کد خبر 630512
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم و عکس چهلچراغ از «داوود میرباقری» خالق سریال‌های «امام علی(ع)» و «مختارنامه» تجلیل به عمل آمد.

به گزارش مشرق، میرباقری کارگردان سینما و تلویزیون و سازنده سریال «مختارنامه» در سخنانی با تقدیر از برگزارکنندگان جشنوراه فیلم و عکس «چهل‌ چراغ» گفت: این جشنواره به اتکای عشق به امام حسین (ع) شکل گرفته و از حمایت هیچ نهاد دولتی برخوردار بوده است. این جشنواره محفلی برای جمع شدن اندیشه هنرمندانی است که عاشق سالار شهیدان هستند. من همواره بر این باور بوده و هستم که هر انسانی قدم در راه عزت و آزادگی حسین(ع) بردارد و در راه نشر محتوای نهضت عاشورا تلاش کند، بدون پاداش نخواهد بود.

وی تصریح کرد: من به نهضت عاشورا و به عظمت و بزرگی و اعجاز این حرکت الهی بسیار می‌اندیشم. انس و الفت با تفکر عاشورایی در بسیاری از کارهایی که انجام داده‌ام تاثیر مستقیم و غیر مستقیم داشته است و امیدوارم این احساس همواره در من بجوشد و زنده بماند تا مکاشفات عاشورایی‌ام ادامه داشته باشد.

میرباقری با اشاره به اینکه مردم سرزمینمان مفتخر هستند که مذهبی متکی به محور متعالی و جریان ساز عاشورا دارند، گفت: گاهی حیرت می‌کنم که می‌چرخند و آثار مرتبط با عاشورا را به غیر ایرانی بودن نسبت می‌دهند و توصیه می‌کنند برای تاریخ ایران نیز کاری ساخته شود و همواره در پیشگاه خودم می‌پرسم مگر می‌شود اسم حسین (ع) را از تاریخ و مملکت بزرگ ایران حذف کرد؟

وی با بیان این نکته که به گواه تاریخ امام حسین (ع) و نهضت عاشورا در میان قوم خود غریب بوده و هست، اظهار کرد: چه تفاوتی بین اندیشه‌ای است که با نام خلافت اسلامی قبر امام را ویران می‌کنند با اندیشه‌ای که به نام اسلام بر حرمین می‌تازند و ویرانه‌اش می‌کنند؟ دشمنان امام حسین (ع) و دشمنان تفکر عاشورایی، هر روز با تبلیغات وسیع خود سعی می‌کنند، فرهنگ حماسه حسین (ع) را بی اثر و بی محتوا نشان دهند و این حماسه تاریخ ساز را پدیده ای آمیخته با خشونت و دین متکی به شمشیر و جهل معرفی کنند.

این کارگردان سینما و تلویزیون در پایان با صحبت های خود گفت: بر این باورم هر گونه هتاکی یا بی حرمتی و بی ادبی در مملکتی به وسعت ایران و تاریخش که خود را پیرو امام حسین (ع) و نهضت انسان ساز و عدالتخواه آن بزرگوار می‌داند، رفتاری ننگین و ناپسند است. شک نکنید کسانی که مروج این اخلاق در جامعه هستند، در نهایت به همان مسیری می‌روند که آل امیه‌ها و آل سعودها رفتند.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    درود بر این استاد عزیز
  • هادی ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    0 0
    مختارنامه غیر از قسمتهای مربوط به کربلا که خیلی ضعیف کار شد واقعا مجموعه به یاد ماندنی و زیبایی شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس