کد خبر 615397
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵

معاون وزیر نفت با بحرانی عنوان کردن وضعیت شرکت نفت فلات قاره به‌عنوان بزرگترین شرکت بهره بردار نفت ایران در خلیج فارس گفت: این شرکت نفتی باید به روزهای اوج شکوفایی بازگردد.

به گزارش مشرق، علی کاردر در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با بیان اینکه هم اکنون شرکت نفت فلات قاره ایران وضعیت مناسبی ندارد، گفت: باید با ایجاد سیستم‌ها و مدل‌ها و همراه کردن مسئولان رده بالای کشور از این بحران خارج شده و این شرکت نفتی را به روزهای اوج شکوفایی خود برسانیم.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین بر جوانگرایی در صنعت نفت تأکید کرد و از همه مدیران این صنعت خواست در جهت جانشین‌پروری و تحقق مدیریت جوانان در صنعت نفت تلاش کنند.
 
دوره تولید ارزان نفت تمام شد
 
حمید بورد مدیرعامل تازه منصوب شده شرکت نفت فلات قاره با بیان اینکه صنعت نفت جایگاه حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس است و باید بهترین تولید و کیفیت را داشته باشد، گفت: در حال حاضر دوره تولید ارزان نفت به پایان رسیده است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده مخازن نفت خام کشور نیمه دوم عمر خود را سپری می‌کنند با حمایت‌ها و تدابیر لازم شرکت نفت باید در جهت تولید صیانتی از این مخازن اقدام کرد.
 
اجرای ۳ طرح کلیدی نفت و گاز در خلیج فارس
 
سعید حافظی مدیرعامل سابق شرکت نفت فلات قاره هم با بیان اینکه در بدترین شرایط مالی و تحریم، تداوم تولید در بزرگترین شرکت صنعت نفت دریایی ایران بسیار سخت بود، تاکید کرد:انتقال ۲۵ میلیون فوت مکعب گاز میدان ابوذر به پتروشیمی، راه‌اندازی شناور عظیم ذخیره‌سازی نفت خلیج فارس و راه‌اندازی طرح سلمان گازی شامل تقویت فشار گاز، خط لوله انتقال گاز سلمان به سیری به عنوان سه پروژه کلیدی در طول سه سال گذشته اجرایی شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه بازسازی و نوسازی تأسیسات فرسوده شرکت نفت فلات قاره در خلیج فارس نیاز به برنامه ریزی گسترده دارد، یادآور شد: در این راستا، پکیج ویژه‌ای تهیه و توسط وزیر نفت به رییس جمهور ارائه شده و مقرر شد ۳ میلیارد دلار برای نوسازی و بازسازی تأسیسات فلات قاره اختصاص یابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    پارس جنوبی و فلات قاره باید با هم ادغام شده شرکت ملی نفت و گاز خلیج فارس را تشکیل دهد و دفتر مرکزی به استان بوشهر منتقل شده و برنامه ریزی بلند مدت بهرهوبرداری نفت و گاز و استفاده از گازهای همراه نفت در دستور کار قرار گیرد و بویژه از غارت نفت و گاز ایران توسط کشورهای همسایه در میدانهایی مشترک جلوگیری شود.باید برای میدانهایی نفت و گاز در خشکی و بویژه در خلیج فارس برنامه و کار عملیاتی داشته باشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس