با گذشت بیش از پنج ماه از سال جاری،‌بیست فیلم به اکران عمومی در آمده‌اند که تاکنون در مجموع بیش از 70 میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

گروه فرهنگ و هنر مشرق- اکران بیست فیلم در چهار ماهه اول سال حدود 70 میلیارد تومان نصیب گیشه کرده است
در شرایطی که سال گذشته تنها 57 فیلم فرصت اکران عمومی پیدا کردند، اما روند تولید آثار سینمای ایران همچنان رو به افزایش است. ضمن آنکه گروه هنر و تجربه نیز مدت‌هاست به کمک جریان اکران فیلم در ایران آمده و با وجود محدود بودن تعداد سالن‌های نمایش به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات سد راه روی پرده رفتن آثار، همچنان فیلم‌های زیادی از فرصت اکران سریع و با فاصله کوتاه از تولید، باز می‌مانند.

به گزارش بانی فیلم، با گذشت بیش از پنج ماه از سال جاری،‌بیست فیلم به اکران عمومی در آمده‌اند که تاکنون در مجموع بیش از 70 میلیارد تومان فروش داشته‌اند. از میان 9 فیلمی که اکنون روی پرده هستند،‌ دو فیلم «رسوایی2» و «عادت نمی‌کنیم» آخر هفته جای خود را به آثار دیگری خواهند داد و با این روند اکران به صورت تقریبی،‌ تا پایان سال،‌ احتمالاً‌ تنها کمی بیش از 40 فیلم فرصت اکران خواهند یافت و قطعاً از میان 50 فیلمی که هم اینک آماده نمایش هستند، باز هم نمایش عمومی تعدادی از آنها به زمان دیگری موکول خواهد شد. ضمناً این را هم باید در نظر داشت که چیزی در حدود 75 فیلم نیز در مقطع حاضر، مراحل مختلف پیش تولید، فیلمبرداری و فنی را سپری می‌کنند که با آماده شدن آنها، صف اکران شلوغ‌تر از پیش خواهد شد. همین مسئله بی‌شک منجر به این خواهد شد یکی – دو سالن در اکران تعداد قابل توجهی  از فیلم‌ها وقفه بیفتد. ضمن اینکه برخی از این فیلم‌ها یا پس از مدت‌ها انتظار، به کل قید اکران را می‌زنند، یا با اکران محدود و کوتاهی مواجه می‌شوند و به سرعت جای خود را به رقبا می‌دهند و یا چشم به هنر و تجربه می‌دوزند.

در هر حال آنچه در چشم انداز فعلی تولید در سینمای ایران مشاهده می‌شود، بیش از 50 فیلم به صورت جدی آماده اکران عمومی هستند. از این میان، 11 فیلم اکران قریب الوقوع خود را مسجل کرده‌اند که بزودی شاهد روی پرده رفتن آنها خواهید بود. «امکان مینا» (کمال تبریزی)، «سایه‌های موازی» (اصغر نعیمی)، «لانتوری» (رضا درمیشیان)،‌ «خشکسالی و دروغ» (پدرام علیزاده)، «آبنبات چوبی» (حسین فرحبخش)، «شرفناز» (حسن نجفی)، «ناردون» (فریدون حسن‌پور)، «ابو زینب» (علی غفاری)، «من» (سهیل بیرقی)، «سایه» (مسعود نوابی)‌و مستند «کربلا جغرافیای یک تاریخ» (داریوش یاری) 11 فیلمی هستند که بزودی شاهد اکران آنها خواهیم بود. در این بین طی هفته‌های آتی،‌ «من» جایگزین «زاپاس» می‌شود، «سایه‌» جای «دختر» را خواهد گرفت، «ناردون» نیز به جای «بارکد» خواهد نشست و «آبنبات چوبی» فیلم در حال اکران عطاران را کنار خواهد زد. در هفته جاری نیز به احتمال فراوان «امکان مینا» به جای «ایستاده در غبار» می‌آید و «لانتوری» نیز جایگزین «عادت نمی‌کنیم» خواهد شد که این دو مورد آخر، امروز به طور قطعی در جلسه شورای صنفی نمایش تکلیفشان روشن خواهد شد.
دیگر فیلم‌هایی که آماده نمایش هستند عبارتند از: «فروشند» (اصغر فرهادی)، «آنها» (احسان سلطانیان)، «نفس» (نرگس آبیار)، «در
سکوت» (ژرژ هاشم‌زاده)، «خوب، بد، جلف» (پیمان قاسم‌خانی)، «سلام بمبئی» (قربان محمدپور)،‌ «دوئت» (احسان طاهری)،‌ «دویدن در شب»‌ (محسن ربیعی)، «خواب آب» (فرهاد مهرانفر)، «پارادایس» (علی عطشانی)، «در مسیر باران» (حامد کاتبی)، «مسلخ» (اصغر نصیری)،‌ «حریر» (فریال بهزاد)، «پرسه در شهر لاجوردی» (محمدعلی نجفی)، «اشک نرگس» (احمد عبداللهیان)، «چراغهای ناتمام» (مصطفی سلطانی)، «ماحی» (داود خیام)، «هلن» (علی اکبر ثقفی)، «آشوب» (کاظم راست گفتار)، «آبجی» (مرجان اشرفی‌زاده)، «پرواز بر فراز زیر آب» (سیامک شایقی)، «آس و پاس» (آرش معیریان)، «ربوده شده» (بیژن میرباقری)، «پرونده‌ای برای سارا» (نادر مقدس)، «قشنگ و فرنگ» (وحید موسائیان)، «ثبت با سند برابر است» (بهمن گودرزی)، «صله سحر» (فرزین مهدی‌پور)، «من و شارمین» (بیژن شیرمرز)، «من یک ایرانی‌ام» (محمدرضا آهنج)، «پا در هوا» (نادر تکمیل همایون)، «افسونگر» ( حسین تبریزی)، «غیرمجاز» (حسن یکتاپناه)، «جنجال در عروسی» (رضا خطیبی سرابی)،‌ «گذر موقت» (افشین هاشمی)، «جاده کمکی» (احسان عبدی‌پور)، «هیهات» (روح الله حجازی،‌ عباس نائیج،‌ دانش اقباشاوی، هادی مقدم دوست)،‌ «آلما» (عباس مرادیان)، «نمره چهار» (مهران ملکوتی).

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس