آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد در سه سال اخیر بیش از همه دولت‌های قبل، 67 هزار میلیارد تومان بر حجم بدهی دولت به سیستم بانکی افزوده شده است. این در حالی است که اردیبهشت سه سال قبل، حجم بدهی دولت به سیستم بانکی 59 هزار میلیارد تومان بود.

سرویس اقتصاد مشرق - بر اساس آمار بانک مرکزی، بدهی دولت به سیستم بانکی در پایان اردیبهشت 92 و در آستانه روی کار آمدن دولت یازدهم، کمتر از 59 هزار میلیارد تومان بود.

با تغییر دولت در سال 92، روند افزایش بدهی دولت به سیستم بانکی شدت گرفت و در اردیبهشت 93 رقم آن به 76 هزار میلیارد تومان رسید و در اردیبهشت سال 94 از مرز 100 هزار میلیارد تومان هم فراتر رفت.

بدهی دولت به سیستم بانکی طی 3 سال 2 برابر شد

روال افزایشی بدهی دولت به سیستم بانکی در سال جاری نیز ادامه یافته به طوری که در پایان اردیبهشت 95 رقم بدهی دولت به 126 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به اردیبهشت سال گذشته 24 درصد افزایش یافته است. بدین ترتیب بدهی دولت به سیستم بانکی در فاصله اردیبهشت 92 تا اردیبهشت 95 بیش از 2 برابر (113 درصد) شده است.

مطابق آمارهای بانک مرکزی، در سه سال اخیر 67 هزار میلیارد تومان بر حجم بدهی دولت به سیستم بانکی افزوده شده است. این در حالی است که اردیبهشت سه سال قبل، حجم بدهی دولت به سیستم بانکی همانطور که ذکر شد، 59 هزار میلیارد تومان بود.

این آمار نشان می‌دهد که در سه سال اخیر بیش از تمام دوران ماقبل آن، بر حجم بدهی دولت به سیستم بانکی افزوده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    به توجه به توقف کامل طرحهای عمرانی در دولت فعلی باید جدا پرسید این همه پول در کجا هزینه شده است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس