افشاگر معروف اسرار خاندان آل سعود اعلام کرد مقامات عربستان واقف هستند که نیروهایشان در هرگونه رویارویی زمینی با یمنی ها شکست خواهند خورد.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه العهد، این گفته مجتهد در جریان توئیت جدید وی مطرح شده است که طی آن از فرومایگی برخی امرای آل سعود در تحقق منافع شخصی خود از طریق سیطره بر مناطق مرزی با یمن و کوچاندن ساکنان اصلی این مناطق بدون پرداخت غرامت یا مسکن جایگزین سخن گفت.

مجتهد در تازه ترین افشاگری خود در توئیتر نوشت: کوچاندن ساکنان روستاهای مرزی که امروز شاهد آن هستیم در گذشته نیز رخ داده و علت آن در گذشته با امروز تفاوت داشت اما چه بسا در پایان به یک نتیجه منجر شوند.

وی افزود: علت قدیم این امر طمع شاهزاده های سعودی به این مناطق بود چرا که از اماکن زیبا و هوایی خوب برای ایجاد تفرجگاه ها و سرمایه گذاری برخوردار بودند ضمن اینکه در برخی دیگر از مناطق معادن با ارزش وجود داشت.

مجتهد در ادامه گفت: برای این مورد می توان به مثالی از احداث مجتمع ییلاقی در الخوبه پس از کوچاندن اهالی آن در سال ۲۰۰۹ توسط «محمد بن ناصر» امیر جیزان و سرمایه گذاری شرکت های وابسته به وی در موارد باقی مانده اشاره نمود. وی به سیطره بر مناطق زیبا معروف است و بر الجبل الاسود زیباترین منطقه جیزان و همچنین جزیره الغزلان بهترین جزایر فرسان نیز سیطره یافته بود.

وی ادامه داد: مناطق دیگری نیز وجود دارد که عملیات کاوش و جستجو در این مناطق از وجود معادن و نفت در آنها حکایت دارد و شاهزادگان از جمله پسر نایف قصد سیطره بر این مناطق و سپس فروش میلیاردی آنها به دولت را دارند.

مجتهد همچنین گفت: فرومایگی آل سعود به جایی رسید که از ترسیم مرزها و سپس جنگ سال ۲۰۰۹ برای تحقق منافع خود در ازای ضربه زدن به صدها هزار شهروند که از هزاران سال پیش در این مناطق ساکن بوده اند سوء استفاده کردند.

به گفته مجتهد فرومایگی آل سعود هنگامی به اوج خود رسید که به بهانه شرایط جنگی و اوضاع مرزها از قدرت و زور برای کوچاندن اهالی از مناطق خود بدون پرداخت خسارت یا مسکن جایگزین سوء استفاده کردند.

وی افزود: این علت ها مربوط به گذشته بود اما علت کنونی با آن فرق دارد و عبارت از یک رسوایی نظامی است، هرچند ممکن است به همان نتیجه یعنی سیطره امرا بر این مناطق در صورت پایان جنگ منجر گردد.

مجتهد گفت: علت کنونی این است که مقامات عربستان دریافته اند که نیروهای سعودی در هرگونه رویارویی زمینی با حوثی ها شکست خواهند خورد و چاره آنها متوسل شدن به بمباران هوایی است.

افشاگر معروف اسرار خاندان آل سعود افزود: از آنجا که روستاهای مرزی مملو از ساکنان است بمباران هوایی این مناطق به کشته شدن تعداد زیادی از ساکنان منجر خواهد شد و راهکار این امر تخلیه کامل این مناطق است تا به این ترتیب به صورت کامل روی سر حوثی ها خراب شوند.

وی در پایان گفت: اما در صورت پایان جنگ هم به ساکنان این مناطق اجازه بازگشت داده نخواهد شد و این اراضی بین بانفوذترین اشخاص آل سعود و نزدیکترین آنها به قدرت توزیع می شود و شهروندان نیز باید به فکر چاره خود باشند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس