جلسه كميته اطلاع‌رساني و مستندسازي ستاد اربعين روز دوشنبه سوم آبان با حضور اعضاي كميته و به رياست قائم مقام صداوسيما برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از راوبط عمومي صداوسیما، جلسه كميته اطلاع‌رساني و مستندسازي ستاد اربعين روز دوشنبه سوم آبان با حضور اعضاي كميته و به رياست قائم مقام صداوسيما برگزار شد.
 
در اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين موسوي مقدم ضمن قدرداني از اعضاي كميته به دليل برنامه ريزي مناسب در خصوص انجام وظايف محوله، به اهميت فعاليت‌هاي انجام شده در كميته اطلاع‌‌رساني و مستند سازي ستاد اربعين اشاره و اظهار كرد: راه پيمايي اربعين اتفاق بزرگي است كه در سال‌هاي اخير شاهد برگزاري آن هستيم، بنابراين بايد در حوزه اطلاع‌رساني و برنامه‌سازي به خوبي به آن پرداخته شود تا ضمن ايجاد فضاي مناسب براي بهره‌مندي زائران از اين سفر معنوي، تصوير مناسبي از شكوه و عظمت ارادت زائران اربعين به ساحت مقدس امام حسين(ع) به نمايش گذاشته شود.
 
 وي با اشاره به اينكه راه پيمايي اربعين يك ظرفيت بزرگ اعتقادي، مردمي، فرهنگي و سياسي است، تصريح كرد: رسانه‌هاي كشورهاي استكباري در خصوص اين اجتماع بزرگ اسلامي، سياست بي‌ اعتنايي در پيش گرفتند و هدف آن‌ها بايكوت خبري اين رويداد است، بنابراين رسانه‌هاي داخلي و مهم‌تر از همه صدا و سيما بايد در جريان‌سازي و تبيين فلسفه راه پيمايي اربعين اهتمام  ويژه‌اي كنند.
 
 قائم مقام صداوسیما در ادامه با اشاره به اينكه مسئوليت كميته اطلاع‌رساني و مستند‌سازي ستاد اربعين برعهده صداوسيماست، افزود: این سازمان با برنامه‌ريزي دقيق و جامع در تلاش است تا اين رويداد بزرگ اسلامي را براي مخاطبانش در كشورهاي مختلف تبيين كند.
 
 حجت الاسلام والمسلمين موسوي مقدم ضمن تشريح شرايط كنوني منطقه و تلاش جريانات تكفيري و وهابي براي مقابله با اين همايش عظيم اسلامي تصريح كرد: بايد تلاش كنيم ضمن پرهيز از پخش برخي رفتارهاي نادرست، زمينه انسجام بيشتر بين فرقه‌هاي مختلف اسلامي را فراهم كنيم.
 
 وي افزود: راه پيمايي اربعين فرصت مناسبي براي معرفي اسلام واقعي و راستين به جهان است و به نوعي مانور نمايش اقتدار مسلمانان محسوب مي‌شود كه بايد به شكلي مناسب پيام اين راه پيمايي را به گوش جهانيان برسانيم.
 
 رئيس كميته اطلاع رساني و مستند سازي ستاد اربعين به شعار اين ستاد در اربعين امسال اشاره و خاطر نشان كرد: "شعار اني احامي ابدا عن ديني" برخاسته از عشق و ارادت همه ما به باورهاي ديني و آموزه‌هاي اسلامي است، و صداوسیما تبيين و تشريح اين شعار را از وظايف اصلي خود مي داند.
 
 حجت الاسلام والمسلمين موسوي مقدم در پايان اظهار اميدواري كرد، همكاران برنامه ساز در صداوسیما بتوانند از فرصت اين راه پيمايي براي ساخت مستندهاي تاثيرگذار كه نشان‌دهنده عمق ارادت و فهم مردم از حماسه حسيني است استفاده كنند.
 
 در اين جلسه نمايندگان سازمان‌ها و نهادهاي عضو كميته اطلاع رساني، گزارش فعاليت‌هاي حوزه هاي مرتبط با خود را بيان كردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس