصوب شد. انتصابي که باعث شد همه آنها که روحيه بسيجي داشتند و يا سعي مي‌کردند روحيه‌شان را با معرفت بسيجي صيقل دهند، خوشحال و خرسند شدند. انتصابي که موجب شد تا خيلي‌ها از جمله محمد حمزه‌زاده -از مديران حوزه هنري -، رييس راديو اقتصاد و خيلي‌هاي ديگر خرسنديشان را در قالب يادداشت و گفتگو و به هر شکلي که مي‌توانستند، اعلام کنند. حالا هم محسن مقصودي- مجري و تهيه‌کننده برنامه ثريا- که برنامه‌اش چندي پيش ازسوي مقام معظم رهبري مورد تحسين قرار گرفت هم درباره اين انتصاب يادداشتي نوشته است که در ادامه مي‌خوانيد:

وقتي روحیه بسیجی بر صدا و سیما حاکم مي‌شود

یکی از بسیجی های گمنام که دارد در حوزه کاری خودش واقعا رسم سربازی انقلاب را به جا می آورد علی آقای فروغی است.
 
جوانی که با تیم توانمندش پیش از این در  مرکز تخصصی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج  منشاء تحولات بسیار بوده و کارهای بزرگ و نوآورانه ای کرده اند. 
 
این روزها خبر دار شدم مسوولیت جدید و مهمی به او محول شده و  قرار است در جایگاه مسئول بسیج سازمان صدا و سیما مشغول خدمت رسانی به جبهه فرهنگی انقلاب باشد. این انتصاب را باید به فال نیک گرفت. انتصابی که می تواند منشا تحولات مهمی باشد.

علی فروغی بر خلاف خیلی از مدیران فرهنگی از دریچه آسمان یکباره پشت میز نیفتاده و آدم کف کار فرهنگی در رسانه بوده است و خیلی از حوزه های فرهنگ را شخصا تجربه کرده است.
 
 حدود سه سال قبل  زمانی که او سکان دار و مجری یک برنامه رادیویی  در رادیو گفتگو بود  با او آشنا شدم، من آن روز مهمان برنامه اش بودم و او تهیه کننده و مجری بود و برنامه اش انقلابی و بدون محافظه کاری. یادش بخیر روی آنتن برنامه زنده اش، کلی حرفهای غیر قابل پخش و تند و تیز در خصوص نقش رسانه در مبارزه با مفساد اقتصادی و پیشرفت کشور  زدیم. آن روز از کم کاری رسانه ها و سیاست زدگی شان تا محافظه کاری و فاصله گرفتن از متن زندگی مردم و مشکلاتشان گفتیم. حتی عملکرد سازمان صدا و سیما را هم کلی نقد کردیم و جالب اینکه او نه تنها خم به ابرو نیاورد، بلکه با سوالهای جهت دارش استقبال هم می کرد تا بیشتر نقد کنیم و این روحیه انقلابی و شجاعت چیزی بود که من کمتر در اهالی رسانه دیده بودم.

علی از جنس آدمهایی است که بیش تر از آنکه حرف بزنند، کار می کنند و خروجی دارند. از جنس آدمهایی که خروجی شان بزرگترین نقد به فضای محافظه کار و کم کاری موجود است.

در روزگاری که بچه های انقلاب به برکت سیاست زدگی بیش از حد، به صد جبهه و صد جناح و صد طیف و طایفه تقسیم شده اند باید غنیمت شمرد آدمهایی را که هنوز دغدغه‌های فرهنگی شان بر همه چیز اولویت دارد. 

علی آقا از همین آدمهاست که جنگ نرم را فهمیده اند. امیدوارم در مسوولیت جدیدش همین روحیه انقلابی و خستگی ناپذیرش را حفظ کند. 

انشالله بسیج سازمان صدا و سیما فارغ از کارهای کلیشه ای و گزارش کارهای کیلویی و مناسبتی معمول سازمانها، در دوره او پایگاه اصلی رسانه ملی برای پرورش هنرمندان جوان و متعهدی باشد که در  فضای بروکراتیک و خسته سازمانی نمی توانند دیده شوند. هنرمندان دغدغه مندی که می توانند از دورترین روستاها و استانهای محروم ایران پرچم پیشرفت و محرومیت زدایی انقلاب اسلامی را بلند کنند و خار چشم سرمایه داران زالو صفت و غربگرایان سازشکار باشند.  امیدوارم علی فروغی که از نسل فرزندان خمینی است در کلیشه های محدود سازمانی  گرفتار نشود و با خلاقیت و نوآوری های که از او  و جوانان انقلابی سراغ دارم بتواند افقهای جهانی انقلاب اسلامی را در رسانه ملی زنده کند.
 
اگر روحیه بسیجی که همان روحیه ایثار، شجاعت، عدالت طلبی، ظلم ستیزی و بندگی حق است، بر برنامه سازی های صدا و سیما حاکم شود آنگاه مردم رسانه ملی را در همه سخی های و ناملایمات، پناهگاه و  امید خود می دانند همانگونه که در دوران دفاع مقدس بسیج پناهگاه و امید مردم بود.
 
برای علی فروغی و همکارانش از صمیم دل آرزوی موفقیت دارم.
 
**محسن مقصودی -  تهیه کننده و مجری برنامه ثریا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    0 0
    درباره ی مدیر استعفا داده قبلی نیز همین حرف هارو زدید ولی یهو کمرش گرفت و رگ به رگ شد همه چیز رو گذاشت و رفت!
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    0 0
    در این سازمان به این عریض و طویلی که تعداد زیادی هم آزاده جانباز و رزمنده هستند و سالها هم در این سازمان مشغول کار وبا تحصیلات عالی و روحیه انقلابی ، هیچ کدام به اندازه این علی آقا نبودن مگر این بچه بسیجی های که بیشتر از آقای فروغی هم روحیه بسیجی دارن و هم امتحان خودشان در مواقع حساس نظام مانند فتنه 88 نشان داده اند ،
  • سعید ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    0 0
    مشرق جان! ان شاءالله درسته، نه انشاالله!
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    محسن آقا و علی آقا هر دو موفق باشید ان شاالله
  • علی ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    از آقا محسن بخاطر برنامه خوبش (ثریا) باید تشکر کرد و موضوع گیری ایشان درباره یک نیروی بسیجی خوشفکر. امید است همانطور که ایشان نوشتند مسئول جدید بسیج سازمان، قدر فرصت را دانسته و گرفتار رفتارها و عملکرد بی روح و کلیشه ای نشود تحول در سازمان صدا و سیما امر جدیدی نیست اما نیاز به تحرک جهشی و جدی تری دارد.
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    اغلب مدیران و افراد شوی رفتارهای بسیجی وار رو مصداق بسیجی می دونن در حالیکه رفتار بسیجی باید خودجوش و ملکه وار باشه
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    ما هم براشون ارزوی موفقیت داریم اما بعیده با هنرمند جماعت بشه درست و حسابی بسیجی وار رفتار کرد
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    ایشون برنامه ای چیزی هم ارائه دادن؟
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    هزار عنوان بسیج تو مملکتداریم اما تحلیلم از برایند کار اینه که هیچکدوم از مدیران نمی دونن چطور روحیه بسیجی رو به جامعه تزریق کنن
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    بسیج لشگر مخلص خداست
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    خدا کمکش کنه
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    وظایف بسیج صداوسیما چیه؟ می خوام بدونم چه کارهایی از ایشون بر میاد تا لااقل ادم بتونه قضاوت کنه
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    ظاهر ایشون مثل سرافراز بسیجی وار دهه 60 و 70 هست اما امیدوارم تفکرشون و نوع مدیریتشون طبق زمانه پیش رفته باشه
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    سابقه روشنی از ایشون بیان کنید لطفا
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    یکی از با ارزش ترین نهاد های انقلابی جهاد سازندگی بود جناب خاتمی بزرگترین خیانت رو با ادغام کشاورزی در اون انجام داد و روحیه جهادی و کارهای جهادی ارام ارام از اون رخت بست و نکته کور اون در انتساب روسای بسیج با روحیه غیر بسیج در اون هست علی الخصوص فردی که الان سکان دار هست و تیم همراه ایشان و از همه بدتر وضعیت اسفناک بسیج ادارات که انصافا با بسیج فاصله ای معنا دار به جهت رعایت مصالح ادارات داره
  • سینماگر ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    اصل گروه تلوزیونی بسیج چیزی نیست که بشود از آن انتظار شق القمر داشت . آنهم با عوض شدن یک مدیر بسیجی و آمدن یک بسیجی دیگر . اگر تلوزیون در خط مقدم جبهه ی جنگ نرم هست با یک گروه و دو گروه بسیجی نمی شه کاری کرد . ببینید بودجه های کلان تلوزیون صرف چه کارهائی می شه و سریال سازی های پر هزینه دست چه کسانی است و موقعیت گروه بسیج در کل تلوزیون چگونه است . اگر تلوزیون راست می گوید و انقلابی است باید تفکر بسیجی را در همه جای آن رواج دهد نه اینکه با درست کردن یک گروه ضعیف ( بدون بودجه ی کافی و نیروهای توانا ) دهن بچه های حزب الهی را ببندد و در شبکه های دیگر آن بشود که می بینیم بخشی از خانواده های ایرانی اصلاً از تلوزیون خودمان استفاده نمی کنند و نیازشان را با ماهواره های دشمن تأمین می کنند . با یک گل بهار نمیشه .
  • علیرضا نجفی ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    با سلام و عرض تبریک خذمت این بسیجی مخلص که همواره در کنار یاران امام بوده است آقای فروغی از نوابغ فرهنگی سیاسی روزگار است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس