کد خبر 648053
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

فیلم سینمایی«ابوزینب» ساخته علی غفاری کارگردان فیلم های مقاومت همزمان با اکران در سینماهای ایران، در بغداد نیز به معرض نمایش گذاشته شد.

به گزارش مشرق، اولین دور نمایش این فیلم که در عربی به 'ابو زینب' شهرت یافته ، در سالن تئاتر ملی عراق در بغداد، عرضه شد.

در اولین شب نمایش این فیلم، جمع زیادی از هنرمندان و فعالان عرصه سینما در عراق، اقشار مختلف مردم و رزمندگان 'الحشد الشعبی' که این روزها نماد مقاومت و مبارزه در عراق علیه اشغالگران و تروریسم به شمار می روند، حضور داشتند.

فیلم از همان آغاز، تماشاگران را مجذوب خود کرد به نحوی که در بسیاری از صحنه های اثرگذار آن، اشک از دیده ها جاری شد و در عین حال در صحنه های حماسی مبارزه با رژیم صهیونیستی، تماشاگران به وجد آمدند و نیروهای مقاومت را علیه صهیونیست های غاصب تشویق کردند.

فیلم راز پنهان محصول مشترک ایران و لبنان و چهارمین ساخته سینمایی علی غفاری است که سناریوی آن را 'محمود غلامی' و 'رضا اسکندری' نوشته اند و مهمترین بازیگران آن 'کارمن لبس'، 'باسم مغنیه'، 'عمار شلق'، 'یوسف حداد' و 'اغوب دوجریان' هستند.

این فیلم به ماجرای مقاومت یک خانواده لبنانی در سال‌ های اشغال این کشور به دست نیروهای رژیم صهیونیستی می ‌پردازد و ایثار و فداکاری مادر شهید را که با تحمل رنج‌ های فراوان، راز فرزند شهید خود را در سینه نهفته دارد، روایت می کند.

فیلم بر اساس داستان واقعی زندگی 'عامر توفیق کلاکش' یکی از شهدای حزب الله لبنان ساخته شده که نام مستعار 'ابو زینب' باعث شده بود هویت او ناشناخته بماند تا اینکه 'سیدحسن نصرالله' دبیر کل 'حزب الله لبنان' مدت ها بعد از شهادتش، او را معرفی کرد.

علی غفاری گفت که با توجه به اینکه عراق امروز یکی از کشورهای مقاومت در برابر اشغالگران و تروریست ها محسوب می شود، ترجیح داده که اولین اکران فیلم اش در سینماهای ایران همزمان در عراق نیز به نمایش گذاشته شود.

وی از استقبال خوب و ابراز احساسات مردم عراق نسبت به فیلم راز پنهان ابراز تقدیر و تشکر کرد و افزود که امیدوار است که در آینده نزدیک بتواند با همکاری سینما و بازیگران و فعالان عرصه سینمای عراق، فیلم های مشترک با این کشور بسازد.

این فیلم تاکنون موفق شده که در جشنواره فیلم مقاومت در تهران چند جایزه به دست آورد و در جشنواره 'نیس' فرانسه نیز در بخش کارگردان و بهترین بازیگر مرد، جوایز ویژه ای را دریافت کرد.

علی غفاری فیلم های 'شاهرگ' (1377)، 'چراغ قرمز' (1388)، 'استرداد' (1390) و بالاخره 'راز پنهان' (1393) را در کارنامه سینمایی خود دارد.

'جابر الجابری' قائم مقام وزارت فرهنگ عراق در مراسم نمایش فیلم راز پنهان ، ضمن تقدیر از کارگردان و عوامل اثرگذار در ساخت این فیلم، گفت که این فیلم برهه حساسی از تاریخ لبنان و منطقه و مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیستی و درهم شکستن اسطوره شکست ناپذیر بودن این رژیم ها را به نمایش در آورده است.

الجابری با تقدیم دسته گلی، از کارگردان و عوامل فیلم راز پنهان تقدیر و از سید حسن نصرالله رهبر مقاومت لبنان به نیکی یاد کرد و گفت که سازمان سینما و تئاتر عراق نیز برنامه هایی برای ساخت فیلم هایی درباره مقاومت ها و رشادت های رزمندگان عراق در برابر اشغالگران و تروریست ها در دست تهیه دارد.

تماشاگران عراقی پس از مشاهده فیلم، علاقه مندی و احساسات خود را نسبت به داستان فیلم که هم مقاومت شریف مردم لبنان را به تصویر کشیده و هم قبح و زشتی اشغالگران صهیونیستی را با زبردستی نمایش داده، ابراز کردند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس