کد خبر 616426
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶

وزیر امور خارجه ایران عصر پنجشنبه طی گفتگوی تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روس خود ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی، بر لزوم حمایت از تلاش ها برای برقراری صلح در سوریه تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری العالم، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که <در ادامه دیدار اخیر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و حسن روحانی همتای ایرانی وی در تاریخ ۸ آگوست جاری که در باکو صورت گرفت، (در گفتگوی تلفنی محمد جواد ظریف و سرگئی لاوروف وزرای خارجه دو طرف) مسائل مورد اهتمام دو طرف و نیز موضوعات منطقه ای از جمله مساله حمایت طرف های خارجی از تلاش ها برای برقراری صلح در سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که این تماس تلفنی از سوی محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با همتای روس وی برقرار شد.

شهر حلب در سوریه شاهد درگیری های شدید ارتش سوریه با گروه های تکفیری است و جنگنده های ارتش روسیه نیز در حمایت از ارتش سوریه مواضع گروه های تروریستی در این منطقه را هدف بمباران های خود قرار می دهند.

گفتنی است که پوتین و روحانی هم در جریان دیدار اخیر خود در باکو ـ پایتخت جمهوری آذربایجان ـ درباره بحران سوریه و روند آتش بس و ارسال کمک های بشر دوستانه به این کشور بحث و تبادل نظر کرده و خواستار اجرای قطعنامه سازمان ملل؛ به ویژه در زمینه مبارزه با گروه تروریستی داعش و جبهه النصره شده بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس