کد خبر 615104
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۶

روابط خانوادگي در يك شركت نفتي موجب بروز نارضايتي‌هاي فراواني ميان كاركنان آن شده است؛ برادر و فرزندان و اقوام دور و نزديك به يمن مديريت خانوادگي صاحب سمت‌هاي رنگارنگي شده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه جوان در صفحه اقتصادی خود نوشت: پس از تغيير و تحولات مديريتي در صنعت نفت از سال 92 مديران زيادي به سمت‌هاي مديريتي منصوب شدند كه در نخستين اقدام اقوام خود را بر سفره نفت نشانده‌اند.
 
 مديران جديد اين شركت پس از اطلاع از وجود شركت‌هاي تابعه كه در زمان مديريت قبلي تأسيس شده بودند و بررسي ساير شركت‌ها كه در شركت مادر تحت نظارت آنها سهامدار بودند، به اين نتيجه رسيدند كه بسياري از اين شركت‌ها مي‌تواند محل ريخت و پاش و گعده‌هاي خانوادگي باشد به طوري كه مديرعامل سابق اين شركت كه هم اكنون نيز مديرعامل در سايه آن است، فرزند خود را در يكي از اين شركت‌هاي اقماري به وظيفه امور خريد و بازرگاني گمارده است.
 
اين شركت اقماري كه كار خريد و لجستيك يك شركت حفاري را بر عهده دارد، از زيرمجموعه‌هاي يكي از شركت‌هاي تابعه شركت مادر است؛ با توجه به آنكه سود ويژه‌اي در بحث خريد كالا در حوزه حفاري وجود دارد چنين حوزه‌اي بهترين مكان براي معامله‌های پرسود است.

جالب‌تر آنكه يكي از ياران مديرعامل سابق و فعلي نيز برادر خود را به شركت «پ. ك» فرستاده تا با همكاري پسر دوست خود به تجارت كالاهاي نفتي مشغول باشند. اين در حالي است كه شركت مادر مذكور قصد دارد در نيمه دوم سال 25 درصد از نيروهاي خود را تعديل كند تا مزاحم حقوق‌هاي نجومي و كاسبي مديرانش نشود.

نكته ديگر در اين شركت، نقش‌آفريني فردي جوان به نام «م» است كه پيشتر با مديرعامل سابق در شركت «پ» همكار بوده است و يك‌شبه به سمت مديريت شركت «پ. ك» در زيرمجموعه‌هاي اقماري شركت مادر منصوب شد. وي بدون يك روز تجربه فعاليت در حوزه تخصصي زنجيره تأمين و لجستيك حفاري، حلقه اصلي زنجيره مديران و اقوامشان است كه با چيدمان دقيق آنها در بخش‌هاي مختلف انحصار فوق‌العاده‌اي را براي تجارت فراهم كرد.

همچنين يكي از مديران مياني اين شركت، مديريت تيم ورزشي اين شركت را به برادرزاده خود واگذار كرده است و تمامي امكانات با قراردادهاي سنگين را در اختيار وي قرار داده كه همه آن با هماهنگي شخص مديرعامل بوده است. اين انتصاب به‌قدري حاشيه‌دار بوده است كه كاركنان اين شركت، چنين انتصابي را محل خوبي براي پولشويي مي‌دانند.
 
همچنين يكي از مديران بخش مديريتي صنعت حفاري نيز به طور كامل بخش حفاري يكي از فازهاي پارس جنوبي را به شكل منحصر به فردي از آن خود كرده و در بخش خريد كالاها با دوستان مديرعامل مشغول به كار و خدمت است. اين مدير داراي يك شركت فعال در حوزه واردات تجهيزات نفتي و حفاري در شمال شهر تهران است كه كالاهاي مورد نياز پروژه را با قيمت‌هاي بالاتر توسط شركت خودش تأمين مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس